37+4 haftalık gebeyim, sancım var ama açıklık yok, normal mi?

0 oy
306 göst.
7 Nisan 2023 Doğum kategorisinde (105 puan) sordu
Güzel anneler 35. Haftadan beri sancılarım var ama hala açıklığım yok şuan 37+4. Haftatayım sancılar attı ama hala açıklık yok ve hastanede yatıyorum. Böyle bir durum yaşayan var mıydı?  Suni sancı verdiler mi açıklık olsun diye??  Ya da kendi  sancılarının açmasını mı beklediler??? 
Gebelik haftası 37+4
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
7 Nisan 2023 (528 puan) cevapladı
Aynı şekilde benim de sancılarım vardı boşuna hastanede bekleme. Kendi acilman olmayınca doğumu baslatmiyorlar. 38 haftayı doldurmanı beklerler. Bence orda yaptıkça pisikolojikmen yipranirsin acikligin yoksa bekleme derim.
7 Nisan 2023 (105 puan) yorumladı
Bende yatmak istemiyorum açıkçası yarın bir karar verilecek insallah.  Tansiyon da yüjsekti ondan da gebelik zehirlenmesi bakıyorlar. Kendi samcım dan olsun istiyorum doğumum dua edin lütfen
7 Nisan 2023 (528 puan) yorumladı
Rabbım hakkında ve bütün gebe insanların hakkında hayırlısını versin. İnşallah gönlünüzden geçen nasip olur. Evet insan Bi an önce yavrusuna kavuşmak istiyor ama biz ne yaparsak yapalım Rabbım herseye Bi zaman belirlemiş. Ne 1 saniye önce ne 1 saniye sonra. Bence orda daha fazla durup kendinizi ve bedeninizi yormayın . Gene de kendiniz bilirsiniz.
8 Nisan 2023 (105 puan) yorumladı
Aynen dediğiniz gibi inşAllah çıkacağım bugün
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte sancı olup açıklık olmaması normal mi?
37 haftalık gebelikte düzenli sancılara rağmen açıklık olmaması, vücudun doğuma henüz tam olarak hazır olmadığını gösteren yaygın bir durumdur. Yalancı sancılar veya düzensiz kasılmalar rahim ağzında henüz bir değişiklik yaratmamış olabilir. Bu süreçte rahim ağzı olgunlaşması devam ederken, doktorunuz NST ve ultrason kontrolleriyle bebeğin durumunu takip ederek açıklığın başlamasını bekleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı varken açıklık yoksa suni sancı verilir mi?
Doğum sancısı olmasına rağmen açıklık ilerlemiyorsa suni sancı kararı, bebeğin ve annenin sağlık durumuna göre verilir. Eğer suyunuz gelmediyse veya bebeğin kalp atışlarında bir risk yoksa, doktorlar genellikle açıklığın kendiliğinden başlamasını beklemeyi tercih eder. Ancak 37. haftadan sonra sancıların şiddeti artıyor ve ilerleme kaydedilmiyorsa, doğum sürecini hızlandırmak için doktor kontrolünde suni sancı uygulamasına başvurulabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte hastanede yatarken neler yapılır?
37 haftalık gebelikte hastanede yatış yapıldıysa, öncelikli amaç bebeğin kalp atışlarını ve rahim kasılmalarını sürekli izlemektir. Gün içinde düzenli olarak NST cihazına bağlanılır ve periyodik olarak vajinal muayene ile rahim ağzındaki açıklık kontrol edilir. Bu süreçte enfeksiyon riskine karşı takip yapılır ve doğumun başlaması için vücudun kendi sancılarıyla açıklık oluşturması gözlemlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren gerçek sancılar nasıl anlaşılır?
Gerçek doğum sancıları genellikle düzenlidir, zamanla aralarındaki süre kısalır ve şiddeti artarak devam eder. Yalancı sancıların aksine, pozisyon değiştirmekle veya dinlenmekle geçmezler ve genellikle belden başlayıp karına doğru yayılan bir ağrı şeklindedir. Eğer sancılarınız 5-10 dakikada bir gelmeye başladıysa ve şiddeti giderek artıyorsa, bu durum rahim ağzındaki açıklığı tetikleyen aktif doğum eyleminin başladığını işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftadan sonra sancı artmasına rağmen açıklık kaç günde olur?
Sancılar artmasına rağmen açıklığın oluşma süresi her anne adayında farklılık gösterir ve bu durumun kesin bir süresi yoktur. Bazı kadınlarda sancılar başladıktan sonra saatler içinde açıklık ilerlerken, bazılarında ise rahim ağzının yumuşaması ve açılması birkaç gün sürebilir. Önemli olan sancıların sıklığı ve şiddeti kadar, bu sancıların rahim ağzı üzerinde etkili olup olmadığının hekim tarafından düzenli muayene ile takip edilmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,338 soru

24,667,956 cevap

367,096 kullanıcı

...