10 haftalık hamileyim, 3 haftada 5 kilo verdim normal mi?

0 oy
161 göst.
27 Haziran 2023 Hamilelikte Beslenme kategorisinde (143 puan) sordu
Hamileligimin 10.haftasindayim ve 3 hafta icinde 5 kilo verdim hala istahsizligim var normal mi aynisini yasayan var mi
Gebelik haftası 10
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 10. haftasında iştahsızlık ne zaman geçer?
Hamilelikte iştahsızlık ve mide bulantısı genellikle ilk trimesterin sonu olan 12. ve 14. haftalar arasında azalmaya başlar. Çoğu anne adayı 14. haftadan itibaren iştahının normale döndüğünü ve beslenmesinin düzene girdiğini belirtmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 3 haftada 5 kilo vermek normal mi?
Hamileliğin ilk dönemlerinde şiddetli bulantı ve iştahsızlık nedeniyle kilo kaybı yaşanması yaygın bir durumdur ancak 3 haftada 5 kilo kaybı oldukça yüksek bir orandır. Bu durum vücudun susuz kalmasına veya besin eksikliğine yol açabileceği için mutlaka bir kadın doğum uzmanı ile paylaşılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
10 haftalık hamileyim iştahım hiç yok ne yapmalıyım?
İştahsızlık döneminde öğünleri küçültüp sık sık beslenmek ve midenizi boş bırakmamak önemlidir. Mide bulantısını tetiklemeyen kraker, galeta veya soğuk gıdalar gibi hafif atıştırmalıklar tüketerek kan şekerinizi dengede tutmaya çalışabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştahsızlık bebeğe zarar verir mi?
Gebeliğin ilk haftalarında bebek ihtiyaç duyduğu besinleri annenin depolarından karşıladığı için kısa süreli iştahsızlık genellikle bebeğin gelişimini olumsuz etkilemez. Ancak uzun süren ve kilo kaybıyla seyreden iştahsızlık durumlarında doktorunuz vitamin takviyesi veya beslenme desteği önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte iştahsızlık ve bulantı için ne zaman doktora gidilmeli?
Eğer sıvı tüketiminde zorlanıyorsanız, idrar renginiz koyulaştıysa, şiddetli baş dönmesi yaşıyorsanız veya kilo kaybınız durmuyorsa vakit kaybetmeden doktorunuza danışmalısınız. Bu belirtiler vücudun aşırı sıvı kaybettiğinin göstergesi olabilir ve tıbbi müdahale gerektirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
12 cevap 614 göst.
23 Haziran 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Beyazkus (822 puan) sordu
0 oy
6 cevap 727 göst.
0 oy
8 cevap 660 göst.
6 Ekim 2022 Doğum kategorisinde misafir sordu
0 oy
3 cevap 765 göst.
16 Temmuz 2021 Doğum kategorisinde Hatice80. (192 puan) sordu

1,512,367 soru

24,668,283 cevap

367,117 kullanıcı

...