Bebeğim 3 hafta önde ve şekerim 172 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
367 göst.
12 Nisan 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (129 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar bebeğimin kilosu başından beri üç hafta önde gidiyor şüphelenip evde şekerimi ölçtüm açlık 106 tokluk 141 çıktı doktoruma söyledim dün 50 mg şeker ile 172 çıktı yüksek dedi yarın 75 mg ile ölçülecek 

Bebeğimin suyu ve durumu iyi çok şükür 

Böyle olup sağlıkla bebegini kucağına alanlar yazarsa çok mutlu olurum 
Gebelik haftası 25

3 Cevap

0 oy
12 Nisan 2023 (14,022 puan) cevapladı
Diyetisyenle devam ederseniz doğurursunuz sağlıkla niye olmasın. 
12 Nisan 2023 (129 puan) yorumladı
İNSALLAH
İnanın üçüncü ayimdan beridir o kadar dikkat ediyorum ki paketli gıdalar hamur işi hep uzak duruyorum düzenli pilates yapıyorum süt yumurta yoğurt avakado eksik etmiyorum ama nasip işte
12 Nisan 2023 (14,022 puan) yorumladı
Şekere dikkat etmek çok zor. Fazla yüksekse insülin falan da verir doktor büyük ihtimal. Süt ve yoğurdu da dikkatli tüketin onlarda da şeker var. Azar azar yiyin, için. Ama dikkat ederseniz hiçbir sorun yaşamadan kucağınıza alırsınız inşallah
12 Nisan 2023 (129 puan) yorumladı
Tamam İNŞALLAH çok teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
12 Nisan 2023 (614 puan) cevapladı
Valla canım benimde 50grlik ölçüm 157 çıktı şüpheli diye dün 100 Gr yapıldı ama ben cok kötü oldum içtikten sonra ancak 25 dk tutabildim saframda akmış mideme istesemde tutamazdim ama yinede ölçüm alalım dedi doktor bu seferde açlık 77 1. Saat 147 2.saat 76 3. Saat 53 düşmüştü doktor bu şekerle sana ilaç versem bayilirsin sürekli takip edelim bı ay sonra bidaha gel dedi şekerli şeyleri azaltmami önerdi sadece normalde çok şekerli tüketiyorum cunki ama çok ağır geldi 100 Gr bana elim ayağım boşaldı ağlaya ağlaya kustum vallahi başka yapalım dedi istemedim ama 200 değer üstüne kesin şeker var deniyor sanırım 140-200 arası şüpheli oluyo diyet veriyor ama burda çok gördüm diyetle değerlerini normal tutan merak etme bence bir sıkıntı olmaz 
12 Nisan 2023 (104 puan) yorumladı
Benim geç farkedirdi diyetle normal şeker ama bebek çok ilerde ve kilolu
12 Nisan 2023 (129 puan) yorumladı
Şu an kaçıncı haftadasiniz?
12 Nisan 2023 (129 puan) yorumladı
Bir de insülin kullaniyor musunuz?
12 Nisan 2023 (104 puan) yorumladı
Şuan 33 haftaligim bebeğim baya ilerde
12 Nisan 2023 (129 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim verdiğiniz cevaplar için Rabbim hayırla ve sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin İNSALLAH benim de diyetle düzene girer
0 oy
12 Nisan 2023 (343 puan) cevapladı
Benim doktorum ikinci defa yuklemeyi uygun bulmadığını söyledi bana benimde sizinki gibi çıktı değerlerim şuan insülin kullanıyorum 
12 Nisan 2023 (129 puan) yorumladı
Sevindim adiniza İNSALLAH benim de hayırla sonuclanir
12 Nisan 2023 (129 puan) yorumladı
Peki doktorunuz doğum seklinizden bahsetti mi hiç?Yani insülin kullanmanın normal doğuma bir etkisi söz konusu mu?
12 Nisan 2023 (343 puan) yorumladı
Yok hiç bahsetmedi şekerden dolayi
12 Nisan 2023 (343 puan) yorumladı
Korkmayın insallah sağlıkla aliriz kucagimiza
12 Nisan 2023 (129 puan) yorumladı
İNSALLAH çok teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerinde 50 mg yüklemede 172 çıkması ne anlama gelir?
Gebelik şekerinde 50 mg tarama testinde 172 mg/dL sonucu, sonucun referans değerlerin üzerinde olduğunu ve gestasyonel diyabet riski açısından ileri tetkik gerektirdiğini gösterir. Genellikle 140 mg/dL üzerindeki değerler yüksek kabul edilir ve doktorlar kesin tanı koymak için 75 mg veya 100 mg'lık şeker yükleme testine başvururlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin gelişimi önden gidiyorsa gebelik şekeri mi var demektir?
Bebeğin ultrason ölçümlerinde 3 hafta önden gitmesi, gestasyonel diyabetin yaygın bir belirtisi olabilir ancak tek başına tanı koydurmaz. Gebelik şekeri bebeğin fazla insülin salgılamasına ve normalden hızlı büyümesine neden olabilir. Bu nedenle şeker yükleme testleri ile kan şekeri seviyelerinin kontrol altına alınması bebeğin sağlıklı gelişimi için kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
75 mg şeker yükleme testi nasıl yapılır ve neyi ölçer?
75 mg şeker yükleme testi, sabah aç karnına alınan kan örneğinin ardından 75 gram glikoz içeren sıvının içilmesi ve sonrasında 1., 2. ve 3. saatlerde kan şekeri seviyelerinin ölçülmesiyle gerçekleştirilir. Bu test, vücudun glikozu ne kadar etkili işlediğini göstererek gebelik diyabeti tanısını kesinleştirmek için uygulanan altın standarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri teşhisi konulan anne adayları beslenmede nelere dikkat etmeli?
Gebelik şekeri teşhisi konulduğunda, kan şekerini ani yükselten basit karbonhidratlar yerine glisemik indeksi düşük tam tahıllar, taze sebzeler ve kaliteli protein kaynakları tercih edilmelidir. Öğünlerin porsiyon kontrolü yapılarak gün içine dengeli dağıtılması ve doktorun veya diyetisyenin önerdiği günlük karbonhidrat limitlerine uyulması kan şekeri regülasyonunda en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri olan anneler sağlıklı bir doğum yapabilir mi?
Evet, gebelik şekeri olan anne adaylarının büyük çoğunluğu, kan şekeri değerlerini diyet, egzersiz veya gerekirse insülin tedavisi ile kontrol altında tutarak sağlıkla bebeklerini kucağına almaktadır. Önemli olan kan şekeri seviyelerinin düzenli takip edilmesi ve bebeğin gelişiminin ultrason kontrolleriyle yakından izlenerek gerekli önlemlerin zamanında alınmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,202 soru

24,666,230 cevap

366,990 kullanıcı

...