Doğumdan sonra göğüs ucu yarası varken süt sağsam olur mu?

0 oy
271 göst.
12 Mayıs 2023 Doğum kategorisinde (332 puan) sordu
Kizlar 2 gün önce doğum yaptım kızımın meme tutma sorunu yok aksine yara oldu goguslerim kanadı hafif  süt gelmedikçe sinirleniyor her 10 dk da bir ağlıyor acaba sagip versem nasıl olur 
Kapatılma nedeni: Sol menüden bebek bakımı bölümüne yazınız

3 Cevap

0 oy
12 Mayıs 2023 (2,638 puan) cevapladı
Daha bebişin iki günlükmüş sen emdirebildigin kadar emdir sütün akıyosa illaki gelir zaten gogus ucuna da emzirmedigin zamanlar gogus ucu kremi surebilirsin iyi gelebilir. Tabi yine sen bilirsin ama daha 2 gunlukmus biberona alışmasın istersen :) ama çok zorlaniyosan yapcak bisi yok sagip verebilirsin ama arada emzirmeyide ihmal etme yenidoganlar icin emmek cok önemli :) benim arkadasimin bebegi meme tutmuyordu az süt icip geri birakiyodu doyuyomu doymuyomu belli degildi mecbur sağıp veriyordu ama ara sıra gögüs ucunu cikartip zorla da olsa emzirmeye calisiyodu hem biberonla sütünü verip hem emzirebildigi kadar emziriyodu yani :) 
12 Mayıs 2023 (332 puan) yorumladı
Bende emzirmeye seviyorum o emerken mutluda oluyorum ama çok kötü hem rahim küçülüyor hem göğüs uçlarım dehşet açıyor iki acı birden hissediyorum çok zor ama iyileşince tabiki yine emdirmek istiyorum :(
12 Mayıs 2023 (2,638 puan) yorumladı
Kiyamam canim benim gogus ucu kremi surebilirsin iyi gelir acisina insallah :) Rabbim yardimcin olsun :)
12 Mayıs 2023 (250 puan) yorumladı
Ayva çekirdeği kaynatıp jel haline getirip gös ucun süre bilirsin kıremden iyi geliyor arkdaşım önermişti meme ucu yoktu bebiş zorla emzirmek ten yara olmuş öyle tavsiye vermişti
-Reklam-
0 oy
12 Mayıs 2023 (535 puan) cevapladı
Benim ilk gün   yara oldu acı çeke çeke  verdim ben  göğüs ucu  kremi aldim sürdüm  ondan sonra   sütümü  bulaştı  göğüslerim  kavun gibi şişti  süt bezi uluştu  kultuk altimda  ama  sağdım şokladim  dolaba  koydum kızım  3 buçuk aylık şuan sütüm  yetiyor şimdilik  ama sonradan vermeyi  düşünüyorum  biberon hiç tutmadı çünkü  
12 Mayıs 2023 (332 puan) yorumladı
Masallah canım peki o acıya rağmen süt geliyormuydu doyuyormuydu yani bebis
12 Mayıs 2023 (535 puan) yorumladı
Valla cnm sezeryan doğum yaptım  ilk gün  geldi sütüm  3 gün sonra  göğüslerim  bi şişti  nasil kendi kendine aktı  sütüm  sen emzir dayanağın  kadar  dayan  sabunla yıka  acısı  geçsin  ufala masaj  yap rahatlar yada elektrikli süt sağma   pompası  al oda masaj yapıyor  rahatlatıyor
0 oy
12 Mayıs 2023 (250 puan) cevapladı

Göğüs ucu yarasına ayva çekirdeği suyu sürmek için birkaç adet ayva çekirdeğini sıcak suda bekletin. Bekleyen çekirdekler özünü suya verecektir. Bu suyu ılık şekilde meme ucuna masaj yaparak uygulayın. Düzenli uygulama sonucunda meme ucundaki hücreler onarılır ve yaralar ortadan kalkar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumdan sonra göğüs ucu yarası varken süt sağarak vermek bebeği memeden soğutur mu?
Doğumdan hemen sonra göğüs ucu yarası veya kanama olması durumunda sütü sağarak vermek, bebeğin beslenmesini aksatmadan göğüslerin iyileşmesine zaman tanır. Ancak bebekte 'meme reddi' yaşanmaması için biberon yerine kaşık, şırınga veya özel emzirme destek sistemlerini tercih etmek daha sağlıklıdır. Göğüs uçlarını sağdıktan sonra kendi sütünüzle nemlendirip hava almasını sağlamak iyileşme sürecini hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğan bebekte meme tutma sorunu yoksa sütü sağmak süt üretimini azaltır mı?
Süt sağmak süt üretimini azaltmaz, aksine düzenli sağım yapmak göğüsleri boşaltarak vücuda daha fazla süt üretmesi gerektiği sinyalini gönderir. Özellikle bebeğin emmediği veya göğüslerin dolu olduğu durumlarda sağım yapmak, süt kanallarının tıkanmasını önler ve laktasyonu destekler. Önemli olan, bebeğin emdiği dönemlerde göğüslerin boşalmasını sağlamak ve sağım sıklığını bebeğin acıkma saatlerine göre planlamaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun 2. gününde süt gelmiyorsa bebek neden sürekli ağlar?
Doğumun ilk günlerinde bebeğin sürekli ağlaması ve huzursuz olması, genellikle mide kapasitesinin çok küçük olması ve kolostrumun (ilk süt) yoğun ama az miktarda gelmesiyle ilgilidir. Bebekler bu aşamada doymadıklarını düşündükleri için sık sık emmek isterler; bu durum aslında süt üretiminizi artırmak için bebeğin uyguladığı doğal bir yöntemdir. Eğer bebek her 10 dakikada bir ağlıyorsa, göğüslerinizdeki kanama nedeniyle emzirme pozisyonunu kontrol etmeli veya bir uzman desteğiyle süt miktarını takip etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirirken göğüs ucu yarası ve kanama nasıl geçer?
Göğüs ucu yarası ve kanama durumunda en etkili yöntem, emzirme sonrası göğüs uçlarını kendi sütünüzle silip kurumaya bırakmaktır çünkü anne sütü doğal bir iyileştiricidir. Emzirme sırasında bebeğin ağzının memeyi tam kavradığından emin olmalı, gerekirse gümüş kapak veya göğüs ucu kremleri kullanarak bölgeyi sürtünmeden korumalısınız. Kanama şiddetliyse ve memede sertlik, ateş gibi belirtiler varsa enfeksiyon riskine karşı mutlaka bir uzmana danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğan bebekte sağım yöntemiyle beslenme nasıl uygulanır?
Sağılan sütle beslenme sürecinde, sütün besin değerini korumak için sağım sonrası oda sıcaklığında 3 saat, buzdolabında ise 3 gün saklanabileceğini bilmek gerekir. Bebeği beslerken biberon ucu yerine yavaş akışlı yöntemleri tercih ederek bebeğin memeyi tamamen unutmasını engellemelisiniz. Sağım işlemini manuel veya elektrikli pompalarla, göğüslerinizi tamamen boşaltacak şekilde günde 8-10 kez uygulayarak süt üretimini sürdürülebilir kılabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 338 göst.
0 oy
2 cevap 331 göst.

1,512,150 soru

24,665,566 cevap

366,955 kullanıcı

...