Tansiyonum 80/50 seviyesine düştü, ne yapmalıyım?

0 oy
456 göst.
29 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (264 puan) sordu
Salam təzyiqim normadan çox aşağı düşüb 80/50yə düşüb. Mən nə edə bilərəm çox gecdi həkimə də z ng edə bilmirəm 
Gebelik haftası 19+1

6 Cevap

0 oy
29 Haziran 2023 (1,076 puan) cevapladı
Tansiyonun mu bu çok düşük doktora gitmelisin canım 
29 Haziran 2023 (264 puan) yorumladı
Bəli tansiyonum düşüb. Cox gecdi deyə həkimə zəng edə bilmirəm, nə edə bilərəm ? Sizin dilinizlə desək 8/5 ə düsüb
29 Haziran 2023 (1,076 puan) yorumladı
Tuzlu ayran iç bir bardak iyi gelir çok tuzlu da olmasın
-Reklam-
0 oy
30 Haziran 2023 (10 puan) cevapladı
Aleykum salam. Məndə də 19-cu həftəmdə təzyiqim 80/50 olurdu. Tünd şokolad yeyirdim, bal şərbəti, adi şərbət içirdim. Həkimim demişdi çox yox amma arada kofe içə bilərsən
0 oy
30 Haziran 2023 (125 puan) cevapladı
Salam menimde tezyiqim həmişə aşağı olur hamiləlikdə lap çox düşdü

70/50 ye 

60/40

Evvelki həftələrdə hekim dedi çox aşağıdı gücün catmiyacaq üç dene sitem yazdı çox pis edim yıxılıb qalırdım nefes ala bilmirdim 

Stem biraz xeyir elədi 

İnide aşağı olur tezyiqim

Sende şirin çay iç mən elə edirəm biraz qaldırır 

Şirniyat ye, şokolad ye,kofe iç 
30 Haziran 2023 (264 puan) yorumladı
Dünəndən bəri tortlar kofe içdim, şərbət elədim xeyri yoxdu qalxmir
30 Haziran 2023 (264 puan) yorumladı
Həkimə zəng elədim dedi saatda bir ölçü bu gündə qalxmasa sistemə keçəcək
30 Haziran 2023 (125 puan) yorumladı
Hə en yaxşı stemdi məndede stem xeyir elədi
0 oy
30 Haziran 2023 (90 puan) cevapladı
Kofe iç ,məndədə hamiləliyə görə düşür tez tez kofe içirəm özümə gəlirəm 
0 oy
30 Haziran 2023 (310 puan) cevapladı
Salamm şerbet ele iç tund cayla qara şakalat iç, kofe iç bal.yee sute balı qat iç ancag şirin şeyle yi mende sen gundeyemm ee men ayaga durub gezirem aşiram ele bil yixilacamm
30 Haziran 2023 (264 puan) yorumladı
Hamilə olandan ət yemirəm bəlkə də çox zəifləmisəm ondandi. Ancaq şirin şeylər yeyirəm normaldada indən yeyirəm amma heç bir təsiri yoxdu
30 Haziran 2023 (310 puan) yorumladı
Sen yene yaxşısann men 14 hefteliye keçdm hecne yeye bilmrem neyinki şirniyyatt ama çalış yemekk yee şirniyyatda yee agzini boş saxlamaa qoz findiq ne bilimm qara kişmiş gozun qaralirsa yee mende bu gun lepe aldrb yeyecemm booll booolll erik ye meyveee agzin boş qalmasnn bilrem çetindiii ama inseALLAHH kececek men bayag marekete getmşdm olmuşdm ee deymişdm yereee oźumden getmşdm..
30 Haziran 2023 (264 puan) yorumladı
İş orasidi az çox yediyim elə şirniyyatdi onu da yəni yıxılmamaq ucu yeyirəm. Yemək heç yeyə bilmirəm. Həm isti həmdə bulantilar imkan vermir. İlk hamiləliyin heç belə keçməmişdi
0 oy
30 Haziran 2023 (895 puan) cevapladı
Şərbət içə bilərsən canım. Daha sonra tünd şokalad. Bolluca meyve ye. Hə birdə süd içə bilirsənsə adi və ya ballı süd iç

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tansiyonum 80/50 seviyesine düştüğünde evde ne yapmalıyım?
Tansiyonunuz 80/50 gibi düşük seviyelere indiğinde öncelikle güvenli bir yere uzanıp ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutacak şekilde destekleyin. Bol miktarda su tüketin ve eğer doktorunuz tarafından yasaklanmadıysa bir miktar tuzlu ayran veya tuzlu bir atıştırmalık tüketmek kan basıncınızın yükselmesine yardımcı olabilir. Ani hareketlerden kaçınarak yavaşça doğrulun ve kendinizi kötü hissetmeye devam ederseniz mutlaka en yakın acil servise başvurun.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon düşüklüğü (hipotansiyon) neden olur ve belirtileri nelerdir?
Tansiyon düşüklüğü vücudun susuz kalması, uzun süre açlık, bazı ilaçların yan etkileri veya ani pozisyon değişiklikleri sonucu oluşabilir. En yaygın belirtileri arasında baş dönmesi, göz kararması, mide bulantısı, halsizlik ve bayılma hissi yer alır. Vücudun kan basıncını dengeleyemediği bu durumlarda beyne giden kan akışında geçici bir azalma yaşandığı için bu tip fiziksel tepkiler ortaya çıkar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük tansiyonu yükseltmek için hangi yiyecek ve içecekler tüketilmelidir?
Düşük tansiyonu yükseltmek için ilk etapta sıvı alımını artırmak en etkili yoldur; su, maden suyu veya tuzlu ayran kan hacmini destekleyerek basıncı artırabilir. Ayrıca bir fincan kahve veya siyah çay gibi kafeinli içecekler geçici bir yükselme sağlayabilir. Ancak şekerli içeceklerden ziyade elektrolit dengesini koruyan tuzlu gıdalar tercih edilmelidir, fakat bu durumun sürekli olması halinde mutlaka bir uzman görüşü alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ne zaman tansiyon düşüklüğü için acil servise gitmeliyim?
Eğer tansiyon düşüklüğü ile birlikte şiddetli göğüs ağrısı, nefes darlığı, konuşma bozukluğu, bayılma, soğuk terleme veya yüksek ateş gibi belirtiler yaşıyorsanız vakit kaybetmeden acil servise başvurmalısınız. Ayrıca evde uyguladığınız yöntemlere rağmen tansiyon değerleriniz yükselmiyor ve kendinizi daha kötü hissediyorsanız, bu durum ciddi bir sağlık sorununun habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon düşmesini engellemek için günlük hayatta nelere dikkat etmeliyim?
Tansiyon düşmesini önlemek için gün boyunca yeterli miktarda su içmeye özen gösterin ve uzun süre aç kalmamaya çalışın. Yataktan veya oturduğunuz yerden kalkarken ani hareketler yapmayın, önce bir süre kenarda bekleyip sonra yavaşça ayağa kalkın. Eğer kronik bir tansiyon düşüklüğü yaşıyorsanız, doktorunuza danışarak günlük tuz tüketiminizi gözden geçirebilir ve beslenme düzeninizi tansiyonunuzu dengede tutacak şekilde planlayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 410 göst.
0 oy
3 cevap 286 göst.
0 oy
2 cevap 206 göst.

1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...