Ağzımda sürekli ekşi tat var ve iştahım yok, neden olabilir?

0 oy
126 göst.
31 Mart 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (53 puan) sordu
Kizlar ağzımın tadı okadar eksi ki ne yesem ağzım boğazım  eksiyor  daha hiç  biseye  iştahım yok sadece ayakta duracak kadar yiyebiliyorm  yemediğim için halsizlik tansiyon  düşüklüğü  oluyo  hiç canim bisey  istemiyor geçermi
Gebelik haftası 20

1 cevap

0 oy
31 Mart 2023 (227 puan) cevapladı
Uzun süre devam ederse doktorunuza danışın bence
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Ağızda sürekli ekşi tat olması ve iştahsızlık neden olur?
Ağızda sürekli ekşi tat hissedilmesi ve iştahsızlık, genellikle mide asidi reflüsü, diş eti problemleri, ağız kuruluğu veya vücuttaki vitamin-mineral eksikliklerinden kaynaklanabilir. Ayrıca sindirim sistemiyle ilgili hassasiyetler veya bazı enfeksiyonel durumlar da tat algısının bozulmasına ve gıdalara karşı isteksizliğe yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İştahsızlık ve halsizlik durumunda tansiyon düşüklüğü nasıl geçer?
İştahsızlık nedeniyle tansiyon düşüklüğü yaşıyorsanız, vücudun sıvı ve elektrolit dengesini korumak için sık sık küçük porsiyonlarla beslenmek ve bol su tüketmek önemlidir. Eğer tansiyonunuz çok düşükse ve ayakta durmakta zorlanıyorsanız, hemen bir sağlık kuruluşuna başvurarak kan değerlerinizi kontrol ettirmeniz ve uzman görüşü almanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ağız tadı değişikliği ve iştah kaybı ne zaman doktora gidilmeli?
Ağız tadındaki bozulma ve iştahsızlık, günlük yaşam kalitenizi düşürecek kadar şiddetliyse, halsizlik ve tansiyon düşüklüğü gibi fiziksel belirtilerle birleştiyse mutlaka uzman bir hekime başvurmalısınız. Özellikle beslenememe durumunun 2-3 günden uzun sürmesi, vücudun susuz kalmasına ve daha ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği için ihmal edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İştahım yokken halsizlik yaşamamak için ne yiyebilirim?
İştah kaybı yaşadığınız dönemlerde mideyi yormayan, sindirimi kolay ve enerji veren besinlere yönelmelisiniz. Muz, yoğurt, haşlanmış patates veya tuzlu krakerler gibi midenizi rahatlatacak gıdalar tüketerek kan şekerinizi dengede tutmaya çalışın. Yemek yiyemediğiniz anlarda, sıvı kaybını önlemek için ayran veya taze sıkılmış meyve suları gibi içecekler tercih edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ağızdaki ekşi tat ve iştah kaybı hamilelik belirtisi olabilir mi?
Ağızda ekşi tat ve iştah kaybı, hamilelik döneminde artan hormonların etkisiyle sıkça görülen belirtiler arasındadır. Hamilelikte mide asidinin yemek borusuna kaçması (reflü) ve tat reseptörlerinin değişmesi bu duruma neden olabilir; ancak bu belirtiler farklı sağlık sorunlarına da işaret edebileceği için bir hekim kontrolünde değerlendirilmesi en sağlıklısıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 239 göst.
24 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Myraa (472 puan) sordu
0 oy
11 cevap 582 göst.
0 oy
11 cevap 470 göst.
29 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde _Azeri_ (50 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...