37+5 haftalığım ara ara sancım var, hastaneye gitmeli miyim?

0 oy
301 göst.
29 Mayıs 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (97 puan) sordu
Sancılarım var ama yatış verecekler diye gitmiyorm doktora 2. Bebeğim 37+5 haftalığım ne yapmalıyım . Suyum gelirse kananam olursa giderm ama sadece ara ara sancı olduğu için gitmiyorm . Sizce doğru mu 
Gebelik haftası 37+5

2 Cevap

0 oy
29 Mayıs 2023 (2,638 puan) cevapladı
Eger gercek doğum sancin varsa git tabiki bebegini riske atma. Yalanci sancilarsa gitmesende olur nişanini suyunu veya gercek dogum sancisini bekleyebilirsin.
29 Mayıs 2023 (97 puan) yorumladı
İlk sezeryandi buda sezeryan olucak gerçek doğum sancisimi yalancı mi anlayamadm gün içinde fazla hareket edemiyorm iş yapınca hemen ağrı giriyor . Oturunca fazla bir ağrı olmuyor . Ağrı olması bebeğe zarar verir mi
29 Mayıs 2023 (2,638 puan) yorumladı
Canim 5 dakika da 1 adet sancisi gibi sanci giriyorsa düzenli şekilde o gercek dogum sancisidir yalanci sanci aralikli ve duzensiz girer oturunca uzaninca duş alinca geçer ama gercek sanci oturmana ragmen kivrandirir seni uzanmakla dus almakla da geçmez. Seninki sanirim yalanci sancilar gercek olunca yerinde durdurmuyo malesef agri olmasi bebege zarar vermez hele yalancilar hic vermez sadece gercek sanci cekince acilma oluyomus 1 cm 2 cm 5 cm bilemiyorum kisiden kisiye degisiyomus ama yinede acilma oluyomus o yuzden hastaneye gitmeniz gerekir. Benimde ilk gebeligim doktorum boyle dedi 3 gundur yalanci sanci cekiyorum süre takibi yapiyorum bende :)
-Reklam-
0 oy
29 Mayıs 2023 (260 puan) cevapladı
Bende şuan seninle aynı durumdayım ama suyum gelmiyor diye gitmiyorum normal doğum olacak tabi ama senin sezeryan ise gitmelisin bence rahimde kasılma artarsa eski dikislerijin yeri patlar rahmin zarar görür canım bekleme git 
29 Mayıs 2023 (97 puan) yorumladı
Sezeryan yerime bir sıkıntı olur mu bilmiyorum sancı giriyor ara ara çok şık hareket ettikçe .  3 gün sonra tekrar giderm 38 i doldurunca inşallah bebeğime birşey olmaz ya çok korkuyorum
29 Mayıs 2023 (260 puan) yorumladı
Dua et canım inşallah olmaz ama kendini de ikinci plana atma sezeryan yerine dikkat et ağır iş yapma canım
29 Mayıs 2023 (97 puan) yorumladı
Batma şeklinde kısa ağrılarım oluyor sık sık bu sıkıntı olur mu acaba bebeğe
29 Mayıs 2023 (260 puan) yorumladı
Onu bilemeyiz canım devam ediyorsa hala git bence canına yazık bekleme daha fazla

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37+5 haftalık gebelikte ara ara gelen sancılar ne zaman ciddiye alınmalı?
37. haftadan sonra gelen sancılar, düzenli hale geldiklerinde ve şiddetleri arttığında doğum eyleminin başladığına işaret eder. Sancılar 10 dakikada bir, düzenli aralıklarla gelmeye başladıysa ve dinlenmekle geçmiyorsa hastaneye başvurmanız gerekir. Düzensiz, kısa süreli ve pozisyon değiştirince azalan sancılar genellikle yalancı doğum sancısı olarak kabul edilir ancak 37+5 haftalık bir gebelikte herhangi bir şüphe durumunda NST çekimi için hastaneye gitmek en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren en önemli belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en temel belirtiler düzenli ve sıklaşan rahim kasılmaları, suyun gelmesi ve nişan gelmesi yani kanlı mukuslu akıntıdır. Sancılar başlangıçta düzensiz olabilir ancak zamanla süresi uzar ve aralarındaki mesafe kısalır. Suyun gelmesi, bebeğin etrafındaki amniyon sıvısının vajinal yoldan boşalmasıdır ve bu durumda sancı olmasa dahi enfeksiyon riski nedeniyle vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamileyim, hastaneye gitmek için suyun gelmesini beklemeli miyim?
Hastaneye gitmek için mutlaka suyun gelmesini veya kanama olmasını beklemeniz gerekmez. Düzenli rahim kasılmaları, bebek hareketlerinde hissedilir bir azalma, yoğun vajinal kanama veya suyun gelmesi durumlarının herhangi biri doğum sürecinin başladığını gösterir. Özellikle 37. haftayı doldurmuş bir gebelikte, sancıların karakteri değiştiğinde veya şiddetlendiğinde uzman bir hekim tarafından muayene edilmek, hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı açısından kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yalancı doğum sancısı ile gerçek doğum sancısı nasıl ayırt edilir?
Yalancı doğum sancıları genellikle düzensizdir, pozisyon değiştirdiğinizde veya yürüdüğünüzde hafifler veya kaybolur. Gerçek doğum sancıları ise düzenlidir, zamanla şiddeti artar ve dinlenmekle geçmez; genellikle belden başlayıp kasıklara doğru yayılan bir ağrı şeklindedir. Ayrıca gerçek sancılar sırasında rahimde sertleşme hissedilir ve bu kasılmaların süresi giderek uzar. Eğer sancılarınızın karakterinden emin olamıyorsanız NST cihazı ile sancı takibi yaptırmak en doğru yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37+5 haftalık gebelikte hastaneye yatış süreci nasıl işler?
Hastaneye gittiğinizde öncelikle NST cihazı ile sancılarınızın sıklığı ve bebeğin kalp atışları kontrol edilir, ardından vajinal muayene ile rahim ağzındaki açılma durumu değerlendirilir. Eğer sancılarınız doğum eylemini başlatacak kadar düzenli değilse veya rahim ağzında henüz yeterli açılma yoksa, doktorunuz sizi evde gözlemlemeniz için yönlendirebilir. Yatış kararı genellikle aktif doğum eylemi başladığında, suyunuz geldiğinde veya bebek sağlığı ile ilgili bir risk tespit edildiğinde alınır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 162 göst.
6 Temmuz 2024 Doğum kategorisinde Berfa (1 puan) sordu
0 oy
4 cevap 606 göst.

1,512,325 soru

24,667,746 cevap

367,080 kullanıcı

...