38+1 haftalık hamileyim, hiç sancım yok ne yapmalıyım?

0 oy
391 göst.
24 Nisan 2023 Doğum kategorisinde (161 puan) sordu
Merhabalar, 38+1 olduk kendimi yorgun hissediyorum hiç sancım yok nst ye gidiyorum 10 günde 1 ama hiç bir belirti yok tecrübeli anneler neler tavsiye edersiniz doğumu baslatabilmek adına. Biliyorum elbette bebeğimin geleceği zaman belli ama kendimi yorgun hissediyorum ve eşim yanımda değil depremden dolayı son 3 ayımız ayrı geçti psikolojik olarak da kendimi iyi hissetmiyorum. Teşekkürler cevaplarınız için.
Gebelik haftası 38+1

6 Cevap

0 oy
24 Nisan 2023 (786 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Daha erken 41 haftaya kadar yolu var. Yürüyüş yapın bol bol merdiven inip çıkın. Kendini çok yormadan pilates yapabilirsin. Ama daha vakti var anne karnında 1 dakika dışarıda 10 saate bedelmiş. 
-Reklam-
0 oy
24 Nisan 2023 (55 puan) cevapladı
Bende kendimi çok aşırı yorgun hissediyorum elim ayağim şiş halim yok hiç,38+5bende sancım yok aşırı yorgunlugum var siz gibi yarın kontrolüm var bakalım doktorum nediyecek 
24 Nisan 2023 (227 puan) yorumladı
Benmde 38+3su anda adet agris gbi hafften belimde agri var o sancisanrm
0 oy
24 Nisan 2023 (6 puan) cevapladı
Bende aynı durumdayım. Depremden dolayı benim de eşim yanımda olamıyor. 38+ 4 üm hem fiziken hem de psikolojik olarak çok yoruldum bir an önce doğum yapmak istiyorum. İnşallah bebeklerimizi sağlıkla kucağımıza alırız. 
24 Nisan 2023 (161 puan) yorumladı
Amin inşallah
0 oy
24 Nisan 2023 (212 puan) cevapladı
Aynı günümüz sizinle hiç sancı hissetmedim bende doktorum ay sonu yada haftaya gelir dedi o yüzden acele etmiyorum bende bence doğru zamanında gelir zaten ekstra bir şey denemeyin bu kadar sabrettik sonuçta 
0 oy
24 Nisan 2023 (387 puan) cevapladı
Bende 38+2 benimde belirtim yok ama bir sıkıntım da yok artık muane sırası almiyorum açıkçası nst ye de girmiyorum doğumu bekliyorum acile girip o şekilde doğum yapmak istiyorum suanlik bir sıkıntımız yok inşallah zamanında gelir ben yürüyüş de yapıyorum iş de tutuyorum hani bunlar doğumu baslatsaydi Bende başlatırdi emin ol bebek ne zaman gelmek isterse o zaman geliyor bunun için ayrı bir şey yapmana gerek yok 
0 oy
24 Nisan 2023 (83 puan) cevapladı
Benimde böyle ya 38 girdik tık yok hala bide ailem uzakta eşim yanımda sadece kimsem yok burda korkuyorum ilk gebeliğim nasıl olur nasıl gelecek ağrılarım var ama daha gelmek istemiyor gibi yarın kontrol var bakalım doktor ne diyecek

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38+1 haftalık gebelikte sancı yoksa ne zaman doktora gitmeliyim?
38+1 haftalık gebelikte sancı olmaması normal bir durumdur; ancak düzenli bebek hareketlerini takip etmeli ve doktorunuzun belirlediği haftalık veya 10 günlük NST kontrollerini aksatmamalısınız. Eğer bebek hareketlerinde azalma, su gelişi, kanama veya şiddetli kasık ağrısı gibi belirtiler hissederseniz beklemeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Doğumun kendiliğinden başlaması için vücudun kendi hormonlarını salgılaması beklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık gebelikte doğumu başlatmak için neler yapılabilir?
Tıbbi bir engel yoksa, 38. haftadan sonra hafif tempolu yürüyüşler yapmak pelvis bölgesinin esnemesine yardımcı olabilir. Ancak, doğumu hızlandırmak için evde yapılan bitkisel kürler veya zorlayıcı egzersizler uzmanlar tarafından önerilmez. Bebeğin geleceği zamanı belirleyen en önemli faktör hormonel hazırlıktır; bu süreçte psikolojik olarak sakin kalmak ve dinlenmek hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında sancı olmaması normal mi?
Evet, 38+1 haftalık gebelikte sancı olmaması oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Birçok anne adayı 40. haftaya kadar herhangi bir doğum sancısı hissetmeden süreci tamamlayabilir. NST sonuçlarınız temiz çıktığı sürece bebeğinizin gelişimi devam ediyor demektir. Vücudunuz muhtemelen doğum için gerekli olan hazırlık aşamalarından geçiyor ancak sancı henüz aktif bir seviyeye ulaşmamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın dönemde psikolojik yorgunlukla nasıl başa çıkılır?
Doğuma yakın dönemde yaşanan yorgunluk ve stres, özellikle sosyal destekten uzak kalındığında artış gösterebilir. Bu süreçte nefes egzersizleri yapmak, sevdiğiniz sakinleştirici müzikler dinlemek ve günlük kısa yürüyüşlere çıkmak kaygı seviyenizi düşürebilir. Eğer kendinizi çok yalnız ve tükenmiş hissediyorsanız, bir aile yakınınızdan destek istemek veya bir doğum koçu ile görüşmek psikolojik olarak kendinizi daha güvende hissetmenize yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38+1 haftalık hamileyim, doğumun yaklaştığını nasıl anlarım?
Doğumun yaklaştığını gösteren temel belirtiler düzenli aralıklarla gelen kasılmalar, nişan gelmesi (kanlı mukuslu akıntı) veya suyun gelmesidir. Sancı olmasa bile bebek hareketlerinde belirgin bir değişim veya vajinal akıntıda farklılık fark ederseniz bu durum doğumun sinyali olabilir. Ancak bu belirtilerin hiçbiri yoksa, vücudunuzun henüz doğum sürecine girmediğini ve bebeğinizin hazır olduğu zamanı beklediğini kabul etmek sürecin stresini azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,538 cevap

366,953 kullanıcı

...