Gebelikte tetanoz aşısı yaptırdım, yan etkileri olur mu?

0 oy
505 göst.
19 Nisan 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (201 puan) sordu
hanımlar sağlık ocağından aradılar sanırım tetanoz aşısı yapiyolarmis siz yaptirdiniz mi? bi yan etkisi oluyor mu?
Gebelik haftası 8

10 Cevap

0 oy
19 Nisan 2023 (39 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Bende bugün yaptırmak için gidicem sağlık ocağına aşı yokmuş kendim aldım eczaneden yapılması gerekiyormuş 
-Reklam-
0 oy
19 Nisan 2023 (2,157 puan) cevapladı

20.ve 24.haftalarda ewet yaptirdim tam tersine cokk faydasi var dogum aninda enfeksiyon kapmanizi engelliyor asi bulmak.cok zor bu aralar eczanelerde satilmiyor deprem dolayisiyla asilar bolgeye gonderildi bir hayli sikinti var asi bulma konusunda bulmus iken kacirmayin yaptirin sadece kol agrisi onun.disinda birsey yok 

19 Nisan 2023 (201 puan) yorumladı
teşekkür ederim yaptiriyim
0 oy
19 Nisan 2023 (46 puan) cevapladı
Ben diğer iki gebeliğimde de yaptırdım aşıların hepsini bu üçüncü gebeliğim bunda da yaptıracağım kesinlikle hiçbir zararı yok aksine doğumda sana faydası var yaptırmanı öneririm çünkü bu zamanda aşı bulmak çok zor eline fırsat geçmişken kaçırma
0 oy
19 Nisan 2023 (26 puan) cevapladı
bende yaptırdım hatta 15 gün sonra 2. doz yapılıcak 3 gün kolumu kaldıramadım kolum resmen kitlendi ama doktorum kesinlikle yaptır dedi sağlık ocağında ebe yapıyor zaten bence de yaptır 
0 oy
19 Nisan 2023 (1,417 puan) cevapladı
Ben yaptirdim ilk dozumu ama çok hasta oldum o gün akşam doktor salgın dedi ama tetenozunda illaki etkisi olmuştur dedi bakalım ikinciyi vurdurunca da aynı olacak mı 
0 oy
19 Nisan 2023 (400 puan) cevapladı
Daha bugun sabah oldum canm kolun agriyo okdr hicbir yan etkisi yok ilk gebeligimdede olmustum bundada oldum :)
0 oy
19 Nisan 2023 (12 puan) cevapladı
Evet yaptırdım canim olurda doğum sağlıksız bir oratmda gerçekleşir diye bı nevi alınan bir önlem ve bunun birde ikinci dozu oluyor ben bütün hamilelikleri nde yatırdım yan etkisi asi hassasiyeti hafif ateş bazen olabiliyor tabi kişiden kişiye degisiyo canim
0 oy
19 Nisan 2023 (2,003 puan) cevapladı
Valla ben iki hamilelikte de yaptırdım tek yan etki kolumun ağrıması başka bisi yasamadim
0 oy
19 Nisan 2023 (110 puan) cevapladı
Cok erken bence 8 haftalık en azından 3 ayı doldurun yada bebej hareketlerini hissedince  ben 27 haftalığa yakınken vurdurdum 
19 Nisan 2023 (201 puan) yorumladı
gittim onun icin cagirmamislar 27haziranda gel dedi hemsire aşı için. hepinize teşekkür ederim cevaplarınız için
0 oy
19 Nisan 2023 (484 puan) cevapladı
20. Hafta icin beni de çağırdilar daha haftam gelmedi ama 8.hafta erken sizin içinde

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte tetanoz aşısı kaçıncı haftada yapılır?
Gebelikte tetanoz aşısı genellikle ikinci trimesterden itibaren, yani 20. haftadan sonra uygulanmaya başlanır. Sağlık Bakanlığı takvimine göre ilk doz 20. haftada, ikinci doz ise birinciden en az 4 hafta sonra yapılır. Bu aşı, hem anne adayını hem de yenidoğan bebeği tetanoz enfeksiyonuna karşı korumak için hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı sonrası kolda ağrı ve şişlik normal mi?
Tetanoz aşısı sonrası aşı yapılan bölgede ağrı, kızarıklık ve hafif şişlik görülmesi oldukça yaygın ve normal bir yan etkidir. Bu belirtiler genellikle aşıdan sonraki ilk 24-48 saat içinde kendiliğinden geçer. Bölgeye soğuk kompres uygulamak veya doktorunuzun onayıyla güvenli bir ağrı kesici kullanmak şikayetleri rahatlatabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısının anne ve bebeğe yan etkileri nelerdir?
Tetanoz aşısı anne ve bebek için güvenli kabul edilen ölü bir aşıdır, bu nedenle ciddi bir yan etki beklenmez. En sık görülen yan etkiler aşı yerinde hassasiyet, hafif ateş, halsizlik ve bazen geçici kas ağrısıdır. Bu belirtiler vücudun aşıya karşı bağışıklık yanıtı oluşturduğunun bir göstergesidir ve genellikle kısa sürede ortadan kaybolur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tetanoz aşısı yaptırmak zorunlu mu?
Tetanoz aşısı gebelik döneminde hem anne sağlığını korumak hem de bebekte oluşabilecek neonatal tetanozu önlemek adına uzmanlar tarafından kuvvetle önerilen bir aşıdır. Zorunlu bir uygulama olmasa da, doğumda hijyenik koşulların tam sağlanamadığı durumlarda bebeği korumak için en etkili yöntemdir. Bu nedenle sağlık kuruluşları tarafından tüm anne adaylarına rutin olarak teklif edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı sonrası ateş çıkarsa ne yapılmalı?
Aşı sonrası hafif ateş yükselmesi vücudun bağışıklık sisteminin çalıştığını gösterir ve genellikle 38 dereceyi geçmez. Ateş durumunda bol sıvı tüketilmeli, dinlenilmeli ve hafif kıyafetler tercih edilmelidir. Eğer ateş 38.5 derecenin üzerine çıkar ve düşürülemezse, gebelik sürecinde güvenli olduğu bilinen parasetamol içerikli ateş düşürücüler hakkında doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 380 göst.
24 Ekim 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Kbr.068 (294 puan) sordu
0 oy
5 cevap 376 göst.
0 oy
6 cevap 715 göst.

1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...