30 haftalık gebeyim idrarda eritrosit 31 çıktı ne demek?

0 oy
298 göst.
4 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (16 puan) sordu
Kizlar 30haftalik gebeyim idrar da eritrosit degeri 31 yuksek cikti ne anlama geliyo bebege sakincasi varmidir acaba doktora gostermeye vakit bulamadim
Gebelik haftası 30

2 Cevap

0 oy
4 Temmuz 2023 (293 puan) cevapladı
Eritrosit kan demek oluyor. Referans aralığı kaç olmalı bilmiyorum. Siz deherinizin yanından bakabilirsiniz referans aralığına. Üzerinde ise doktorunuz gerekeni söyler 
4 Temmuz 2023 (16 puan) yorumladı
1-3 arasi olmasi lazimmis benim 31 cikmis
4 Temmuz 2023 (293 puan) yorumladı
Bıraz yuksek çıkmış. Renginde koyuluk var mıydı nasıldı
-Reklam-
0 oy
4 Temmuz 2023 (665 puan) cevapladı
Eritrosit 1 mi ne çıktıydı doktor böbrekle ilgili olabilir demişti acildeki. Kadın doğumcuya göster demişti. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik döneminde idrarda eritrosit 31 çıkması ne anlama gelir?
İdrar tahlilinde eritrosit değerinin 31 çıkması, mikroskopik düzeyde kanama olduğunu ve idrarda kan hücresi görüldüğünü ifade eder. Gebelikte bu durum genellikle idrar yolu enfeksiyonu, böbrek taşı veya mesane irritasyonu gibi faktörlerden kaynaklanabilir ancak değerin klinik önemi mutlaka doktor tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık hamileyken idrarda eritrosit yüksekliği bebeğe zarar verir mi?
İdrardaki eritrosit yüksekliği tek başına doğrudan bebeğe zarar veren bir durum değildir, ancak bu yüksekliğe neden olan altta yatan bir enfeksiyon varsa tedavi edilmemesi risk oluşturabilir. İdrar yolu enfeksiyonları gebelikte erken doğum riski gibi komplikasyonlara yol açabildiği için, idrarda kan görülmesi durumunda vakit kaybetmeden uzman bir hekime danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte idrarda kan görülmesi hangi hastalıkların habercisi olabilir?
Gebelikte idrarda eritrosit görülmesi en sık idrar yolu enfeksiyonlarına bağlıdır ancak böbrek kum veya taş dökmeye, sistite ya da idrar yollarındaki mekanik baskıya bağlı irritasyonlara işaret edebilir. Ayrıca idrar örneğinin alınma şekli veya kontaminasyon da sonuçları etkileyebileceği için doktorunuz enfeksiyon şüphesiyle ek tahliller isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik idrar tahlilinde eritrosit değerinin normal aralığı kaçtır?
Sağlıklı bir gebelik sürecinde idrar tahlilinde eritrosit değerinin genellikle 0-3 veya 0-5 aralığında, yani negatif olması beklenir. 31 gibi bir değer referans aralığının üzerinde kabul edilir ve tahlil sonucunun klinik bir bulguyla (yanma, ağrı, ateş) desteklenip desteklenmediğine bakılması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrarda eritrosit yüksekliği çıkınca doktora gitmeden önce ne yapmalı?
Doktor randevunuza gidene kadar bol su tüketerek idrar yollarını temiz tutmaya çalışmalı ve idrar yaparken yanma, karın ağrısı veya ateş gibi ek şikayetleriniz olup olmadığını takip etmelisiniz. Kişisel hijyen kurallarına dikkat etmeli ve kesinlikle doktorunuza danışmadan herhangi bir ilaç veya bitkisel takviye kullanmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 285 göst.
8 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mervemrecan (318 puan) sordu
0 oy
2 cevap 367 göst.
29 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde burcumasal (417 puan) sordu
0 oy
1 cevap 316 göst.
19 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Birhamisss (764 puan) sordu
0 oy
2 cevap 233 göst.

1,512,174 soru

24,665,886 cevap

366,974 kullanıcı

...