23 haftalık hamileyim, 20'lik diş ağrısı için ne yapabilirim?

0 oy
393 göst.
30 Mart 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (486 puan) sordu
Hanımlar 23 haftalık hamileyim 2 3 aydır 20 lik diş ağrısıyla maf oldum ilk agrisinda doktorum antibiyotik verdi 1 ay geçti sonra tekrar başladı diş doktoru bişey yapamıyor anestezi olacağı için ağrıdan duramıyorum dayanılmaz bı ağrı magnezyum ilaci biraz iyi geliyor bı iki saat sonra tekrar başlıyor bu durumu yaşayıp çözüm bulabilen var mı :(((
Gebelik haftası 23

6 Cevap

0 oy
30 Mart 2023 (93 puan) cevapladı
Ah canim bende ayni durumdayim 20lik degil ama baska disim antibiyotik parol kullan canim surekli tuzlu suyla calkala agzini uyusturuyor biraz 31+1 haftaligim b3nde
30 Mart 2023 (486 puan) yorumladı
Normal dolgu veya kanala izin veriyor doktorum ama 20 lik diş izin yok malesef ve sol tarafım komle vuruyor gözüme diğer dişlerime inanılmaz bı ağrı :((
-Reklam-
0 oy
30 Mart 2023 (503 puan) cevapladı
Benim 17 hafta da 1 haftalik antibiyotik tedavisi sonrasi çekildi.Doktorumun onayi ile oldu bunlar hic bir sorunda olmadi boşuna cekmisim.Siz kadin dogum doktorunuza sorun onayinizi alin baska dişciye gidin.Hic bir sey olmuyor ezbere yapmiyor cogu dişci.Bosuna cekmisim ben de cekilince dunyalar benim oldu hic agr8m sizim da olmadi max 3 dk da çekildi,agrin olursa gun de 3 parol hakkin var dedi onu bile atmadim hic agrimadi.
30 Mart 2023 (486 puan) yorumladı
Dolgu veya kanal diş icin kadın doğum doktorum izin veriyor ama 20 lik diş anestezi olmadan olmuyormuş bebek için tehlikeli izin veremem dedi :((
30 Mart 2023 (503 puan) yorumladı
Uyusturuyorlar buyuk bir sey olmuyor ki.Ben çok iyi özel bir doktora gidiyorum o hic bir sey olmaz dedi onayladi,diş doktorumda sadece kanal vs iyi olmaz rontgen gerekir cunku dedi cekim olunca rontgen vs de yok.Hamileyken ameliyat olan insanlar var,siz baska bir kadin dogum doktoruna daha danisin isterseniz kimisi cok ezberci.
30 Mart 2023 (503 puan) yorumladı
Bu arada anestezi olmadan dolgu vs kanal da olmaz doktorunuz yanlis yonlendiriyor.
30 Mart 2023 (486 puan) yorumladı
Özel hastaneye diş doktoruna gittim oda onun aynısını dedi :( doğum doktorunuzdan izin kağıdı olmadan çekemem riskli dedi şaşırdım valla özele git çözüm yok devlete git çözüm yok ağrıdan kıvranıp duruyorum teşekkür ederim cevabnz için :((
0 oy
30 Mart 2023 (2,107 puan) cevapladı
valla bende bulamadım başından beri çekiyorum 26 hafta oldu ayda bi yokluyor agri
0 oy
30 Mart 2023 (458 puan) cevapladı

Gebelikten haberimiz yokken 4 5 haftalıkken cektirmistim bende 20ligimi. Öğrendik doktora sorduk hicbir şey olmaz dedi. Bir türlü uyuşmadığı için normalden brisa fazla anestezi vurulmuştu. Eşim çekti disimi nazım da geçtiği için belki başka doktor olsa o kadar vurmazdı da.

Ufak dozlarda anestezi ile diş uygulamaları yapılabiliyor. Biraz anestezi yapılsın tam.uyusmasa da ufak ağrıları cekerim diyorsanız bence o diş ağrısı çekilmez.
Doktorum gebeler de insan çok büyük riskler olmadığı sürece çaresizlik durumlarında bu tip tedavilere izin veriyoruz derdi bana. Beni çok rahatlattı o acıdan. Geçenlerde de diş ağrısından uyuyamadım diş etlerimde sorun oldu dişlerime vurdu falan
Kafani duvarlara vuracaktım artık o kadar rahatsız olmuştum. Çok çok az 2 3 saat uyuşturacak kadar bi anestezi yaptık sabaha kadar uyudum çok şükür.
Yabi size hemen gidin anestezi bastırın dişi cektirin hibir şey olmuyor demiyorum ama bi kar 
 zarar yapmak lazım bi tıp durumlarda.
Senin o ağrıyı çekerken yasadigin ıstırap girdiği  stres bebeği hiç etkilemiyor değil sonuçta.
Gerektiği durumlarda gebelere genel anestezi ile ameliyat dahi yapılıyor yani detayları tam bilmesem de böyle şeyler de var.
O yüzüden asla ilaç kullanmam anestezi almam gargara yapmam gibi şeyler o çaresizlik anlarında yalan oluyor açıkçası.
31 Mart 2023 (486 puan) yorumladı
Öyle böyle değil ağrısı bu gece bile hiç uyutmadi hala sizlaniyorum geçenlerde bir bayan burda yazmıştı dişini çektirmiş 26 haftalikkendi galiba anestezi bebeğe etki yapmış bebeğini kaybemis o yüzden de korkuyorum bu acıya da dayanmak çok zor ne yapacağımı bilmiyorum doğum sancısi bunun yanında hiç bişey bu basi bişey böyle dayanılmaz :(((
31 Mart 2023 (458 puan) yorumladı
Allah korusun evlatlarımızı da bizleri de ınşaallah
0 oy
31 Mart 2023 (1,112 puan) cevapladı
Üç gündür bende öyleyim sol taraftakini aldirmistim sagdakini de aldırırım diyordum hep erteledim şimdide ağrısı kulağıma vuruyor resmen yarısı içerde yarısı dışarda olduğu için etide şişiyor dayanılmaz oluyor 
0 oy
31 Mart 2023 (52 puan) cevapladı
Benimde agrıyo kadın dogumdan izin alıp gidiceksiin dişçiye onlar öyle müdahale edecwkler bn izin aldım gidicem 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 20'lik diş ağrısı için hangi yöntemler uygulanabilir?
Hamilelikte 20'lik diş ağrısı için en güvenli yöntemler tuzlu su ile gargara yapmak, ağrıyan bölgeye dışarıdan soğuk kompres uygulamak ve doktorunuzun onay verdiği parasetamol içerikli ağrı kesicileri kullanmaktır. Diş etindeki iltihaplanmayı azaltmak için ağız hijyenine ekstra özen gösterilmeli, yumuşak uçlu fırçalarla nazik temizlik yapılmalıdır. Ancak, bu yöntemler sadece geçici rahatlama sağlar; kesin çözüm için mutlaka bir diş hekimine danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 23. haftasında diş ağrısı için ilaç kullanımı güvenli mi?
Hamileliğin 23. haftası olan ikinci trimester dönemi, diş tedavileri ve ilaç kullanımı açısından en güvenli dönem olarak kabul edilir. Doktorunuzun önerdiği dozda parasetamol grubu ağrı kesiciler bu dönemde genellikle güvenli kabul edilse de, kendi başınıza antibiyotik veya farklı ağrı kesiciler kullanmamalısınız. Mutlaka kadın doğum uzmanınız ve diş hekiminizle koordineli şekilde, gebeliğe uygun ilaç tedavisi planlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 20'lik diş çekimi hangi durumlarda zorunludur?
Gebelikte 20'lik diş çekimi, dişin şiddetli enfeksiyona yol açtığı, ağız açıklığını kısıtladığı veya çevre dokularda ciddi apseye neden olduğu durumlarda zorunlu hale gelebilir. İkinci trimesterde acil müdahale gerektiren diş çekimleri, lokal anestezi altında ve bebeğe zarar vermeyen yöntemlerle yapılabilir. Eğer diş enfeksiyonu sistemik bir soruna dönüşme riski taşıyorsa, diş hekimleri tedaviyi ertelemek yerine güvenli bir şekilde çekimi tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş ağrısı bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte diş ağrısının kendisinden ziyade, diş etindeki tedavi edilmemiş enfeksiyonlar ve iltihaplanmalar bebek için risk oluşturabilir. Ağız içindeki bakteriyel enfeksiyonların kana karışma ve erken doğum riskini tetikleme ihtimali bulunduğu için diş ağrısı ihmal edilmemelidir. Doğru teşhis ve kontrollü tedavi süreçleri, hem anne adayının konforunu sağlar hem de olası enfeksiyon risklerini minimize ederek bebeğin sağlığını korumaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş ağrısı için doğal yöntemler nelerdir?
Hamilelikte diş ağrısını hafifletmek için karanfil yağı kullanımı, ılık tuzlu suyla gargara yapmak ve bölgeyi temiz tutmak en yaygın doğal yöntemlerdir. Karanfil yağı, içeriğindeki öjenol sayesinde doğal bir uyuşturucu etkisi göstererek ağrıyı kısa süreliğine baskılayabilir; ancak bu uygulama diş etine zarar vermeyecek şekilde, pamuk yardımıyla sadece dişe uygulanmalıdır. Yine de bu yöntemler altta yatan çürük veya enfeksiyonu tedavi etmez, yalnızca semptomları hafifletir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,233 soru

24,666,632 cevap

367,023 kullanıcı

...