Oksapar iğne sonrası oluşan morluk ve şişlik nasıl geçer?

0 oy
674 göst.
18 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (928 puan) sordu
Koldan ve göbekten yapılan oksaparda sertlik şişlik ve morarma oluyor bu olanlar ne zaman yada nasıl geçer bilgisi olan var mı 
Gebelik haftası 8+4

3 Cevap

0 oy
18 Haziran 2023 (3,240 puan) cevapladı
Oksapari yaoarken icindeki havasını al ve etini tutup vur iğneyi bacaklarına yap bı sure o sertlik acıma geçmiyor morarmalar bazen 2 hafta sonra geçiyor :/ 26 haftaligim günde 1 sefer vuruyorum en iyi çözüm morartmayan bu oldu
18 Haziran 2023 (347 puan) yorumladı
Sabah mı akşam mı kullanıyorsunuz iğneyi bide havası nasıl alınıyor teşekkür ederim
19 Haziran 2023 (3,240 puan) yorumladı
İçerisinde zaten enjeksiyonu kaldırınca sıvı aşağıda kalıyor önce havayı basıyorsun içindeki boşluğu yani herkes farklı yapıyor iğneyi hergun aynı saatte yap ben coraspirine kullanıyorum
-Reklam-
0 oy
18 Haziran 2023 (271 puan) cevapladı
Bnde pek olmadı içindeki havayı boşalttım ve yavaş yavaş bıraktım ilacı 
0 oy
18 Haziran 2023 (56 puan) cevapladı
Bende de morluk oldu 15 güne ancak geçiyor havasını almak gerekiyormuş o sebeple oluyor geçiyor 
19 Haziran 2023 (928 puan) yorumladı
İki parmak arası ve dik şekilde
19 Haziran 2023 (56 puan) yorumladı
Teniniz müsait momarmaya o zaman çünkü bende o şekilde yapıyorum ilk 1 2 morardı sonra mararmıypr
19 Haziran 2023 (928 puan) yorumladı
Yok ya resmen çürüdü buz dediler onuda yaptım ama yok yani naparsam olmuyor
20 Haziran 2023 (56 puan) yorumladı
Cidden benmde öyleydi şişti bide simsiyah olmuştu ama sonra geçti
21 Ağustos 2023 (635 puan) yorumladı
Kizlar cildimizden dolayı benimde mosmor hatta siyah yani

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Oksapar iğne sonrası oluşan morluk ve şişlikler ne zaman geçer?
Oksapar iğne bölgelerinde oluşan morluk ve şişlikler genellikle 7 ile 10 gün içerisinde kendiliğinden iyileşir. Morluğun rengi zamanla maviden sarıya dönerek tamamen kaybolur; ancak bölgede sertlik veya ağrı devam ederse doktorunuza danışmanızda fayda vardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar iğne yaparken morarmayı önlemek için neler yapabilirim?
İğne yaparken morarmayı azaltmak için ilacı enjekte ettikten sonra bölgeyi ovuşturmamak en önemli kuraldır. Enjeksiyon bölgesine baskı uygulamak yerine nazikçe tampon yapmak, iğneyi deri altına yavaşça vermek ve her seferinde farklı bir enjeksiyon noktası belirlemek morarma riskini ciddi oranda düşürür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar iğne yerindeki sertlik neden olur ve nasıl geçer?
Oksapar iğne yerindeki sertlik, ilacın deri altı dokusuna tam yayılmaması veya enjeksiyon hızının yüksek olması nedeniyle oluşur. Bu sertliği yumuşatmak için bölgeye sıcak uygulama yapmadan önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız; genellikle bölgeyi ovalamadan dinlendirmek dokunun kendini toparlamasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar iğne uygulaması hangi bölgelere yapılmalıdır?
Oksapar iğne uygulaması genellikle göbek çevresindeki deri altına veya doktorunuzun önerdiği şekilde kolun üst dış kısmına yapılmalıdır. Göbek bölgesinde göbek deliğine 3-5 santimetre uzaklıkta kalmak ve her enjeksiyonda bölgeyi değiştirerek (rotasyon yaparak) aynı noktaya üst üste iğne yapmaktan kaçınmak doku hasarını önler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar iğne yerinde şişlik olması tehlikeli midir?
Oksapar iğne yerinde oluşan küçük şişlikler genellikle normal kabul edilir ancak şişlik hızla büyüyorsa, bölgede aşırı ısı artışı veya şiddetli ağrı varsa bu durum bir enfeksiyon veya alerji belirtisi olabilir. Böyle bir durumda enjeksiyonu durdurup mutlaka uzman bir hekimden görüş almanız gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...