Şeker yükleme testi yaptırmazsam gebelik şekerini nasıl anlarım?

0 oy
857 göst.
8 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (267 puan) sordu
Merhaba

 Bazı drlar şeker yükleme testini bebek açısından riskli buluyor. Ben de yaptırmak konusunda tereddütteyim. Gebelik boyunca açlık kan şekerim 75-80 civarı seyretti. Bugün Dahiliye den insülin hba1c ve c peptid isteği yaptırdım. Bu parametrelerle gebelikte diyabet teşhisi yapılabildiğini belirten drlar var.

Aranızda şeker yükleme yaptırmayıp alternatif testler yaptıran var mı? 
Gebelik haftası 25+4

11 Cevap

+1 oy
8 Haziran 2023 (57 puan) cevapladı
Doktorum bana hiç şeker yüklemesinden ben bahsedene kadar bahsetmedi hep ben sordum yapılacak mı ne zaman yaparız vs gibi ondan sonra yaptır vs dedi ama hep yaptırmamayı düşünüyordum zaten. Bir dahaki gelişinde yaparız demişti o haftada son haftaydı şeker yüklemesi için. Bende yaptırmadan önce sağlık ocağına gidip tokluk sekerime baktırmak istiyorum dedim aile hekimine güzel bi şekilde anlattım ben aslında yaptırmayı düşünmüyorum vs diye o da bana tokluk şekerine göre değilde zaten ona açlık şekerine göre karar verildiğini söyledi sonuçlarımın normal olduğunu ailede risk varsa mecburi yaptırmam gerektiğini çok yapmak istemiyorsan insülin direncini takip ederiz vs dedi bende yaptirmadim. 2 dilim baklavaya eşit olduğunu söylüyorlar ama kesinlikle ben ikna olmuyorum ayrıca vücuda aç karnına içiyoruz onu bebege daha çok zararı olabileceğini düşünüyorum hep ve onceden seker yuklemesi mi varmis diyorum ama yediklerime daha dikkat etmeye calisiyorum yinede. 
-Reklam-
0 oy
8 Haziran 2023 (498 puan) cevapladı
Ben yarın yaptıracam canım doktorum önemli dedi bebek 2 hafta önden gidiyor şekerine bakmalıyız dedi
0 oy
8 Haziran 2023 (532 puan) cevapladı
Ben 24 haftalik hamileyim ve sadece tetenoz aşısı vuruldum şimdiye kadar herhangi bir aşı ya da test yaptırmak istemiyorum şahsen. Şeker yuklemesi bana çok saçma geliyor. Eğer çok fazla tatlı ürünler tuketmiyorsan. Ya da yediğinde doyma hissi geliyorsa bence yaptırmaya gerek yok. Mesela ben bir tane Ülker çikolatali gofreti yarısına kadar yiyebiliyorum. Fazla yemedigim için gerek duymuyorum şekerim yoktur bence. Çünkü yediğim zaman fazla yiyemiyorum. 
8 Haziran 2023 (14,022 puan) yorumladı
Neden her şeye yaptığım yorum sizi bu kadar rahatsız ediyor. Takılacak başka şey bulamadınız mı kendinize? Her şeyi bu kadar dert etmeyin kendinize yazık. Bir şeyi bilip bilmeden yorum yaptığımı söylemeniz için beni tanıyor olmanız lazım. Herhangi bir sağlık çalışanı olup olmadığımı nereden biliyorsunuz mesela? Ayrıca yazdığım cevap ikinize bile değil daha okuduğunuz şeyi anlamadan gelip bana saldırmanız kaç puan? Bana göre şeker testi yapmak saçma diye yazan siz misiniz? Yoksa Sümeyyeozcelik mi? Önce bir yazılanı okuyun, acaba size mi yazmışım yoksa sizin de yorum yaptığınız kişiye mi yazmışım? Saldıracaksınız bari bir okuyun
8 Haziran 2023 (486 puan) yorumladı
Normal cvp olarak yazın o zman yapılan yoruma cvp olarak yazarsanız bize cvp vermiş oluyorsunuz kusura bakmayın da
8 Haziran 2023 (14,022 puan) yorumladı
Ben bu yorumu yapan arkadaşa yorum yaptım tıpkı sizin gibi. Size tutup da ayrı cevap yazın demiyorum. Siz kendi yazdığınız şeyi bilmiyor musunuz? Ya da yorum yaptığınız şeyi? Ben sizin cevaplarınızı bile detaylı okumadım. Başına baktım aynı düşüncedeyiz sonuna kadar getirmedim. Siz yazdıktan sonra baktım ne oluyor. Asıl üstüne alınması gereken kişi alınmamış
8 Haziran 2023 (486 puan) yorumladı
Neyse soru soran kişi yorum yapmadığına göre cvp vermediğine göre bende kendi düşüncemi soyledigime göre daha fazla karışmayım
8 Haziran 2023 (14,022 puan) yorumladı
Beni yanlış anlamışsınız, sadece kusura bakma diyebilirdiniz. Ha demek zorunda da değilsiniz. Ben kimsenin neye, kime yorum yaptığına karışmıyorum. Kimse de kimseye karışmasın
0 oy
8 Haziran 2023 (488 puan) cevapladı
Zaten doktor gerekli görmezse yapmaz suyun fazlaysa, bebek olması gereken haftadan ileriyse, çok fazla kilo aldiysan ve önceden insülin direncin veya şeker belirtin varsa yaptır. Bende hepsi olduğu için yaptırmak zorunda kaldım ve şeker çıktı. 
0 oy
8 Haziran 2023 (76 puan) cevapladı
Bende özele gittim ilk çocuğumda doktor yaptırmadı çocuğum da minyon tipliydi yani istemedi bende sormadım şimdi ikinciye hamileyim yapacak miyiz dedim doktor hayır dedi bende yine dokkor öyle uygun gördüğü için tamam dedim eğer yaptıralım dese yaptirirdim yani doktor daha iyi bilir sonuçta 
0 oy
8 Haziran 2023 (157 puan) cevapladı
Canım ben ilk iki gebeligimde haftasini geçirdiğim için yaptıramamistım. Şuan ki gebeligimde doktorum tekrar istedi bende unutmayayim diye o gün sağlık ocağında yaptırdım. İnan hiç bişey yokmuş. Eczaneden doktorunun belirttiği 50 yada 75 lik gllukoz şurubu aliyosun. (Kutu kola gibi aynı) iciyosun. İçmeden önce genel kan tahlili yaptırıyosn ya sağlık ocağında orda açlık sekerinede bakılmasını şöyle tahlilllere onunda ekliyo sağlık ocağındaki doktor. Onu yaptır sonra glukoz surubunu iç 2 saat sonra parmaktan aliyorlar hemen çıkıyor zaten tokluk sekerine alet ile baktıkları için. Çok kolay ve basit bir uygulama. Ben hep şerbet gibi bişey verip onu içiyoruz sanıyorum:⁠-⁠D Bence yaptır bişey kaybetmezsin
0 oy
8 Haziran 2023 (392 puan) cevapladı
Ben yaptırmadım komşum açlik tokluk sekerime bakti bide hastanede glukoza baktırdım doktor gerek yok dedi
0 oy
8 Haziran 2023 (47 puan) cevapladı
Alternatif olarak surekli seker olcme cihaziyla olcum yaptim.. Aclik tokluk yemek oncesi ve sonrası seklinde.. Seker yuklemesinin zararlarını guvendigim doktorlardan ogrenmis oldugum icin o riske girmedim.. Zaten ölçüm yaptığınızda varsa birsey cikiyor 
0 oy
8 Haziran 2023 (522 puan) cevapladı
Ben yaptırmadım canm doktorum kararı Bana bıraktı istersen yaptir dedi 
0 oy
8 Haziran 2023 (152 puan) cevapladı
Benimde açlık kan şekerim seninki gibiydi doktorum yapmayı gerek görmedi 
0 oy
8 Haziran 2023 (523 puan) cevapladı
Ben yaptrmadim aclik tokluk sekerine baktrdm gerekli bir durm görürseniz seker yüklemesi de yaptirirm dedm gormediler zaten diyet uyguluyorm arada bir kacrdgm oluyor tabi ama bebegin ilerdeyse suyun çoksa dr yaptr dediyse ihmal etme yaptr vrsa ona gore islem yapiliyor cnku
8 Haziran 2023 (267 puan) yorumladı
Şu an anormal bir durum yok. Açlık şekerim de hep 75 - 80 civarı.
8 Haziran 2023 (523 puan) yorumladı
Toklukla daha cok belli oluyor cnm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri teşhisinde şeker yükleme testi yerine hangi testler yapılır?
Şeker yükleme testi yaptırmak istemeyen gebelerde açlık kan şekeri, HbA1c ve C-peptid değerleri üzerinden bir değerlendirme yapılabilir. Ancak bu testler tek başına kesin tanı koydurmayabilir; HbA1c son 3 aylık şeker ortalamasını, C-peptid ise pankreasın insülin üretim kapasitesini göstererek doktorunuzun genel bir tablo oluşturmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi yaptırmazsam gebelik diyabeti nasıl takip edilir?
Testi yaptırmadığınız durumlarda doktorunuz genellikle günlük kan şekeri takibi (açlık ve tokluk ölçümleri) önerir. Ayrıca düzenli HbA1c takibi ve beslenme planı ile kan şekeri seviyeleriniz yakından izlenerek, bebeğin gelişimi ultrason ölçümleriyle haftalık olarak kontrol altında tutulur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
HbA1c ve C-peptid testleri gebelik şekerini teşhis etmek için yeterli mi?
Bu testler kan şekerinin uzun dönemli seyri hakkında bilgi verse de, gebelik diyabetinin teşhisinde altın standart hala şeker yükleme testidir. HbA1c gebelik sürecindeki ani şeker yükselmelerini her zaman göstermeyebilir, bu nedenle sadece bu değerlere güvenmek yerine doktorunuzun klinik takibi ve beslenme önerileri kritik önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri takibinde açlık kan şekeri kaç olmalıdır?
Gebelik döneminde açlık kan şekeri değerinin genellikle 90-95 mg/dL altında olması hedeflenir. 75-80 mg/dL civarı değerler genellikle normal kabul edilse de, gebelik diyabeti riski taşıyan durumlarda doktorunuz daha sıkı bir takip süreci başlatabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi bebek için riskli bir işlem midir?
Şeker yükleme testi, gebelikte rutin olarak uygulanan ve bebeğe zarar vermediği bilimsel olarak kanıtlanmış bir tarama testidir. Test sırasında verilen glikoz miktarı, günlük hayatta tüketilen karbonhidratlı bir öğünden daha fazla değildir; bu testin asıl amacı, anne ve bebek sağlığını riske atabilecek gizli şeker durumunu erken aşamada tespit etmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,566 cevap

366,955 kullanıcı

...