İkinci hamilelikte eski sezaryen yerinde batma normal mi?

0 oy
268 göst.
30 Mart 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (290 puan) sordu
Mrb sevgili anneler. Bu ikinci hamileligim yedi buçuk ay sonra hamile kaldım tekrar. İlki mecburi sezeryan oldu. Şimdi yine hamileyim ve sezeryan yerim çok kaşınıyor ve batma oluyo sanki iğne batıyor gibi böyle olan var mı acaba randevuda çarşamba günü detaylı usg var. Acilede gitmek istemedim çok uzak ve bebegimde hasta şuanda 
Gebelik haftası 21+0

3 Cevap

0 oy
30 Mart 2023 (1,112 puan) cevapladı
Arası az olduğu için olabilir canım geriliyordur . Ama bir problem olmaz arkadaşımın da çok az arası ona da öyle olmuştu benimde sezeryan ama araları çok öyle bir problem yaşamadım 
-Reklam-
0 oy
30 Mart 2023 (2,906 puan) cevapladı
Coo normal yengem 8sene arayla dogum yapti sezeryan ondada ayni dedikekrinizden oluyordu sonucta amelyat yeri surekli karin büyüyor bebek haraket ediyor
30 Mart 2023 (290 puan) yorumladı
Ya kuzenimde de bir sıkıntı olmamış pek konuşmuyoruz ona soramadım ama dikiş yeri acılanda varmış korkuyorum bnde
30 Mart 2023 (2,906 puan) yorumladı
Yok canm.korkma Allahinnizniyle normal hepsi
0 oy
30 Mart 2023 (144 puan) cevapladı
Normalde 3 sene falan ara vermelisin sezaryandan sonra  diyor doktor ,peki nasıl olucak senin doğum felan?
30 Mart 2023 (290 puan) yorumladı
Kontrollere gidiyorum Bi sıkıntı yoktu bu bir haftadır başladı batma kaşınma falan. Yine sezeryan olacak ama eski sezeryan yerinden dolayı erken doğumdan da korkuyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte eski sezaryen yerinde batma ve iğne batması hissi normal mi?
Hamilelikte eski sezaryen dikiş yerinde batma, iğne batması veya kaşıntı hissedilmesi, karın cildinin ve altındaki dokuların gerilmesine bağlı olarak sıkça karşılaşılan bir durumdur. Bebek büyüdükçe karın bölgesi genişler ve bu durum eski ameliyat izinin olduğu bölgedeki sinir uçlarının uyarılmasına veya dokuların esnemesine neden olur. Ancak, bu batma hissi şiddetliyse, kızarıklık veya şişlik eşlik ediyorsa mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası çok erken hamile kalmak dikiş yerinde ağrı yapar mı?
Sezaryen doğumdan kısa bir süre sonra tekrar hamile kalmak, rahim ve karın duvarındaki dokuların henüz tamamen iyileşmeden tekrar gerilmesine yol açabilir. İlk sezaryen üzerinden yedi buçuk ay gibi kısa bir süre geçtikten sonra hamilelik yaşandığında, sezaryen yerindeki dokuların esneme kapasitesi zorlanabilir. Bu durum batma, sızlama veya hassasiyet gibi şikayetlerin daha belirgin hissedilmesine neden olabilir. Ağrıların şiddeti arttığında doktor kontrolü ihmal edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Eski sezaryen yerindeki kaşıntı ve batma için ne zaman doktora gidilmeli?
Eski sezaryen yerindeki kaşıntı ve batma hissi genellikle doku gerilmesine bağlıdır ancak yara yerinde açılma, enfeksiyon veya derin doku hasarı riski açısından dikkatli olunmalıdır. Eğer bu şikayetlere ateş, yara yerinde gözle görülür bir şişlik, irinli akıntı veya şiddetli, geçmeyen ağrılar eklenirse vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Rutin kontrollerinizde doktorunuza bu durumu mutlaka bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sezaryen dikiş yeri kaşıntısı nasıl geçer?
Sezaryen dikiş yerindeki kaşıntı, cildin gerilmesi ve nem kaybı nedeniyle oluşabilir. Bu bölgeyi kaşımak tahrişe ve enfeksiyon riskine yol açabileceği için kaçınılmalıdır. Bölgeyi temiz ve kuru tutmak, doktorunuzun önerdiği gebelik dönemine uygun nemlendiriciler veya doğal yağlar kullanmak kaşıntı hissini hafifletmeye yardımcı olabilir. Yine de kaşıntı şiddetliyse ve döküntüye dönüşüyorsa bir uzman görüşü alarak alerjik bir durum olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci hamilelikte sezaryen yerindeki batma hissi tehlikeli mi?
İkinci hamilelikte hissedilen batma hissi çoğu zaman dokuların esnemesiyle ilgili doğal bir süreçtir ancak nadiren rahim duvarındaki incelme belirtisi olabilir. Özellikle sezaryen sonrası erken dönemde (ilk 1-2 yıl içinde) hamile kalan kadınlarda, doktorlar rutin muayenelerde sezaryen skar hattını detaylı ultrason ile takip ederler. Şiddetli ve keskin ağrılar dışında hafif batmalar genellikle normal kabul edilir; ancak her türlü şüpheli durumda doktor takibi en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 246 göst.
17 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gmz.asl (64 puan) sordu
0 oy
5 cevap 1,079 göst.
0 oy
2 cevap 245 göst.
0 oy
1 cevap 244 göst.
24 Ağustos 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Kübra48 (783 puan) sordu

1,512,676 soru

24,672,180 cevap

367,322 kullanıcı

...