Sancı hissetmiyorum ama doğumun başladığını nasıl anlarım?

0 oy
398 göst.
30 Nisan 2023 Doğum kategorisinde (108 puan) sordu
Sancilarimi hissetmiyorum ntsde varlar ama ben hissetmiyorum kasilmalarim cok fazla cocuk iyice assagiya indi yumusama var demisti doktor bebekte dogum pozisyonunu almis kasilma oldukca ve hareket ettikce assagiya iniyo alt bolgemde aci ve batma oluyo dogum basladiginda nasil anlarim dun iki kere ic camasirim islandi bugun de bi kere su mu degil mi baska bisey mi anlamadim ilk gebeligim cok fazla bilgim yok yardimci olabilir misiniz nasil anliyicam 
Gebelik haftası 37+2

2 Cevap

0 oy
30 Nisan 2023 (1,730 puan) cevapladı
Canım hiç merak etme doğum başladığı zaman emin ol biliyorsun :) su gelmesi nasıl bişey bacakların arası baya kayganlasacak kadar geliyor. Yürüdükçe bacaklarının islandigini hissedeceksin. Benimde hiç ağrım yoktu. Doğumun olacağı günde ağrım hiç olmadi. Yani nst ye bağladıklarında 90 üzeri çıkıyordu ama hissetmiyordum. Alttan muayene yaptılar 7 cm açıklık var dediler. 4 saat sonra da yine rahat bir şekilde 3 4 ikinmayla cikiverdi. Rahat olursan doğum çok rahat ve güzel bişey :) benimde ilk dogumumdu yani. 
30 Nisan 2023 (108 puan) yorumladı
Dogum icin herhangibir korkum yok cok sukur insallah benimde kolay olur sizinkisi gibi :) ama bugun islandiginda dediginiz gibi oldu yurudukce akmiyo ama dunden beri 3 kere geldi iste
-Reklam-
0 oy
30 Nisan 2023 (943 puan) cevapladı
Suyun olabilir azalmadan bı acile görün yada eczanelerde sıvıyı ayırt eden pedler var onlardan alabilirsin herkeste acı esgi farklı bende ilk sancilari hissetmem genelde 10 dk bir olunca hissederim 
30 Nisan 2023 (108 puan) yorumladı
Benim 34. Haftada dogum sancilari cikti ntsde 2 gun hastanede yattim acilma olmayinca cikartti doktor haftadabir cagarmaya basladi hic birini hissetmedim 37. haftadayim hala cikan sancilari hissetmiyorum
Pedin bi ismi var mi acaba ilk defa duydumda sizden
30 Nisan 2023 (943 puan) yorumladı
Aminyotik sıvı pedi diye almıştım eczaneye anlatsan onlar anlar
30 Nisan 2023 (108 puan) yorumladı
Saolun tesekkurler ❣

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumun başladığını sancı hissetmeden nasıl anlarım?
Doğumun başladığını sancı hissetmeseniz bile alt bölgedeki yoğun baskı, bebeğin aşağı inmesi, düzenli kasılmalar ve su gelişi gibi belirtilerle anlayabilirsiniz. NTS cihazında görülen ancak sizin hissetmediğiniz kasılmalar, rahim ağzındaki açılmanın habercisi olabilir. Eğer iç çamaşırınızda istemsiz bir ıslaklık fark ediyorsanız, bu durum amniyon sıvısı sızıntısı olabileceğinden mutlaka takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum suyu geldiğini nasıl ayırt edebilirim?
Doğum suyunun gelmesi genellikle idrar kaçırmadan farklı olarak istemsiz, sürekli veya ani bir boşalma hissiyle kendini gösterir. Suyun rengi berrak veya hafif sarımsı olabilir ve kokusuzdur; idrar gibi tutulamaz. Eğer iç çamaşırınızda gün içinde tekrarlayan ıslaklıklar oluyorsa, suyunuzun gelip gelmediğini anlamak için bir ped kullanıp sıvının rengini ve yoğunluğunu gözlemleyerek doktorunuza danışmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek aşağı indiğinde vücudumda ne gibi değişiklikler olur?
Bebek doğum pozisyonu alıp kanala yerleştiğinde karın seviyeniz gözle görülür şekilde aşağı düşer ve nefes almanız kolaylaşır. Ancak buna bağlı olarak alt bölgede batma, baskı hissi, yürüme güçlüğü ve sık idrara çıkma gibi şikayetler artar. Bu belirtiler bebeğin doğum kanalına girdiğini ve vücudun doğuma hazırlandığını gösteren doğal fiziksel değişimlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NTS'de sancı çıkması ama hissetmemek normal mi?
Gebeliğin son dönemlerinde NTS cihazında görülen ancak anne tarafından hissedilmeyen kasılmalar, rahim ağzının doğuma hazırlandığını ve yumuşama sürecinin başladığını gösterir. Bazı gebeler sancıları çok hafif veya sadece baskı hissi şeklinde algılayabilirler. Önemli olan bu kasılmaların sıklığı ve düzenidir; eğer kasılmalar giderek kısalan aralıklarla geliyorsa doğum süreci başlamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren kesin belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en kesin belirtiler; düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan sancılar, suyun gelmesi ve nişan (kanlı sümüksü akıntı) gelmesidir. Sancılarınızı hissetmeseniz bile, alt bölgedeki artan ağrı ve batma hissiyle birlikte su sızıntısı yaşıyorsanız, bu durum doğumun yakın olduğunun işareti olabilir. Bu belirtilerden herhangi birini yaşadığınızda vakit kaybetmeden hastaneye başvurarak rahim açıklığınızın kontrol edilmesini sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 446 göst.
0 oy
2 cevap 661 göst.
11 Mayıs 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde cananaltndl (181 puan) sordu
0 oy
1 cevap 385 göst.
10 Mayıs 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde cananaltndl (181 puan) sordu
0 oy
3 cevap 931 göst.
9 Eylül 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sevgielizanayaz (24 puan) sordu

1,512,191 soru

24,666,078 cevap

366,981 kullanıcı

...