40+2 haftalık hamileyim, hiç doğum belirtim yok, normal mi?

0 oy
279 göst.
11 Temmuz 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (25 puan) sordu
40+2  ye kadar hiç ağrısı olmayan sonradan kendi sancısıyla birden doğuma giden oldumu hiç 
Gebelik haftası 40+2

4 Cevap

0 oy
11 Temmuz 2023 (272 puan) cevapladı
Canim devlete gitmiyorsan doguma alirlar  ben ozele gittim daha fazla beklemeyin pisliğini yer dediler tam 40 2de suni aldim ki 4kg 100 gr dogdu 
-Reklam-
0 oy
11 Temmuz 2023 (662 puan) cevapladı
Canım bende kızımı 41+3 te doğurdum sancım geldi biraz bekleyip duş aldıktan sonra ara ara sancılarım devam ediyordu hastaneye gittim doğumum baslamisti suni sancı verdiler o şekilde doğurdum zamanı gelince doğuyor 
0 oy
11 Temmuz 2023 (37 puan) cevapladı
40 dan sonra beklemem iyi değil diye biliyorum başka doktora da gidin 
0 oy
11 Temmuz 2023 (439 puan) cevapladı
40 olumca devletteki doktorum daha fazla bekletmeyelimistwrsen suni verip deneyelim dedi kabul etmeyince sezeryana aldı 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40+2 haftalık hamileyim ve hiç sancım yok, bu normal mi?
40+2 haftalık hamilelikte sancıların henüz başlamamış olması tıbbi olarak oldukça sık karşılaşılan bir durumdur. Gebeliklerin büyük bir kısmı 40. haftadan sonra da devam edebilir ve bebeklerin sadece küçük bir yüzdesi tam gününde doğar. Herhangi bir ağrı veya belirti olmaması, bebeğin gelişimini tamamlamadığı veya vücudun henüz doğum sürecine girmediği anlamına gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hiç belirti yokken aniden kendiliğinden doğum sancısı başlar mı?
Evet, hiçbir öncü belirti veya hafif sancı yaşamadan aniden şiddetli doğum sancılarıyla doğum süreci başlayabilir. Vücut, hormonal dengeler sağlandığında ve bebek hazır olduğunda süreci hızla başlatabilir. Bu durum, özellikle ilk doğumu bekleyen annelerde sıkça gözlemlenen ve tamamen doğal bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+2 haftalık hamilelikte bebek hareketleri nasıl takip edilmeli?
40+2 haftalık gebelikte bebeğin hareketlerini günlük olarak takip etmek hayati önem taşır. Bebek hareketlerinde belirgin bir azalma, yavaşlama veya durma hissederseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Doktorunuz bu aşamada bebeğin iyilik halini kontrol etmek için NST veya ultrason gibi testler uygulayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41. haftaya kadar doğum sancısı başlamazsa ne yapılır?
41. haftaya kadar doğum sancısı başlamazsa doktorunuz genellikle 'miad aşımı' kapsamında sizi daha sık kontrollere çağırır. 41. haftadan sonra bebeğin suyunun miktarı, plasenta fonksiyonları ve NST bulguları değerlendirilerek doğumun suni sancı ile başlatılması veya sezaryen gibi yöntemler gündeme gelebilir. Karar tamamen sizin ve bebeğinizin o anki sağlık durumuna göre verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren en kesin belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en kesin belirtiler; düzenli aralıklarla gelen ve gittikçe şiddetlenen sancılar, suyun gelmesi ve nişan gelmesidir. Düzenli sancılar genellikle 10 dakikada bir veya daha sık aralıklarla başlar ve dinlenmekle geçmez. Eğer suyunuzun geldiğinden şüpheleniyorsanız, sancı olmasa dahi mutlaka hastaneye gitmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,202 soru

24,666,218 cevap

366,988 kullanıcı

...