38+2 sezaryen doğumda iyileşme süreci nasıl olur?

0 oy
270 göst.
31 Mart 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (273 puan) sordu
Kızlar sezeryan istiyorum bu hafta olucam bilgili anneler bana yardımcı olur mu ? Sezeryandan kaç gün sonra ayaklanılıyo süt hemen geliyo mu gelmezse gelmesi için naptınız ağrılar çok oluyo mu biraz bilgi alabilir miyim:)
Gebelik haftası 38+2

3 Cevap

+1 oy
31 Mart 2023 (37 puan) cevapladı
Sezeryandan Bi kaç saat sonra bol bol yürüyüş yaptırıyorlar ne kadar çok yürürsen yaraların çabuk iyileşir. Ama Bi hafta sonra acılarım anca hafifleyip kendime gelmiştim eski hayatıma dönmüştüm. Benimkinde süt hemen gelmedi gelmesi için sürekli bebeği emzirme lazım bebek rmzirdikçe memeye uyarı gidiyor zamanla gelmesi sağlanıyor bide sıcak duş veya sıcak bir mendili göğsüne tutman sütün çabuk gelmesini sağlıyor.Allah izin verirse 20 nisanda 2. Sezeryanımı olacağım. 
31 Mart 2023 (273 puan) yorumladı
Benim uzun süredir göğsümden sıvı geliyor hatta göğüslerim yanıyo resmen göbeğime değdiğinde hissediyorum sezeryan olunca kesilir mi ki bu bide neden sezeryanda gelmiuo süt acaba onu da anlamadm
31 Mart 2023 (37 puan) yorumladı
Sezeryanda kesilerek alınıyor bebek beyne vücudun doğum yapmış olduğun geç farkediliyor. Onun için genelde sezeryande süt geç gelir ama sıvı geliyorsa iyi belki doğumdan sonra o kadar geç sürmez saten direk süt gelmez kolostrum denen sıvı gelir. Asıl o sıvıyı alması önemli.
31 Mart 2023 (37 puan) yorumladı
Bir doktorum demişti genel anesteziye göre spinal anestezide bu süre daha kısadır. Çünkü anne ayık oldupu için doğuma şahit oluyor. Duygusal olarak sütün gelmesini birazda ha tetikliyor. Tabi bu kişiden kişiye değişir. Kimisi geç sürerken kimisi hemen geliyor. Herkesin vücud yapısı farklı.
-Reklam-
0 oy
31 Mart 2023 (32 puan) cevapladı
6 saat sonra yürüyüş yaptırdılar. Ağrı sancı oluyor haliyle, kanama oluyor ama 2 gün sonra her şey hissedilir şekilde azalıyor. Benim sütüm hemen gelmişti. Tek tavsiyem ilk anların tadını ağrının düşünerek hiç bozma. Canın yanacak, o kadar dikiş atılıyor,her şey normal ama geçiyor. Bebeğinle olan ilk anların ilk günlerin daha özel daha güzel. Acı sancı kanama geçecek. Bebeğine odaklan sadece,korkma hiç.
31 Mart 2023 (273 puan) yorumladı
Peki seninki dikiş mi yapıştırma mıydı ? Enfeksyon kaptırma diyolar ama ne yapınca enfeksyon olur
31 Mart 2023 (32 puan) yorumladı
Kaybolan dikişti, üzerine koruma sıkıldı, dondu o sıkılan şey zaten. 2. gün banyo yapabildim. Temiz kalman lazım, her gün banyo yaptım ben. Ekstra bir şey yapmadım.
0 oy
31 Mart 2023 (1,144 puan) cevapladı
İstege bagli sezeryan oldum en ufak agrim olmadi evde felan  yatmadım da hemen kalktim sadece hastanede 5-6 saat yatirmislardi sanieim doktorumda cocugun ağırlığından fazla agir kaldirma dedi sadece sütümde hastanede geldi hemen
31 Mart 2023 (273 puan) yorumladı
Bir de burda 1 hafta hastanede kalıyosun sezeryan da o yüzden çok zorlanmam gibi geliyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğumdan sonra ne zaman ayağa kalkabilirim?
Sezaryen doğumdan sonra genellikle ameliyattan 6 ila 12 saat sonra ilk ayağa kalkış gerçekleştirilir. İlk ayağa kalkış sırasında bir refakatçiden destek almak, baş dönmesi riskine karşı oldukça önemlidir; doktorunuz onay verdiği sürece hareket etmek iyileşme sürecini hızlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası anne sütü ne zaman gelmeye başlar?
Sezaryen sonrası anne sütü genellikle doğumdan sonraki 24 ile 72 saat içerisinde gelmeye başlar. Sütün erken gelmesi için bebeğinizi mümkün olan en kısa sürede ve sık aralıklarla emzirmeniz, vücudunuzun süt üretimi için sinyal almasını sağlayarak süreci destekleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğumda ağrı yönetimi nasıl yapılır?
Sezaryen sonrası ağrı yönetimi, hastanede verilen ağrı kesiciler ve düzenli hareket etme ile kontrol altına alınır. İlk günlerde doktorunuzun reçete ettiği ağrı kesicileri düzenli kullanmak ve ayağa kalkıp kısa yürüyüşler yapmak, gaz sancısını azaltarak ağrının hafiflemesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38+2 haftalık sezaryen doğumda nelere dikkat etmeliyim?
38+2 haftalık sezaryen doğumda, ameliyat öncesi açlık süresine uymak ve doğum sonrası süreçte bol su tüketmek iyileşme için kritiktir. Ayrıca ameliyat yerini temiz ve kuru tutmak, ani hareketlerden kaçınmak ve emzirme döneminde dengeli beslenmek hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası sütü artırmak için neler yapabilirim?
Sezaryen sonrası sütü artırmak için en etkili yöntem bebeği sık sık emzirmek ve bol sıvı tüketmektir. Ayrıca stres seviyesini düşük tutmak, yeterli miktarda dinlenmek ve emzirme sırasında doğru pozisyonu alarak süt kanallarının rahatlamasını sağlamak sütünüzün verimini artıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,480 soru

24,669,695 cevap

367,190 kullanıcı

...