38+2 haftalık hamileyim, sezaryen kararı erken mi?

0 oy
563 göst.
24 Nisan 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (87 puan) sordu
Selam kızlar bugün doktoruma gittim 38+2 haftadayım doktorum çarşamba günü gel sezeryan olacak bebeğin kafası solda duruyor tam kanala inmemiş normalde 37  haftada bebek normal doğum pozisyona gelmezse bizim artk umudumuz yok bebek o pozisyona bu saatten sonra gelmez dedi bende bekleyelim daha erken değilmi dedim doktor hayır ani suyun gelirse kordon sarkar bebeği ters gelirse kaybedebiliriz o riski göze almayalım dedi sizce ne yapmalıyım sezeryandanda korkuyorum açıkçası ilk çocuğudur bide 
Gebelik haftası 38+2

5 Cevap

0 oy
25 Nisan 2023 (401 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Sezeryan normal.doğumdan iyi bence normal doğumdan korkuyorum bisey olursa diye zaten sezeryan olacak es aşağıda ama dr.Ne güzel izah etmiş dr.dinleyin bence bizde gittiğimiz dr.iki laf söylerse mutlu oluyoruz 
25 Nisan 2023 (87 puan) yorumladı
Ne güzel konuştunuz ya dünden beri bana sezeryan olma deyip duran psikolojimi bozan bozana ne yapacağımı şaşırdım ama çocuğum iyi olsun başka bişi istemem yarın gidicem inşallah çocuğumu kucağıma alıcam bundan güzeli ne var
25 Nisan 2023 (401 puan) yorumladı
Ben hergun sizin haftanıza gelmek için dua ediyorum gerçekten bir an önce kavuşmak isterdim ona 11 yıl sonra oldu güzel heberinizi bekliyorum sağlıkla kucaginiza alın inşallah unutmayın dr.iyi bilemeyiz rabbim yardımcıniz olsun
25 Nisan 2023 (87 puan) yorumladı
Ayy adınıza çok sevindim Rabbim sağ salim kucağınıza almayı nasip etsin inşallah bakalım yarın bende kucağıma alayım bakalım nasıl bir duygudur ilk çocuğumdur
25 Nisan 2023 (401 puan) yorumladı
Benim de ilk :) inşallah alalım kucagimiza duanızı eksik etmeyin.
25 Nisan 2023 (87 puan) yorumladı
Kurban olduğum RABBİM hepimizin yardımcısı olsun ve evlatlarımızı bizlere bağışlasın İNŞALLAH
-Reklam-
0 oy
24 Nisan 2023 (100 puan) cevapladı
Bende sezeryan oldum ilk çocuğum korkma canım bebeğinin hayatını tehlikeye atma derim yinede sen bilirsin
24 Nisan 2023 (87 puan) yorumladı
Ya bende riske atmak istemiyorum tabi bebeğim iyi olsun diyorum ama ilk doğum iki çocuğumu kaybettim bu yüzden korkuyorum yinede
0 oy
24 Nisan 2023 (83 puan) cevapladı
Bende 38 haftaya girdim geçen hafta doktor bişey demedi ulturason da baş geliş demişti ama tam pozisyonu hakkında bişey demedi yarın kontrol var aceba benim doğum şekli mide söyler mi bebeğim çok hareketli erkek ama artık kasıklarımda baskıyı hissediyorum hayırlısı olsun inşallah Allah sana da kolaylık versin sağ salim bebeğini kucağına alırsın 
24 Nisan 2023 (87 puan) yorumladı
Canm benimde erkek ve çok hareketli maşallah nstye girdim sancı çok az var dedi ve baş konusunda bu ayda söylüyorlar genelde doktoruna sor normalmi sezeryanmı diye Allah korusun kasık ağrısı bendede var doğum belirtileridir genelde aniden suyun gelir bebek zarar görmesin en azından RABBİM kimseyi sıkıntıya koymasın sağ salim kucağımıza almayı nasip etsin inşallah
24 Nisan 2023 (83 puan) yorumladı
Amin inşaallah hayırlısıyla yarın sorucam doktora bende o bişey der diye bekliyordum nst de sancım çıkmadı hiç benim bakalım rabbim yardım eder
24 Nisan 2023 (87 puan) yorumladı
Amin RABBİM cümlemizin yardımcısı olsun sor yinede bakalım ne der
0 oy
24 Nisan 2023 (96 puan) cevapladı
Canım başka bir hastanede başka bir doktorda görün öyle karar ver tek doktorun söylemine kalmayın nice kadınları hemencecik bıçak altına yatırıp sezeryan yapıyorlar halbuki sezeryan daha zor daha tehlikeli belki bebek döner Başka hastanedeki doktora danışmadan karar verme 
24 Nisan 2023 (87 puan) yorumladı
Yarına başka yerde randevu aldım oraya gidicem bakalım ne olacak
0 oy
25 Nisan 2023 (731 puan) cevapladı
Doktor risk var demiş neden bekliyorsunuz anlamadım ben kaybedebiliriz lafını duyduğum an hemen alın derdim sezeryan oldum ve çok rahattım korkma bence 
25 Nisan 2023 (87 puan) yorumladı
Bende çok korktum zaten yarın gidicem sağ salim Rabbim kucağımıza almayı nasip etsin inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık hamilelikte bebeğin kanala girmemesi sezaryen için yeterli bir sebep mi?
38. haftada bebeğin henüz kanala girmemiş olması, doğumun ilerleyen süreçlerinde risk oluşturabileceği için doktorlar tarafından sezaryen kararı alınmasına neden olabilir. Bebeğin pozisyonu, kordon dolanması veya suyun ani gelmesi gibi riskleri minimize etmek adına hekimler planlı sezaryeni güvenli bir seçenek olarak değerlendirebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin pozisyonu 37 haftadan sonra değişir mi?
Tıbbi görüşlere göre 37. haftadan sonra bebeğin ideal doğum pozisyonuna gelme ihtimali oldukça düşüktür. Bu haftadan sonra bebeklerin hareket alanı daraldığı için, pozisyon değişikliği genellikle beklenmez ve doktorlar bu aşamada güvenli doğum için planlama yapmayı tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğuma karar verilirken hangi riskler göz önünde bulundurulur?
Sezaryen kararı verilirken kordon sarkması, bebeğin ters gelmesi, suyun erken gelmesi ve doğum kanalının uygun olmaması gibi hayati riskler değerlendirilir. Bu tür durumlarda amaç, hem annenin hem de bebeğin sağlığını korumak adına acil bir cerrahi müdahale gerektirecek durumları önceden planlamaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık hamileyim sezaryen doğumdan neden korkuyorum?
İlk doğumunu yapacak annelerin sezaryen ameliyatından korkması oldukça doğal ve sık rastlanan bir duygudur. Bilinmezlik, cerrahi süreç ve iyileşme dönemi hakkındaki endişeler bu korkuyu tetikleyebilir; ancak sezaryen, bebek veya anne için riskli durumlarda uygulanan ve güvenle sonuçlanan modern bir doğum yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum şekli belirlenirken doktorun sezaryen önermesi ne anlama gelir?
Doktorun sezaryen önermesi, normal doğumun mevcut şartlarda riskli görüldüğü ve bebeğin sağlığı için en güvenli yolun cerrahi yöntem olduğu anlamına gelir. 38. haftadan sonra yapılan bu öneriler, genellikle bebeğin pozisyonu veya kanal durumu gibi fiziksel engellerin normal doğumu zorlaştırması nedeniyle tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,313 soru

24,667,612 cevap

367,074 kullanıcı

...