Folik asiti aç mı yoksa tok mu içmeliyim?

0 oy
166 göst.
4 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (140 puan) sordu
Folik asit açmı kullanıyorsunuz tokmu bana bir ay tok kullandım bu defa eczacı aç kullan dedi hangisi doğrudur anlamış değilim 
Gebelik haftası 12+4

1 cevap

0 oy
4 Temmuz 2023 (475 puan) cevapladı
Ben tok kullanıyodum zaten 12. Haftanızı doldurmuşsunuz o haftadan sonra Multivitamin kullanılıyor 
4 Temmuz 2023 (140 puan) yorumladı
Geçen ay aç kullandım bu ay tok eczacı bugün kesinlikle aç karnına kullanılmaz diyor birşey olurmu acaba
4 Temmuz 2023 (475 puan) yorumladı
Onu bilmiyorum genelde tok kullanılıyor
Demek istediğim folik asit artık kullanmanıza gerek yok ki 12.  Haftayı doldurmuşsunuz Multivitamine başlamanız lazım
4 Temmuz 2023 (140 puan) yorumladı
Bugün gittim Dr baktı tamam ne ilaç ne tahlil bende anlamıyorum bizimmi dememiz lazım devlet hastaneleri iyice ilgisizlesti
4 Temmuz 2023 (475 puan) yorumladı
Bende devlete gidiyodum bana da hiçbir şey söylemedi onbeşinci haftaya kadar kullandım folik asiti daha sonra özele gittim doktor 12.  Haftadan sonra kullanmıyoruz folik asiti Multivitamine geçiyoruz dedi devlette kesinlikle ilgilenmiyolar
On altıncı haftadan sonra da kan demir ve omega üçe başlayacaz dedi bana doktor
Folik asidi kullanma daha Multivitamin kullan
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Folik asit aç karnına mı yoksa tok karnına mı içilmeli?
Folik asit takviyeleri genellikle günün herhangi bir saatinde, aç veya tok karnına alınabilir; ancak mide hassasiyeti olan kişilerde tok karnına kullanmak mide bulantısını önlemeye yardımcı olur. Önemli olan ilacı her gün aynı saatte alarak vücuttaki folat seviyesini dengede tutmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit kullanırken günün hangi saati daha etkilidir?
Folik asit kullanımında günün saatinden ziyade düzenli kullanım daha büyük önem taşır. Eğer mide sorunu yaşamıyorsanız emilimi artırmak için sabahları aç karnına alabileceğiniz gibi, rutininize uygun şekilde akşam saatlerinde de kullanabilirsiniz. Önemli olan ilacı unutmamak için kendinize bir alışkanlık oluşturmanızdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit tok karnına içildiğinde emilimi azalır mı?
Folik asit suda çözünen bir vitamin olduğu için tok karnına içilmesi emilimini önemli ölçüde engellemez. Bazı uzmanlar ilacın biyoyararlanımını en üst düzeye çıkarmak için aç karnına alınmasını önerse de, tok karnına almak ilacın etkisini yok etmez. Mide rahatsızlığı yaşıyorsanız ilacınızı tok karnına tüketmeniz en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte folik asit kullanımı nasıl olmalıdır?
Hamilelikte folik asit kullanımı, doktorunuzun önerdiği dozda ve her gün düzenli olarak yapılmalıdır. İlacı günün hangi saatinde alacağınızdan ziyade, gebelik sürecinde aksatmadan kullanmanız bebek gelişimi açısından kritik öneme sahiptir. Eğer ilacı içmeyi unutursanız hatırladığınız an almanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit mide bulantısı yaparsa ne yapmalıyım?
Folik asit alımından sonra mide bulantısı veya rahatsızlık hissediyorsanız, ilacı mutlaka bir şeyler yedikten sonra yani tok karnına kullanmayı deneyin. Ayrıca ilacı yatmadan hemen önce almak, gün içindeki olası mide hassasiyetlerini hissetmenizi engelleyebilir. Şikayetleriniz devam ederse doktorunuza danışarak farklı bir formülasyon isteyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 192 göst.
0 oy
4 cevap 235 göst.
3 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Acmz (70 puan) sordu
0 oy
9 cevap 598 göst.
0 oy
6 cevap 422 göst.

1,512,228 soru

24,666,588 cevap

367,016 kullanıcı

...