7 haftalık hamileyim, açlık şekerim 130 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
212 göst.
19 Nisan 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (42 puan) sordu
7 haftalık hamileyim açlık kan şekerim 130 çıktı bebeğe Bir zararı olur mu ve ramazanda açlık kan şekeri olur mu sahurdan sonra 11 de verdim sabah 

3 Cevap

0 oy
19 Nisan 2023 (14,061 puan) cevapladı
Baya vakit var, açlık kan şekeri olabilir ama bitti ramazan haftaya gidip bir daha verin bence yine böyle çıkarsa diyet uygulamanız gerekebilir. Doktor bilgilendirir zaten sizi. Gebelikte şeker özellikle bebek için tehlikeli 
19 Nisan 2023 (42 puan) yorumladı
Öyle yapacağım acaba ilk haftalrda Allah muhafaza kalp durmasına faln sebep olur mu
19 Nisan 2023 (14,061 puan) yorumladı
Yani böyle bir şey duymadım ama dikkatli olmakta fayda var. Doktora gidene kadar yediklerinize dikkat edersiniz. Bayramda ikram vs çok olur. Tatlı ve şekerlerden uzak durun.
-Reklam-
0 oy
19 Nisan 2023 (1,125 puan) cevapladı
Şekeriniz var benim 11 haftaliken yaptım 100 çıktı şuan diyet yapyrm endokrinoloji ve diyabet takibindeyim
0 oy
19 Nisan 2023 (222 puan) cevapladı
Canım bnde aynı dedi Dr şekerin çıkmaya başlamış dedi 4+3 gebeyim oruçlu kan verim 11 de kan şekerim 114 çıktı sağlık ocağına Dr. Dedi pirinç seker çikolata vb. Yiyecekleri kıs çayı şekersiz iç  diye ilerde daha fazla yükselmesin diye önlem al dedi bana da
19 Nisan 2023 (42 puan) yorumladı
Anladım canım bende pirinc tatlı çok yiyorum bu ikinci gebeliğim birinxide böyle birşey olmamıştı biraz tatlı düşkünüyum ondan oldu heradl
20 Nisan 2023 (222 puan) yorumladı
Vala kuzum bnde bnm 3 gebeliğim kızım 3800 gldi oğlum 4kilo geldi bu kadar ayrıntılı takıp etmiyordum heralde cahildim erken evlilikte aile kurbanı oldum 9 yıl dayanabildim piskolojik olarak çöktüm akraba evliliği ayrıldım ve çocuklarımı benden aldılar kaçırdılar neyse bu benim ikinci evliliğim daha 26 yaşındayım bu arada. Bnde hiç önceki çocuklarım seker çıkmadı tatlı sevmem bn ama dr yasakladı diye öyle yiyesim varki  ama bundna sonra dikkat etmeyilim meğer tatlı veya yemeği çok giyince baş dönmesi ondn miş. Rabbim cümlemize hayırlı sağlık gebelik evlat nasip etsin bu arafe gününde canım.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 haftalık hamileyim açlık kan şekerim 130 çıktı, bebeğe zararı olur mu?
Açlık kan şekerinin 130 mg/dL çıkması, gebelikte yüksek kan şekeri (hiperglisemi) olarak değerlendirilir ve mutlaka bir uzman takibi gerektirir. İlk trimesterde yüksek seyreden kan şekeri, bebeğin organ gelişimi üzerinde risk oluşturabileceği için vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmalısınız. Doktorunuz, durumunuzun ciddiyetini belirlemek için HbA1c testi veya detaylı kan şekeri takibi isteyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Açlık kan şekeri ölçümü sahurdan kaç saat sonra yapılmalıdır?
Açlık kan şekeri ölçümünün doğru sonuç vermesi için en az 8 ile 12 saat arasında bir açlık süresinin geçmiş olması gerekir. Sahurdan hemen sonra veya kısa süre içinde yapılan ölçümler, tüketilen besinlerin etkisiyle kan şekerini yüksek göstereceği için klinik açıdan açlık değeri olarak kabul edilmez. Sağlıklı bir açlık kan şekeri sonucu için son öğünden sonra vücudun tam dinlenme ve sindirim sürecini tamamlaması beklenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte açlık kan şekeri kaç olmalı?
Sağlıklı bir gebelikte açlık kan şekeri değerinin genellikle 92 mg/dL ve altında olması hedeflenir. 92 mg/dL ile 125 mg/dL arasındaki değerler gebelik diyabeti riski açısından dikkatle izlenmeli, 126 mg/dL ve üzeri değerler ise diyabet tanısı açısından ileri tetkik gerektirmektedir. Sizin 130 mg/dL sonucunuz, gebelik döneminde normal kabul edilen sınırların üzerinde olduğu için mutlaka doktorunuzla paylaşılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeyken oruç tutmak kan şekeri dengesini nasıl etkiler?
Uzun süreli açlık, hamilelik döneminde kan şekerinin dengesizleşmesine, ani düşüşlere (hipoglisemi) veya vücudun stres tepkisi vererek şeker yükseltmesine yol açabilir. Bebek, annenin kanındaki glikozu temel enerji kaynağı olarak kullandığı için, uzun süreli açlık dönemleri bebeğin beslenme düzenini doğrudan etkileyebilir. Bu nedenle hamilelikte oruç tutma kararı, kişinin mevcut kan şekeri değerlerine ve doktorunun onayına bağlı olarak verilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek kan şekeri nasıl kontrol altına alınır?
Gebelikte yüksek kan şekeri kontrolü; kişiye özel tıbbi beslenme tedavisi, düzenli glikoz izlemi ve gerekli durumlarda insülin tedavisi ile sağlanır. Öncelikle basit şeker ve beyaz un içeren gıdalardan kaçınılmalı, kompleks karbonhidratlar ve protein ağırlıklı beslenme tercih edilmelidir. Doktorunuz kan şekeri değerlerinizi takip ederek, sizin ve bebeğinizin sağlığı için en güvenli tedavi protokolünü (diyet veya ilaç) oluşturacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 671 göst.
0 oy
2 cevap 309 göst.
10 Mart 2024 Doğum kategorisinde Mavideniz1 (78 puan) sordu
0 oy
2 cevap 361 göst.
10 Mart 2024 Hamilelikte Beslenme kategorisinde Sema_Nur65 (522 puan) sordu

1,512,747 soru

24,673,323 cevap

367,392 kullanıcı

...