Çatı muayenesi sonrası pembe leke ve ağrım var, normal mi?

0 oy
1,545 göst.
12 Nisan 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
Çatı muayenesi oldum az bir açıklık var dedi doktor haftaya yine gel dedi karnım çok ağrıdı işlem sonrası bir önceki muayne de böyle olmamıştı ve eve geldim uyudum uyandım lavabiya gittiğimde peceteye Pembe leke geliyor sümüksü kıvam da var acaba normal midir nişan midir anlayamıyorum adet ağrısı gibi ağrım da var 
Gebelik haftası 37+3

5 Cevap

0 oy
12 Nisan 2023 (224 puan) cevapladı
Buyuk ihtimalle nisan canm takip et gecmezse duzene girerse sanclar git acile 
12 Nisan 2023 misafir yorumladı
Teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
12 Nisan 2023 (138 puan) cevapladı
Nisan muhtemel sancini takip et dkka tut hastaneye git 
12 Nisan 2023 (138 puan) yorumladı
Hemen doğum olmaz doktor bakar acilman varmi onu söyler suyun gelirse kesin doğum oluyor ama yinede takipte kal ağrın çok olrsa ihmal etme bazen nişan pembesi bazende kanlı olur  olmadı Bi acile gidersin tmmi
12 Nisan 2023 misafir yorumladı
Tamam teşekkür ederim ağrım da yok yani öyle sadece bebek sık toplanıyor
13 Nisan 2023 (138 puan) yorumladı
Tm cnm takipte kal Rabbım kolaylık versin insalah dogsada bise olmaz merak etme ben 36+2yim Dr doğsa bile bise olmz artık dedi
13 Nisan 2023 misafir yorumladı
Teşekkür ederim Allah yardımcımız olsun sağ salim kucağımiza alalım inşallah
13 Nisan 2023 (138 puan) yorumladı
Amin insalah  cnm
0 oy
12 Nisan 2023 (210 puan) cevapladı
Normal bi durum bunu doktorun söylemesi gerekirdi korkma diye
12 Nisan 2023 misafir yorumladı
Bir şey demedi o yüzden bilmiyorum
0 oy
12 Nisan 2023 (92 puan) cevapladı
Bir hafta önce bende çatı muayenesi oldum ayni sorunu yaşadım. Devamindaki iki gün kahve lekelenmem de oldu ama doktor normal dedi muayene sonrası olabilirmiş. Nişan değil yani. 
12 Nisan 2023 misafir yorumladı
Teşekkür ederim bende nişan diye strese girmiştim
12 Nisan 2023 (92 puan) yorumladı
Yok yok değil. Muahene sonrası olan bir sey ben çatal dedikleri o sandalyeden kalkar kalkmaz pembe leke geldi ebe demişti muayene ederken direk zaten lekelenmen olabilir bjr kac gün korkma, kırmızı kanama olmasın yeter demişti
12 Nisan 2023 misafir yorumladı
Hm anladım çok teşekkür ederim biraz karın ağrısı yaşadım ama geçti çok şükür ağrım sızım yok
0 oy
12 Nisan 2023 (68 puan) cevapladı
Bende 37yim bugün gittim hiç çatı muayenesi felan yapmadılar acaba herkese yapmıyorlar mi benimde ilk gebeliğim bilgim çok yok genelde çatı muayenesi sonrası doğumu gerçekleşenler var bana haftaya yaparlar galiba 
12 Nisan 2023 (92 puan) yorumladı
Ben 38 de oldum çatı muayenesini
12 Nisan 2023 misafir yorumladı
Özele gittim özelde yaptılar ama devlette yapmadı bilmiyorum bu hafta yine gidecem orda da yaparlar mı

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Çatı muayenesi sonrası pembe lekelenme ve sümüksü akıntı normal mi?
Çatı muayenesi sonrası görülen pembe lekelenme ve sümüksü akıntı, genellikle muayene sırasında rahim ağzındaki hassas dokuların hafif tahriş olması sonucu oluşur ve çoğu zaman normal kabul edilir. Ancak bu durumun nişan (mukus tıkacı) gelmesiyle karıştırılmaması gerekir; eğer lekelenme miktarı artar, parlak kırmızıya döner veya yoğun ağrı eşlik ederse mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesinden sonra şiddetli adet ağrısı gibi sancı olması neden olur?
Çatı muayenesi sırasında yapılan fiziksel inceleme, rahim ağzında geçici bir hassasiyet ve kasılma hissi yaratabilir, bu da adet ağrısına benzer sancılara yol açabilir. Genellikle birkaç saat içinde hafifleyen bu ağrılar normaldir ancak dinlenmenize rağmen geçmeyen, şiddetlenen veya düzenli aralıklarla gelen sancılar doğum sancısı başlangıcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi nişan gelmesi nasıl anlaşılır ve belirtileri nelerdir?
Nişan gelmesi, rahim ağzını tıkayan mukus tıkacının atılmasıdır ve genellikle sümüksü, jöle kıvamında, bazen pembe, kahverengi veya hafif kanlı bir akıntı şeklinde görülür. Çatı muayenesi sonrası gelen akıntıdan farkı, nişan geldiğinde genellikle beraberinde düzenli rahim kasılmalarının başlaması veya su gelmesi gibi diğer doğum belirtilerinin de eşlik etmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası hangi durumlarda vakit kaybetmeden doktora gidilmeli?
Muayene sonrası gelen lekelenme pedinizi tamamen dolduracak kadar yoğunsa, parlak kırmızı renkte kanama başladıysa veya sancılarınız düzenli aralıklarla gelip şiddetleniyorsa acilen doktorunuzla iletişime geçmelisiniz. Ayrıca bebeğin hareketlerinde azalma hissettiğiniz veya suyunuzun geldiğinden şüphelendiğiniz durumlarda vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası dinlenmek sancıları hafifletir mi?
Evet, çatı muayenesi sonrası vücudunuzu dinlendirmek ve fiziksel aktiviteyi kısıtlamak, muayenenin yarattığı kas gerginliğini ve hassasiyeti azaltmaya yardımcı olur. İşlem sonrası kendinizi yorgun hissetmeniz çok normaldir; uzanarak dinlenmek hem rahimdeki kasılmaların yatışmasını sağlar hem de psikolojik olarak rahatlamanıza destek olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,468 soru

24,669,514 cevap

367,180 kullanıcı

...