37+1 haftalık sezaryen doğumda bebekte solunum sıkıntısı olur mu?

0 oy
761 göst.
15 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (277 puan) sordu
Selam kizlar

Bebegimi 37+1 de sezeryanla alıcaklar Bende bazı sağlık sorunları var 

Acaba bebek solunum sikintisi olurmu?

Kilosu gayet iyi
Gebelik haftası 36+5

10 Cevap

+1 oy
16 Temmuz 2023 (54 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Zannetmem çünkü sancım olsaydı doktor beni de 37 alicakti zeten ciğerleri oluşmuş olduğu için sıkıntı olmazdı benimde Perşembe günü 38de alicaklar sıkıntı yapma Allah yardım etsin inşallah 
-Reklam-
+1 oy
15 Temmuz 2023 (206 puan) cevapladı
Bende 37 de doğum yapacağım kesinlikle solunum sıkıntısı falan olmaz tabi bir aksilik olmazsa çünkü bebek gelişim olarak ciğerleri tamamlanmış oluyor 
15 Temmuz 2023 (277 puan) yorumladı
İnşallah olmaz balım Bide ciger geliştirici iyne yaptılar Simdi sizde kac haftalıksınız?
16 Temmuz 2023 (206 puan) yorumladı
32+5 canım
+1 oy
15 Temmuz 2023 (500 puan) cevapladı
36+1de acil sezaryana alinmistim birde daha önceden ciğer gelustirici iğne bile olmamıştım bebeğim kuveze girmedi coksukur cnm inşallah seninkide girmez
31 Temmuz 2023 (100 puan) yorumladı
Kac kilo doğdu bebeginiz
31 Temmuz 2023 (500 puan) yorumladı
Bebeğim 2.600 doğdu şükür bir sıkıntı yasamadik
31 Temmuz 2023 (100 puan) yorumladı
Masallah sağlıkla büyüsün insallah. Peki neden erken doğum oldu
1 Ağustos 2023 (500 puan) yorumladı
Amin cnm teşekkür ederim hamileligimde yüksek tansiyon sorunu yaşamıştım doktorum daha fazla riske atmayıp 36.haftada sezaryana almisti
+1 oy
15 Temmuz 2023 (164 puan) cevapladı
Benimde  ilk sezeryanım 37 haftada olmuştu bizde bir sıkıntı olmadı çok şükür inşallah sizdede olmaz
+1 oy
15 Temmuz 2023 (818 puan) cevapladı
37+2 normal doğum yaptım, önlem amaçlı uç gün küvezde kaldı kızım ama bi sıkıntı yoktu

Sağlıcakla kavuşun ♥️
+1 oy
15 Temmuz 2023 (17 puan) cevapladı
37+4 de sezeryan dogum yaptim yuksek tansiyondan inmiyodu bi turlu ama hic ni sknyi olmafi sukur  kuveze alinmadi zaten 36 dan sonrasi normal sknti olmuyor Allah in izniyle
16 Temmuz 2023 (21 puan) yorumladı
Sezaryanınız nasıl oldu peki spinal mi genel mi kaç gün hastanede kaldınız bende tansiyon hastasıyım şükür çıkmadı şuan ilaç kullanıyorum 36 da alacam dedi doktor
16 Temmuz 2023 (17 puan) yorumladı
Spinal oldum tansiyonumu kontrol ettiler ameliyat boyunca uyutmadilar o yuzden bi gece 2 gun kaldim  agrim sizim olmadi ameliyattan cikincada tansiyonum yuksekmis ama ben farketmiyodum  cok odemim varfi kizim suan 3 yasina girdi yine hamileyim 36 haftaligim bu sefer bol yurudum ve su ictim bjnda yoktu tansiyon insaAllahda cikmaz son haftalar cikiyor
17 Temmuz 2023 (21 puan) yorumladı
Bende şuan 34 oldum inşallah hayırlısı ile kucagımıza alırız kan sulandırıcı kullanıyormusunuz ben 32 ye kadar aspirin içtim şimdi onu bıraktık iğneye geçtik bide bebegin kilo alımı nasıl gidiyor
18 Temmuz 2023 (17 puan) yorumladı
Kilo alimi guzel cnm bugun tansiyonum cikti indi sonra sewk ettiler ama bi sknyi cikmadi idraldede protein yoktu  olsaydi yine tansiyondan ameliyat olucaktim
+1 oy
16 Temmuz 2023 (523 puan) cevapladı
Benm ilk dogum 37+2 de oldu kiveze de girmedi buymus oluyorlar annesi korkma saglikla al kucağına gecmis olsn
+1 oy
16 Temmuz 2023 (748 puan) cevapladı
Kızım 36 haftalık doğdu bnm tansiyon sorunum nedeniyle sezeryanla doğum yaptım çok şükür hiçbir problem yaşamadık kuvezede girmedi inşallah sende da olmaz kalbini ferah tut dua et 
+1 oy
16 Temmuz 2023 (2,614 puan) cevapladı
Bende sizin gibi sormusdum.35+3 um suan.

37 +1 de yada 37+3 de alacak dr.3 cu sezeryanim olucak.34 de 2409 kilodaydadi .sizinki kac kilo
+1 oy
16 Temmuz 2023 (1,112 puan) cevapladı
Bende 37 de sezeryan olacağım sağlık sorunları nedeniyle ama bu çocuktan çocuğa farkediyor canım kimi 39 da doğup küvezde kalıyor kimi 36 da hiç küveze girmiyor. Sağ salim kucagimiza alalım inşallah 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37+1 haftalık sezaryen doğumda bebekte solunum sıkıntısı olur mu?
37+1 haftalık bebekler tıbbi olarak erken dönem (early term) olarak kabul edilir ve genellikle akciğer gelişimleri tamamlanmıştır. Ancak sezaryen doğumda normal doğuma göre bebeklerin akciğerindeki amniyotik sıvının atılması biraz daha yavaş olabilir, bu da geçici solunum sıkıntısı riskini hafifçe artırabilir. Genellikle bu durum doğumdan sonraki ilk saatlerde kendiliğinden düzelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık doğan bebeklerin akciğer gelişimi tamamlanmış sayılır mı?
Evet, 37. gebelik haftası tamamlanmış gebelik (term) başlangıcı olarak kabul edildiği için bebeğin akciğerleri büyük oranda gelişmiştir. 37+1 haftalık bir bebekte solunum yetmezliği görülme riski, 37 haftadan önce doğan bebeklere kıyasla oldukça düşüktür. Yine de her bebekte doğum şekline bağlı olarak ilk nefes adaptasyonu süreci farklılık gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryenle doğan bebeklerde solunum sıkıntısı belirtileri nelerdir?
Sezaryenle doğan bebeklerde solunum sıkıntısı belirtileri arasında hızlı nefes alıp verme, burun kanatlarının açılıp kapanması, göğüs kafesinde içe çekilmeler ve dudak çevresinde hafif morarma yer alır. Bu belirtiler doğumdan hemen sonra fark edilirse doktorlar bebeği yakın takibe alarak gerekli oksijen desteğini veya gözlemi hızlıca başlatırlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37+1 haftalık doğumda bebeğin kilosunun iyi olması bir avantaj mıdır?
Bebeğin kilosunun iyi olması, doğum sonrası adaptasyon sürecinde büyük bir avantajdır. İyi bir doğum ağırlığı, bebeğin vücut ısısını koruma, kan şekerini dengede tutma ve solunum çabasına direnç gösterme konusunda daha güçlü olmasını sağlar. İri ve sağlıklı gelişmiş bir bebek, sezaryen sonrası dış dünyaya daha kolay uyum sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken doğumda bebeklerin solunum desteğine ihtiyacı nasıl belirlenir?
Doktorlar, bebek doğar doğmaz APGAR skoruna bakarak ve oksijen satürasyon seviyelerini ölçerek solunum desteğine ihtiyaç olup olmadığını belirlerler. Eğer bebekte solunum zorluğu varsa, genellikle nazal kanül veya CPAP gibi hafif destek yöntemleri uygulanır. 37+1 haftalık doğan bebeklerin büyük çoğunluğu herhangi bir tıbbi desteğe ihtiyaç duymadan kendi başına nefes alabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
17 cevap 1,018 göst.
0 oy
12 cevap 900 göst.
0 oy
18 cevap 1,553 göst.

1,512,148 soru

24,665,528 cevap

366,953 kullanıcı

...