10 cm açıklıkla doğum sürecim nasıl ilerledi?

0 oy
380 göst.
10 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (281 puan) sordu
Dün akşam 8 saatlerinde 10 dk bir gelen kramp ve sancilarla birlikte .sabah 4 te suyumun gelmesiyle hastaneye yatış yapıldı . Geldiğimde 2 cm açıklık vardı sabah 9da  sancılarim artı . Ve çok şükür 10cm açıklığım sonunda yavrumu kucağıma aldım. Sormak istediğin varsa sorabilirsiniz Hanımlar .  
Gebelik haftası 40+2 de bitti
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

2 Cevap

0 oy
10 Haziran 2023 (1,058 puan) cevapladı
Öncelikle hayırlı olsun 5 saatte mi açılma oldu yani toplamda herhangi birşey yaptınız mı kendi kendine mi oldu açılma evde bekleseydim dediniz mi biraz daha yoksa hastanede beklemek mi iyi oldu orda önlük veriyorlar mı doğumdan önce hastaneye gidince yoksa kendi kiyafetimizle mi bekliyoruz şimdiden teşekkür ederim 
11 Haziran 2023 (281 puan) yorumladı
Teşekkür ederim. Ben beklemek istedim çünkü çok siddetli ağrılarım yoktu sabah olsun istedim . Ama aniden suyum geldi ve hastaneye geldik . Keşke biraz daha erken gelseydim beklemeseydimevde  diyorum çünkü bebek tuvaletini karnımda yapmış . İyi ki suyum geldi yoksa  bebek tehlikeye girecekti Acilmam olsun diye hiç birşey yapmadım . Sadece çok sancı çektim inim inim inledim . Ama doktor kontrolünde olmak çok iyi . İnsanı rahatlatiyor . Orda mavi bir önlük giydirdiler herşeyi çıkardilar . Doğumdan sonra giydirildim
-Reklam-
0 oy
10 Haziran 2023 (762 puan) cevapladı
Hayırlı olsun Allah size bağışlasın:) açılma olması için özellikle yaptığınız birşey var mıydı doğum öncesi veya doğum zamanında bide sancıları evde çekmeyi mi yoksa hemen hastaneye gitmeyi mi tavsiye ediyorsunuz 
11 Haziran 2023 (281 puan) yorumladı
Teşekkür ederim. Açılma olsun diye hiç birşey yapmadım . Zannettigimden daha çok sancım vardı . Bol bol dua ettim doğumhanede bile ayetler hadisler okudum.  Rabbim sen çok çektirme diye . Çünkü bebeğim tehlikedeydi hem tuvaletini yapmış karnımda hemde sonradan öğrendim kordon dolanmış.  Çok şükür sağlıkla aldım kucağıma. Evde kaldım sancı cektim ama keşke daha erken gelseydim . Diyorum bebek tehlikeye girebilirdi  ama çok şükür suyum patlayınca hemen koştum hasteneye .

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sancısı 10 dakikada bir geldiğinde hastaneye ne zaman gitmeliyim?
Doğum sancıları düzenli olarak 10 dakikada bir gelmeye başladığında hastaneye gitmek için doğru zamandır. Sancılar sıklık kazandıkça ve şiddetlendikçe rahim ağzındaki açıklık ilerler. Suyun gelmesi veya nişan gelmesi gibi belirtiler de doğumun başladığını gösterir; bu durumda vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçerek hastaneye başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Rahim ağzı açıklığı 2 cm iken doğum ne kadar sürede gerçekleşir?
Rahim ağzı açıklığının 2 cm olması doğum sürecinin aktif evresine yaklaşıldığını gösterir ancak doğumun tamamlanma süresi kişiden kişiye büyük farklılıklar gösterir. Bazı kadınlarda bu süreç birkaç saat içinde hızla ilerlerken, bazılarında sancıların düzenli hale gelmesiyle birlikte 10 cm tam açıklığa ulaşmak uzun sürebilir. Düzenli takip ve tıbbi destek süreci hızlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda suyun gelmesi sancıları nasıl etkiler?
Suyun gelmesi, doğumun başladığının en önemli fiziksel belirtilerinden biridir ve genellikle sancıların şiddetini ve sıklığını artırır. Amniyon sıvısının boşalmasıyla birlikte rahim üzerindeki baskı değişir ve bebek doğum kanalına daha fazla yerleşir. Bu durum, rahim ağzı açıklığının (dilatasyon) daha hızlı ilerlemesine ve doğumun aktif aşamasına geçilmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda 10 cm açıklık nedir ve neden önemlidir?
10 cm açıklık, bebeğin doğum kanalından geçebilmesi için rahim ağzının tam olarak açıldığı son evredir. Bu seviyeye ulaşıldığında artık ıkınma dönemi başlar ve bebek dünyaya gelmeye hazırdır. 10 cm açıklık, doğumun en yoğun sancılı ancak sonucun en yakın olduğu final aşamasını temsil eder; bu noktadan sonra genellikle kısa sürede doğum gerçekleşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ile normal kramp nasıl ayırt edilir?
Doğum sancıları düzenli aralıklarla gelir, giderek şiddetlenir ve dinlenmekle geçmez. Normal kramplar genellikle düzensizdir ve pozisyon değiştirmekle hafifleyebilir. Doğum sancısı başladığında karın bölgesinde sertleşme olur ve bu sertleşme 45-60 saniye kadar sürebilir. Eğer sancılarınız 10 dakikadan daha kısa aralıklarla gelmeye başladıysa bu gerçek bir doğum belirtisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
22 cevap 2,407 göst.
5 Nisan 2021 Doğum kategorisinde Gamzee cetn (191 puan) sordu
0 oy
3 cevap 423 göst.
30 Ocak 2021 Doğum kategorisinde Hacer karadas (8 puan) sordu
0 oy
3 cevap 289 göst.

1,512,518 soru

24,670,252 cevap

367,213 kullanıcı

...