Prolaktinim 28 çıktı, ilaç kullanmalı mıyım?

0 oy
180 göst.
7 Mayıs 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (87 puan) sordu
Adetim duzneli tarihinde geliyor ama az geliyor sanki bu prolactinle alakası var mıdır acaba ? 

Bir de dostinex falan iciyo herkes gebe kalmak için tabi prolactini düşürmek için acaba içsem bi işe yarar mı Dr a sorup 

3 Cevap

0 oy
7 Mayıs 2023 (1,090 puan) cevapladı
Benim arkadaşımında yüksek çıkmıştı doktor mr istedi sizden istediler mi acaba mra göre ilaç vereyim demiş ama gene de doktorunuza danışsanız daha iyi olur 
-Reklam-
0 oy
7 Mayıs 2023 (609 puan) cevapladı
Dostinex doktor uygun görürse veriyor canım. Kendin alamıyorum kafana gorede kullanma doktor verirse kullan. Genelde yüksek olunca Mr istiyor bendende istedi çok şükür bisey çıkmadı.Doktora gidip test ver tekrar adet olunca ona gore bisey der doktorun. 
0 oy
7 Mayıs 2023 (14,026 puan) cevapladı
Doktora danışmanız lazım, vereceği ilaç ve dozunu o belirler bir de büyük ihtimal mr ister, hipofiz bezine bakmak için 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Prolaktin değerinin 28 çıkması ne anlama gelir?
Prolaktin değerinin 28 ng/mL çıkması, genellikle hafif düzeyde bir yükseklik olarak kabul edilir. Referans aralıkları laboratuvarlara göre değişse de, çoğu laboratuvarda 25 ng/mL üzerindeki değerler 'hiperprolaktinemi' olarak adlandırılır. Ancak stres, uykusuzluk, egzersiz veya açlık durumu gibi pek çok faktör bu değerin geçici olarak yükselmesine neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yüksek prolaktin adet kanamasının az gelmesine sebep olur mu?
Evet, yüksek prolaktin seviyeleri hipotalamus-hipofiz-over aksını etkileyerek adet düzeninde ve kanama miktarında değişikliklere neden olabilir. Prolaktin yüksekliği yumurtlama sürecini baskılayabileceği için adet kanamasının normalden daha az gelmesi veya adet düzensizliği gibi belirtilerle kendini gösterebilir, bu yüzden hormonal bir değerlendirme gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor onayı olmadan prolaktin ilacı kullanmak doğru mudur?
Dostinex veya benzeri prolaktin düşürücü ilaçların doktor kontrolü ve reçetesi olmadan kullanılması kesinlikle önerilmez. Bu ilaçlar ciddi yan etkilere sahip olabilir ve yanlış doz kullanımı hormonal dengenizi daha fazla bozabilir. İlacın gerekli olup olmadığına ancak kan tahlili sonuçlarınız, şikayetleriniz ve genel sağlık durumunuz değerlendirildikten sonra bir uzman karar vermelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebe kalmak için prolaktin seviyesinin kaç olması gerekir?
Gebe kalmak isteyen kadınlarda ideal prolaktin seviyesinin genellikle 20-25 ng/mL'nin altında olması arzu edilir. Yüksek prolaktin seviyeleri yumurtlamayı engelleyerek kısırlık riskini artırabilir; bu nedenle gebelik planlayan kişilerin prolaktin değerlerini normal aralıklarda tutmaları için bir endokrinoloji veya kadın hastalıkları uzmanına başvurmaları önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Prolaktin düşürmek için hangi doktora gidilmelidir?
Prolaktin yüksekliği şikayetiniz varsa, öncelikle bir Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanına başvurarak hormonal testlerinizi yaptırmalısınız. Gerekli görülmesi halinde, prolaktin seviyesinin daha detaylı incelenmesi ve hipofiz bezinin değerlendirilmesi için bir Endokrinoloji uzmanına yönlendirilebilirsiniz. Tanı konulmadan hiçbir tedavi yöntemine başlanmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
12 cevap 677 göst.
0 oy
3 cevap 280 göst.
0 oy
0 cevap 146 göst.
0 oy
6 cevap 703 göst.

1,512,235 soru

24,666,676 cevap

367,035 kullanıcı

...