37+4 haftalık hamileyim, karnımdaki ara ara sancılar normal mi?

0 oy
239 göst.
8 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (84 puan) sordu
Kızlar biz 37+4 olduk ara ara karnım da sancı oluyo özelliklede sağ kasığımda çok oluyo bazen de midem tarafın da sancı oluyo doğuma daha var mı yoksa normal mi bu ağrılar doktor bebeğin ters dönmüş sezeryan gözüküyor dedi 
Gebelik haftası 37+4

1 cevap

0 oy
8 Temmuz 2023 (427 puan) cevapladı
Sancin kac dakikada bir oluyor sayac tut 3 veya 5 dakikadan bir sancin oluyorsa dogum sancisidir 
8 Temmuz 2023 (84 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte ara ara gelen kasık sancısı normal mi?
37 haftalık gebelik döneminde ara ara gelen kasık sancıları, vücudun doğuma hazırlık süreci olan yalancı doğum sancıları (Braxton Hicks) kaynaklı olabilir. Ancak bu sancıların düzenli aralıklarla gelmesi, şiddetinin artması veya beraberinde su gelişi, kanama gibi belirtilerin olması durumunda vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren sancılar nasıl ayırt edilir?
Doğum sancıları düzenli aralıklarla gelir, giderek şiddetlenir ve dinlenmekle geçmez. Yalancı sancılar ise düzensizdir, pozisyon değiştirmekle veya istirahat etmekle genellikle hafifler ya da tamamen kaybolur. Eğer sancılarınız 10 dakikada bir düzenli hale geliyorsa doğum başlamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek ters duruyorsa 37 haftalıkken sancı neden olur?
Bebek ters durduğunda, başı yukarıda olduğu için diyafram ve mide bölgesine baskı yaparak mide tarafında sancılara yol açabilir. Ayrıca bebeğin pozisyonu nedeniyle rahim kasılmaları kasık bölgesinde daha yoğun hissedilebilir. Sezaryen kararı alınmış olsa bile, 37. haftadan sonraki sancılar yakından takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte sezaryen öncesi sancı yaşanır mı?
Evet, sezaryen kararı verilmiş olsa bile 37. haftadan itibaren rahim doğuma hazırlanmaya devam eder ve bu durum sancılara neden olabilir. Eğer sancılarınızın doğum sancısı mı yoksa normal bir kasılma mı olduğunu ayırt edemiyorsanız, mutlaka doktorunuzla iletişime geçerek kontrol edilmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı başladığında ne zaman hastaneye gitmeliyim?
Sancılarınızın sıklığı 5 ile 10 dakikada bire düştüğünde ve bu durum yaklaşık bir saat boyunca devam ettiğinde hastaneye gitme vakti gelmiş demektir. Ayrıca suyunuzun gelmesi, aktif kanama olması veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma hissetmeniz durumunda beklemeden hastaneye ulaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,332 soru

24,667,864 cevap

367,087 kullanıcı

...