Kimyasal gebelik yaşadığımı nasıl anlarım?

0 oy
233 göst.
27 Mayıs 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,138 puan) sordu
Kimyasal gebelik yaşayanlar, düşük yaptığınızı nasıl öğrendiniz?

2 Cevap

0 oy
27 Mayıs 2023 (63 puan) cevapladı
adet kanamaniz basliyo ve kan testinde bthcg  degerleriniz dususe geciyo
27 Mayıs 2023 (1,138 puan) yorumladı
Benım kanamam arttı aynen adet kanaması gibi olfu o zaman bu adet kanaması mı düşük kanaması mı
-Reklam-
0 oy
27 Mayıs 2023 (1,133 puan) cevapladı
Benim değerim adete 4 gün kala 53 çıkmıştı hamileyim diye sevindim. Tam adet günü gece kanama başladı yerleşme kanaması diye düşündüm diğer gebelikte de olmuştu. Sabah oldu baktim hala devam ediyor polikinlige gittim sıram gelene kadar duramadım hamileyim kanamam var dedim. İdrar kan aldılar sonuc cikti değerim 4 olmuş hamile değilsiniz dedi. Doktor muane etsin sizi polikinlige gidin dedi. O an adet gibi akıyor kan yani ve ağrılı.  Doktora çıktım durumu anlattım alttan muane etti kimyasal gebelik yaşamışsın sen kan vermeseydin ogrenmezdin bile genelde kadınlar hemen test yapıyorlar aslında gününüzü bekleseniz uzulmezsiniz her ay her kadın yaşar bunu önemli bir durum değil tekrarlarsa arastirirlir dedi. Sagliksiz gebelikler olunca vücut kabul etmez atar dedi . Yeniden gebelik ne zaman dusunmeliyim dedim.beklemeni gerektirecek bir durum yok bunda dedi 2 ay sonra hamile kalmıştım ben. Ve kimyasal gebelikte düşük sayılmıyormus düşük olması için önce kese oluşacak dedi.  içinde bir bebek olursa düşük dedi. Adet bu başka bir şey değil dedi doktorum.
27 Mayıs 2023 (83 puan) yorumladı
Yok öyle bişey kese gözüktüyse düşük olarak sayılıyor bende gittim doktorum evet kimyasal gebelik dedi gebelikten saymıyoruz dedi hamile kaldıktan sonra doktor soruyor bu kaçıncı diye 2. Olarak kabul ediliyor nolursa olsun kese varsa ve bthcg değerin yükseldiyse düşük yapmış oluyorsun kimyasal da olsa gebelik olarak geçiyor yalnış bilgilendirilmesin
27 Mayıs 2023 (1,133 puan) yorumladı
Tamam iste kese varsa içinde bebek yoksa boş gebelik olarak geçiyor düşük deniyor ona zaten. Bebek yoksa kese de hiç olusmamissa kimyasal gebelik deniyor. Doğru bilgiyi verdiğime eminim sen fazla takılma her yazılana
28 Mayıs 2023 (83 puan) yorumladı
Ben niye takılıyım sen gebelik sayılmıyo demişsin nasıl sayılmıyor onu diyorum yalnıs bilgi verme diye onu diyorum zaten gebe sayılıyorsun her türlü . Doktorun söylediğini söylüyorum bu takıp takmama değil doğru bilgi verme sen bence bilmediğin şeyler üzerine konuşma

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kimyasal gebelik geçirdiğimi evde nasıl anlarım?
Kimyasal gebeliğin en yaygın belirtisi, pozitif çıkan gebelik testinden birkaç gün sonra adet kanamasının başlamasıdır. Kanama genellikle normal adet döneminden biraz daha yoğun veya sancılı olabilir. Eğer evde yaptığınız idrar testlerinde çizgi gitgide silikleşiyorsa veya kanamanız adet tarihinizle eş zamanlı başladıysa, bu durum kimyasal gebelik belirtisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelikte kanda beta hcg değeri nasıl düşer?
Kimyasal gebelikte kanda beta HCG değeri, sağlıklı bir gebelikteki gibi iki katına çıkmak yerine duraksar ve ardından hızla düşmeye başlar. Doktorunuz kan değerlerinizi 48 saat arayla takip ederek düşüşü gözlemler. Değerlerin sıfırlanması genellikle kanamanın başlamasıyla birlikte birkaç gün içinde gerçekleşir ve vücut normal döngüsüne geri döner.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik sonrası ne zaman doktora gidilmeli?
Kimyasal gebelik şüphesi olduğunda, kanamanın başladığı ilk günlerde bir kadın hastalıkları uzmanına görünmek önemlidir. Özellikle şiddetli karın ağrısı, aşırı kanama veya baş dönmesi gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden muayene edilmelisiniz. Doktorunuz kan değerlerinizin tamamen sıfırlandığından emin olmak için takip isteyebilir ve olası enfeksiyon risklerini değerlendirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik düşük olarak mı kabul edilir?
Tıbbi olarak kimyasal gebelik, döllenmiş yumurtanın rahme tam olarak yerleşememesi sonucu oluşan çok erken dönem bir gebelik kaybıdır ve bir tür düşük olarak kabul edilir. Ancak bu durum, sağlıklı bir gebeliğe engel teşkil eden bir kısırlık sorunu değildir. Çoğu kadın kimyasal gebelik sonrası bir sonraki aylarda sağlıklı bir şekilde gebe kalabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik kanaması normal adetten nasıl ayırt edilir?
Kimyasal gebelik kanaması genellikle beklenen adet tarihinden birkaç gün sonra başlar ve normal adete göre daha yoğun, pıhtılı veya daha sancılı olabilir. En belirgin fark, kanama öncesinde gebelik testinin pozitif çıkmış olmasıdır. Eğer kanamanız her zamankinden farklıysa ve öncesinde pozitif sonuç aldıysanız, bu durumu mutlaka doktorunuzla paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,350 soru

24,667,993 cevap

367,103 kullanıcı

...