8 haftalık hamileyim, kasık ve bacak ağrım neden geçmiyor?

0 oy
243 göst.
26 Mayıs 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (145 puan) sordu
Kızlar 8 haftalık hamileyim. Kasık ağrım ilk günden beri geçmiyor. Bir haftadır da inanılmaz bacaklarım baldırlarım ağrıyor. Hani adet olduğumuzdq ağrır ya aynı öyle. Ağrı kesici de yasak bildiğim kadarıyla, ne iyi gelir, önerisi olan var mı
Gebelik haftası 8

2 Cevap

0 oy
29 Mayıs 2023 (924 puan) cevapladı
Benimde kasık agrılarım oluyor doktor parol ice bilirsin dedi ama bi faydasi yok bana ic belki sende işe yarar
-Reklam-
0 oy
29 Mayıs 2023 (661 puan) cevapladı
Benimde 6 buçuk haftalik sol kasigim ve bacağım uyuşuyor çok ayakta durunca daha çok artıyor hiç ilaç da içmedim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 haftalık hamileyim kasık ağrım neden geçmiyor?
8 haftalık hamilelikte kasık ağrısı, genellikle rahmin büyümesine bağlı olarak bağların gerilmesi ve genişlemesi sonucu ortaya çıkan normal bir durumdur. Vücudunuz gebeliğe uyum sağlarken bu bölgedeki dokular esner ve baskı altında kalabilir. Ancak, ağrınız şiddetliyse, kanama veya ateş gibi ek belirtiler eşlik ediyorsa, vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bacak ve baldır ağrısı nasıl hafifletilir?
Hamilelikte yaşanan bacak ve baldır ağrılarını hafifletmek için gün içinde sık sık kısa yürüyüşler yapmalı ve dinlenirken bacaklarınızı yüksekte tutmalısınız. Magnezyum eksikliği bacak kramplarının en yaygın nedenlerinden biridir; bu nedenle beslenmenize dikkat etmeniz önemlidir. Ayrıca, yatarken sol tarafınıza uzanmak kan dolaşımını rahatlatarak ağrıların azalmasına yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte adet sancısı gibi ağrı yaşamak normal mi?
Gebelikte adet sancısına benzer hafif ağrılar, rahmin büyümesi ve genişlemesi nedeniyle sıkça karşılaşılan fizyolojik bir durumdur. İlk üç aylık dönemde rahimdeki bu değişimler kasıklarda hafif çekilme veya kramp hissi yaratabilir. Eğer ağrı düzenli aralıklarla gelmiyor ve şiddeti dayanılmaz düzeyde değilse genellikle endişe edilecek bir durum yoktur ancak yine de takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 8. haftasında ağrı kesici kullanmak güvenli mi?
Hamileliğin ilk haftalarında doktorunuza danışmadan hiçbir ağrı kesici ilaç kullanmamalısınız. Gebeliğin erken döneminde kullanılan ilaçlar bebeğin gelişimi üzerinde etkili olabileceği için sadece uzman hekiminizin reçete ettiği güvenli ilaçlar tercih edilmelidir. Ağrılarınız için ilaç yerine ılık duş almak, hafif esneme hareketleri yapmak veya dinlenmek gibi doğal yöntemleri denemek daha sağlıklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda hamilelikte kasık ağrısı doktora sorulmalı?
Hamilelikte kasık ağrınızla birlikte vajinal kanama, yoğun akıntı, ateş, titreme veya idrar yaparken yanma gibi belirtiler yaşıyorsanız mutlaka doktorunuza gitmelisiniz. Ayrıca ağrı tek taraflı ve çok şiddetliyse, dış gebelik gibi risklerin elenmesi için profesyonel bir tıbbi değerlendirme şarttır. Kendi kendinize teşhis koymak yerine gebelik takibinizi yapan doktorunuzun yönlendirmesini beklemek en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 256 göst.
10 Şubat 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Dilek_04 (125 puan) sordu
0 oy
6 cevap 642 göst.

1,512,480 soru

24,669,695 cevap

367,190 kullanıcı

...