Nişanım geldi ve sancım var ama hastanede ne yapmalıyım?

0 oy
344 göst.
8 Nisan 2023 Doğum kategorisinde (12 puan) sordu
Nişanım geldi sancım 5 dk da bir geliyor hastaneye gittim nst de sancı çıkmadı çatı muayenesi oldum bebek yukarda daha dedi sancılar gitmiyor eve yolladılar beni ne yapmalıyım sizce
Gebelik haftası 39+5

4 Cevap

0 oy
8 Nisan 2023 (138 puan) cevapladı
Iliskiye gir ilk duş al acilmana yardımcı olsun cnm
-Reklam-
0 oy
8 Nisan 2023 (370 puan) cevapladı
Çömelip kalk bol bol ılık duş al yürü durmadan canım inşallah faydası olur 
0 oy
8 Nisan 2023 (1 puan) cevapladı
Güzelce bir duş al evini toparla hastane çantanda eksiklerin varsa onları koy daha sonra evin içinde yürü sancın sıklaşsın dua et bol bol 
0 oy
8 Nisan 2023 (209 puan) cevapladı
Bana da öyle dediler çömelip kalk doğum başlar sıcak su ile de duş al çok uzatma süreyi banyoda ama 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Nişan gelmesine rağmen sancı çıkmaması ne anlama gelir?
Nişan gelmesi rahim ağzındaki tıkanıklığın açıldığını gösterir ancak bu durum doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. NST'de sancı çıkmaması, henüz düzenli ve etkili kasılmaların başlamadığını veya sancıların rahim ağzını açacak kadar güçlü olmadığını gösterir. Bu süreçte bebek henüz doğum kanalına tam yerleşmemiş olabilir ve vücudunuz doğum eylemine hazırlanmaya devam eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 dakikada bir gelen sancılar doğumun başladığını mı gösterir?
Düzenli aralıklarla gelen 5 dakikalık sancılar genellikle aktif doğum eyleminin habercisidir ancak hastanede yapılan çatı muayenesi ve NST bulguları ile desteklenmelidir. Eğer muayenede rahim ağzında açıklık yoksa ve bebek yukarıdaysa, bu sancılar yalancı doğum sancısı veya hazırlık kasılmaları olarak değerlendirilebilir. Yine de sancıların süresi uzuyor ve şiddeti artıyorsa doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek doğum kanalına girmeden sancılar nasıl yönetilir?
Bebeğin henüz yukarıda olduğu durumlarda sancıları evde yönetmek için dinlenmek, ılık bir duş almak ve pozisyon değiştirmek sancıların şiddetini anlamanıza yardımcı olur. Sancıların aralıklarını takip ederek sürelerini not edin ve suyunuzun gelip gelmediğini gözlemleyin. Eğer sancılarınız 3-5 dakikaya düşerse, şiddeti artarsa veya bebeğin hareketlerinde azalma hissederseniz vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan geldikten sonra ne zaman hastaneye gitmeliyim?
Nişan geldikten sonra suyunuzun gelmesi, bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma olması veya sancıların şiddetlenerek 5 dakikanın altına düşmesi hastaneye gitmeniz gereken kritik durumlardır. Nişan gelmesi doğumun yaklaştığını gösteren bir işarettir ancak doğumun başlaması saatler veya günler sürebilir. Bu süreçte kanama miktarını takip etmeli ve doktorunuzun size verdiği uyarıları dikkate almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesinde bebeğin yukarıda çıkması normal mi?
Çatı muayenesinde bebeğin henüz doğum kanalına tam yerleşmemiş olması, doğumun henüz aktif aşamaya geçmediğini gösteren yaygın bir durumdur. Birçok gebede nişan geldikten sonra bebeğin kanala inmesi ve doğum eyleminin başlaması birkaç günü bulabilir. Bu dönemde vücudunuz doğum için gerekli hazırlıkları yapmaktadır, ancak düzenli takip ve doktor kontrolü bu sürecin sağlıklı yönetilmesi için şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,152 soru

24,665,629 cevap

366,960 kullanıcı

...