Kedili evde gece bebek beşiği güvenliğini nasıl sağlarım?

0 oy
658 göst.
7 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (111 puan) sordu
Merhabalar hanımlar,

Benim çok cana yakın bir kedim var, bebek olunca özellikle ilk 3 ay kedi ve bebeği yalnız bırakmamak gerekiyor. Sevmek, yakınlık kurmak için üzerine çıkma yatma gibi risk barındırdığı için. Sorum ise şu, gündüzleri bizim gözetimimiz de olacağı için inşallah sıkıntı yok, gece ise ister istemez uykuya dalma durumumuz var. Kedili anneler gece güvenlik önlemi nasıl aldınız? Beşiğe girip üzerine yatma riskinden ötürü tedirgin oluyorum. Sineklik ise zayıf kalır. "SADECE" Kedili anneler yanıtlarsa çok sevinirim. Teşekkür ederim. 
Gebelik haftası 30

11 Cevap

+1 oy
7 Haziran 2023 (197 puan) cevapladı
Kediyi odanın dışına at kapıyı bas :D tek önlem bu bacım :))
-Reklam-
0 oy
7 Haziran 2023 (500 puan) cevapladı
Kedim yok ama cnm kedi evleri var kafesli gece olunca ona koyabilirsin
7 Haziran 2023 (111 puan) yorumladı
Kedim bizimle uyuyor, kapının kapalı olmasına bile alışık değil, maalesef bu yöntem bize uygun değil
7 Haziran 2023 (500 puan) yorumladı
Cnm bebeğin olunca kedinle değil bebeğinle uyumalisin yöntem sana göre değilse tercihini yapmalusin
7 Haziran 2023 (111 puan) yorumladı
Kedi sahibi olmadığınız için yaptığınız yorumu normal buluyorum. Bebeğimle uyuyacağım zaten, sorum çok farklı. Bu konuda tecrübeli değilseniz soru başlığı sizin ilgi alanınıza girmiyor. Teşekkür ederim.
7 Haziran 2023 (500 puan) yorumladı
Cnm benim benim tecrübeli olup olamadigimi sen bilemezsin ama şuna eminim ki bebeğin olunca kedinden vazgececeksin tecrübe konuşuyor sizede teşekkür ederim iyi akşamlar.
7 Haziran 2023 (57 puan) yorumladı
Ya ne çok bilmiş bilmiş konuşup sırf yorum yapmak için yapıyorsunuz. Evinizde gerçekten kedi köpek besleseydiniz bu kadar kolay ahkam kesemezdiniz tercih yap diye, üstelik emir verir gibi. Önerinizi sunmuşsunuz, soru sahibi uygun değil demiş konu kapanmış daha bu neyin kibridir tercih yap diyerek? Hay Allah'ım ya.
0 oy
7 Haziran 2023 (2,345 puan) cevapladı
Benim bebek doğmadan beşikte yatmaya başladı evdeki oğlum:D açıkçası kasmayı da düşünmüyorum biliyorsunuz ki kediler çok akili varlıklar yanlış bisey yapacağını düşünmüyorum uykum çok hafif kıpırdasa uyanırım zaten benim ayak ucumdu uyuyo kalkdi dkk bende kalkıyorum besinin içine girip bebeye bi zarar vermez diye düşünüyorum iki bebek bi arada büyüyüp gidecektir park yatağın üstünde sineklik var dediğiniz gibi çok  ince ama tedbir amaçlı kullanılabilir 
7 Haziran 2023 (111 puan) yorumladı
Aynen kediler çok hisli varlıklar, asla onun düzenini bozamam, bozmam. Çabam da hem onun düzenini bozmadan hemde olur ya böyle bir ihtimal ile karşılaşacak olursam nasıl önlem alabilirim yönünde. Benimde uykum çok hassastır, ama o süreçlerde yorgunluk, hormon değişimlerinden ötürü nasıl etkilenirim bilemiyorum. Sağlıkla birbirlerine arkadaş olarak büyüsün canım kedilerimizle yavrularımız inşallah.
7 Haziran 2023 (2,345 puan) yorumladı
Bazi videoları görüyorum aileler doğal olarak bebekleri koruyorlar kedilerj hemen çekiyorlar ben o şekilde yapmayı düşünmüyorum bırakıp ne tepki verecek gorcem o şekilde alışması daha kolay olur suan dediğim gibi besigini poşetini bebek arabasını kullaniyo özelikle bırakıyorum odasına ki alışsın şimdiden sizin yavrular da eminim ki birbirlerine hemen alışıp adapte olacaklardır ne şanslılar ki tüylü kardeşleri olacak bebeklerimizin
0 oy
7 Haziran 2023 (95 puan) cevapladı
Bende kara kara düşünüyorum ne yapsam diye . Benim kedimde çok cana yakın insanlarla ilk kez tanışsa bile yakın temas kuruyor ama hayatında hiç bebek görmedi. Kapı kapalı olunca çok ağlıyor 
7 Haziran 2023 (111 puan) yorumladı
Benim kedim de aynı dediğiniz özelliklerde :) bir sorun olacağını düşünmüyorum Allah'ın izniyle, çünkü çok var çevremde aynı şekilde olan. Hiçbirisi sorun yaşamadı. Kediler bebeklere yaklaşmak da tedirgin oluyorlar belirli bir süre zaten. Belki de biliyorlar hassas olduğunu o sebeple yaklaşmıyorlar. Bizler de her ihtimale karşı hazırlıklı olmak için yol arıyoruz çok çok normal olarak. İnşallah tecrübeli bir annemiz cevap verir sizde bende aydınlanırız :)
0 oy
7 Haziran 2023 (1,638 puan) cevapladı
Valla benimkide şimdiden pusetine bebek arabasına sahip çıktı her alışverişimizde başımıza dikilip tek tek kokluyor dogunca gorcez bakalım neler olcak 
7 Haziran 2023 (111 puan) yorumladı
Yaaa canım benim. Meraklı halleri beni çok güldürüyor
0 oy
7 Haziran 2023 (57 puan) cevapladı

Canım selam, öncelikle yorumlardan gelen birini senin postunda ters cevapladığım için kusura bakma, inan dayanamadım.


Sizinle uyuyorsa eğer ve buna alıştıysa ne yaparsan yap yine aynı yerde yatmak isteyecektir. Ve eve gelen bebeği sırf meraktan görmek isteyecektir. Hatta kıskançlık bile yapabilir o yüzden ilk günler çok dikkat etmen gerekecek.

Bebiş gelmeden önce bebek ağlama seslerine alıştır, odaya biraz bebek kokusu sık. Bunlar önlem değil ama en azından stres yapmasının önüne geçmiş olursun.

Son olarak alışana kadar en uygunu yine sizin odanızda bir alan belirleyip kedinin ilgileneceği ve rahat yatabileceği bir alana alıştır. Tamamen oraya taşımak değil ama en azından yattığınız odada farklı bir güven alanı olsun kedin için. Kendi istediğinde oraya gitsin. Bu alanı bebiş doğmadan önce yapıp biraz orda zaman geçirmesini sağla. Kedi nanesi işini kolaylaştırır tabi çok kullanmamak kaydıyla. Sağlıcakla kucağına al bebişini :)
7 Haziran 2023 (57 puan) yorumladı
Bunlar tam olarak sorunun cevabı değil ama sorunları bir nebze engellemiş olursun. Bebeğin yattığı yerde ilk zamanlarda yastık bile olmaması gerekiyor diyor doktorlar. O yüzden seni biraz dikkat konusunda iki kat sancılı günler bekleyecek ama kısa zamanda düzeni oturtacaksındır :)
7 Haziran 2023 (111 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim. Aynen onun sevdiği bir alanımız var odamızda çok şükür. İstediğinde o alana gidip orada uyuyor. Kesinlikle bende alıştırmak taraftarıyım. Tamamen esirgemek gibi bir şey kıskançlığa sebep olabilir. Kokusuna, eşyasına alıştırmak gerekiyor. Alışana kadar da daha hassas daha dikkatli olacağız.
0 oy
7 Haziran 2023 (19 puan) cevapladı
Benim de var kedim ve kıskanç. Veteriner hekim tarafından sakinleştirici aldık, malt gibi bir şey. Benimki depresyona giriyor stres olduğunda. Veteriner bir süre kullanmamı tavsiye etti. Henüz doğum yapmadım ama inşallah alışırlar vazgeçmek istemiyorum kedimden. 
7 Haziran 2023 (111 puan) yorumladı
Ay inşallah hemencecik alışır. Ailelerimize gelen bir bebek olduğu için kedilerimizin de sahipleneceğini düşünüyorum inşallah hiç sorun yaşamayız. Güzel yönlerini düşünelim. Her açıdan kedi bebeklerimiz için çok faydalı. Alerjik hastalıklara karşı bağışıklık kazanıyorlar, merhametli, empati sahibi çocuklar oluyorlar. Ben sadece bebek için de değil, kedim için de endişeleniyorum bazen. İnşallah güzelce eğitiriz yavrularımızı da zarar gelmez. Bazen görüyorum kediler çocukların elinde oyuncak oluyor yazık kıyamıyorum.
0 oy
7 Haziran 2023 (973 puan) cevapladı
Yani öncelikle sunu diyeyim kedim yok ama kayinvalidemin var. Haftada 3 gun falan gidiyorduk. Ki ilk senenin sonunda oglumda solunum sikintilari cikmaya basladi. Detaylı test yapildi kedi alerjisi varmis oglumda ne yazık ki astima çevirince fark ettik. Şimdi 4 yaşında ve astim ilaclari kullaniyor. 3 aydır bir kez bile gitmedik. Solunumu baya duzeldi. Ama hala bize bile geldikleri zaman öksürük nöbeti tutuyor. Size tavsiyem bu konu da yapılabilecek tetkik varsa erken dönemde yaptirmaniz. Sağlıcakla alin yavrunuzu kucaginiza
0 oy
7 Haziran 2023 (47 puan) cevapladı
Öncelikle bebeğin beşiği hazırsa kedinizi beşikten uzaklaştırın ki koku bırakıp yer yapmasın çünkü çok seviyorlar öyle yerleri genellikle bebeğe bir süre yakınlaşmaz kediler çok akıllı hayvanlar zarar vermek istemezler beşiğin sinekliğini sağlam bir şekilde ayarlarsanız bence giremez içerisine üzerine de düşme riski olmaz 
0 oy
7 Haziran 2023 (107 puan) cevapladı
Benim 3 kedim var. 23 haftalık hamileyim. Patili evlatlarım bizimle yatıyorlar normalde. Ortalama 7 yaşlarındalar. Bebek gelince kıskanacaklarını düşündüğümüz için eşimle görev paylaşımı yaptık. Birimizde bebek varsa diğerimizde mutlaka kedi olmalı ki üzülmesinler dedik :) yatak konusuna gelince. Anne yanı yatağındayken ilk aylar sineklik kapalı olsun dedik. Ne olur ne olmaz. Yanında uyurken istemeden tırmalayabilir diye düşündüğünüzden. 3aydan sonra sinekliğe de gerek yok çalışacaklar zaten birbirlerine. Kontrol altında tutarız gibi planlıyoruz. Burada kediler hakkında ileri geri konuşan terbiyesizleri dikkate almayın. Onlar herhangi bir canlınında evlat gibi kıymetli olabilme hissinden mahrum kalmış yaratıklardır. Siz hiç panik yapmayın herşey güzel gelişecektir 
7 Haziran 2023 (111 puan) yorumladı
Teşekkür ederim. Evet çok güzel bir yol gerçekten. Görev paylaşımı yapmak, benimde aklıma gelmişti. Siz söyleyince daha da oturdu zihnimde. Yapılan olumsuz yorumlara gelince, bilmiyorum ki insanlar neden hakim olmadığı konularda yorum yapar, akıl verir ve bunu da çirkin bir üslupla yapar. Gerginlik oluşturmaya, kırmaya ne gerek var. Evdeki hayvan dostlarımız bize Allah'ın emaneti. Ağzı var dili yok. Bizden başka kimseleri yok. Onların o karşılıksız sevgisini tecrübe etmeyen, verdiği huzuru bilmeyen kalplerle muhattap bile olmak istemiyorum. Allah selamet versin.
0 oy
7 Haziran 2023 (126 puan) cevapladı
Kimsenin yorumlarına bakma derim benimde evimde 6 yaşında kedim var ve şuan 25 haftalik hamileyim doğuma yakın bi seferlik traş önerebilirim tüy açısından yani en azindan ilk 3 ay biraz koruma sağlar. Sonrası için dusenli tarama ile fazla tüylerden kurtulabilirsin :) evinde beslemeyen ya da hiç bi kedinin başını okşamamış kalbi kötü insan çok o yüzden bilemezler oda evlat ayrım yapılmıyor. Kendini hiçte strese sokma bence sakınan göze çöp batar akışına bırak derim :) 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kedili evde bebek beşiği için gece nasıl önlem alabilirim?
Kedili evlerde gece güvenliği için en etkili yöntem, fermuarlı ve sert fileli kedi korumalı beşik çadırları kullanmaktır. Bu çadırlar, bebeğin hava almasını sağlarken kedinin beşikten içeri girmesine tamamen engel olur. Alternatif olarak, bebek odasının kapısına mutlaka bebek güvenlik kapısı takılmalı ve oda içerisinde kedi ile bebeğin teması gece boyunca tamamen kesilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğan bebekle aynı odada kedi beslemek riskli mi?
Yeni doğan bebek ve kedinin aynı odada bulunması, kedinin bebeğin üzerine yatma veya tırmalama riski nedeniyle denetimsiz bırakılmamalıdır. Kediler sıcak ve yüksek yerleri sevdikleri için beşik içini tercih edebilirler, bu da boğulma riski oluşturur. İlk aylarda özellikle uyku saatlerinde fiziksel bir bariyer kullanarak kedinin beşiğe erişimini %100 engellemek en güvenli yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek beşiği için sineklik yerine ne kullanmalıyım?
Standart sineklikler kedilerin tırnaklarına karşı dayanıklı değildir ve kolayca yırtılabilir. Bu nedenle kedi tırmalamasına dayanıklı, PVC kaplı sert filelerden üretilen kedi korumalı beşik örtüleri tercih edilmelidir. Bu ürünler, kedinin ağırlığına karşı direnç gösterecek şekilde tasarlanmıştır ve beşiği tamamen kapatarak kedinin içeri girmesini engeller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kedim gece beşiğe girmesin diye odayı tamamen kapatmalı mıyım?
Kedinizin gece beşiğe girmesini önlemenin en kesin yolu, bebek uyurken kapıyı kapalı tutmak veya güvenlik kapısı ile kedinin girişini engellemektir. Eğer kapıyı kapatmak istemiyorsanız, beşiğin üzerine mutlaka kedi tırmalamasına dayanıklı, sert bir koruma tülü monte etmelisiniz. Sadece sineklik kullanmak, kedinin yırtıp içeri girmesini engelleyemeyeceği için yeterli güvenlik sağlamaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kedili evde bebek güvenliği için ilk 3 ay nelere dikkat edilmeli?
İlk 3 ayda bebek hareket kabiliyeti kısıtlı olduğu için, kedinin üzerine çıkması hayati risk taşır. Bu süreçte kedi ve bebeği asla yalnız bırakmamalı, gece uyurken mutlaka beşiği fiziksel bir bariyerle (kedi çadırı veya korumalı örtü) kapatmalısınız. Ayrıca kedinizin tırnaklarını düzenli kesmek ve ona alternatif, yüksek ve konforlu uyuma alanları oluşturmak, beşiğe olan ilgisini azaltmaya yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
13 cevap 750 göst.
0 oy
2 cevap 319 göst.
25 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sunmoon (49 puan) sordu

1,512,235 soru

24,666,676 cevap

367,035 kullanıcı

...