37+3 haftalık hamileyim, doğumun başladığını nasıl anlarım?

0 oy
136 göst.
11 Temmuz 2023 Doğum kategorisinde (5 puan) sordu
Merhaba hanımlar 37+3'teyim ilk bebeğimiz.  bebeğim doğum pozisyonunu almış lakin ben nasıl olacağını yani bebeğimin geleceği zaman ki belirtileri bilmiyorum yani doktorum biraz anlatı ama o esnada anlayamazsam diye korkuyorum doğum yapan anneler bana biraz o an ne olduğunu anlatır mısınız
Gebelik haftası 37+3

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim doğumun başladığını nasıl anlarım?
Doğumun başladığını anlamanın en belirgin işaretleri düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti giderek artan kasılmalar, suyun gelmesi veya nişan gelmesi denilen kanlı sümüksü akıntıdır. Kasılmalarınız başlangıçta 15-20 dakikada bir gelip zamanla 3-5 dakikaya düşüyorsa ve istirahat etmenize rağmen geçmiyorsa doğum süreci başlamış olabilir. Suyunuzun gelmesi durumunda ise miktar az olsa bile sızıntı şeklinde bir sıvı akışı hissederseniz vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ile yalancı sancı nasıl ayırt edilir?
Doğum sancıları düzenlidir, zaman geçtikçe kısalır, şiddeti artar ve pozisyon değiştirmekle veya dinlenmekle geçmez. Yalancı sancılar (Braxton Hicks) ise düzensizdir, genellikle karın bölgesinde hissedilir, istirahat edildiğinde veya hareket edildiğinde kendiliğinden kaybolur. Eğer sancılarınızın süresi uzuyor ve aralarındaki mesafe kısalıyorsa bu gerçek bir doğum sancısı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan gelmesi nedir ve doğum ne zaman başlar?
Nişan gelmesi, rahim ağzını tıkayan sümüksü yapının (mukoza tıkacı) dışarı atılmasıdır ve genellikle pembe, kahverengi veya kanlı bir akıntı şeklinde görülür. Nişan geldikten sonra doğumun başlaması birkaç saat sürebileceği gibi birkaç gün de alabilir. Ancak nişan gelmesiyle birlikte düzenli kasılmaların başlaması veya suyun gelmesi gibi diğer belirtiler de eşlik ediyorsa doğum çok yakındır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin doğum kanalına girmesi ne zaman anlaşılır?
Bebeğin doğum kanalına girmesi (angajman), gebeliğin son haftalarında nefes almanın kolaylaşması ve mide yanmalarının azalmasıyla hissedilir. Bebek aşağı indiği için diyaframa baskı azalır ancak mesane üzerindeki baskı arttığı için idrara çıkma sıklığında belirgin bir artış yaşanır. Bu durum genellikle doğumun yaklaşmakta olduğunun fizyolojik bir göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum belirtileri başladığında ne zaman hastaneye gitmeliyim?
Gerçek doğum sancılarınız 5 dakikada bir gelmeye başladığında, suyunuz şeffaf veya renkli bir şekilde geldiğinde veya bebek hareketlerinde ciddi bir azalma hissettiğinizde hemen hastaneye gitmelisiniz. Özellikle su gelişi enfeksiyon riski taşıdığı için zaman kaybetmeden doktorunuza haber verilmelidir. Kendi durumunuzu takip ederken sancıların sıklığını ve süresini not almanız hekiminizin süreci yönetmesine yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 498 göst.
31 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde Leyla4680 (232 puan) sordu
0 oy
5 cevap 685 göst.
0 oy
1 cevap 222 göst.
0 oy
1 cevap 289 göst.

1,512,148 soru

24,665,526 cevap

366,952 kullanıcı

...