Karnım taş gibi oluyor ve sancım var, erken doğum mu?

0 oy
297 göst.
26 Temmuz 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (31 puan) sordu
Merhaba kızlar dün gece saat 3te karnım ağrımaya başladı sancılarım geliyodu dkk tuttum 5dkkda bi vuruyordu kesin erken doğum dedim sık sık idrara cikiyodum karnım taş gibi bebek kendini kasıyodu sancılanıyodum hemen bi banyo yaptım dahada sancılar geliyodu sonra biraz rahatladım sabah uyandım halada bebek kendini kasıyo biraz ağrı gelip geçiyo ama karnım hala taş gibi yine sık sık idrara çıkıyorum bu durumu yaşayan oldu lütfen yardım edin 
Gebelik haftası 33+4

2 Cevap

0 oy
26 Temmuz 2023 (814 puan) cevapladı
Bı hastaneye git bence dinlenince geçmeyen sancilarsa belki doğum sancısı olabilir 
26 Temmuz 2023 (31 puan) yorumladı
Ama şuan iyiyim sadece biraz ağrı oluyo karnım hala taş gibi bebek kendini kasıyo
-Reklam-
0 oy
26 Temmuz 2023 (1,045 puan) cevapladı
Doğum için daha çok erken canım. Sen yine de bi doktoruna görün 
26 Temmuz 2023 (31 puan) yorumladı
Evet daha var doğuma erken doğumdan korkuyorum yalancı sancı olamaz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte karnın taş gibi olması ve sancı girmesi ne anlama gelir?
Hamilelikte karnın taş gibi sertleşmesi ve düzenli aralıklarla sancı hissedilmesi genellikle uterusun kasılmasına bağlı olarak gelişen Braxton Hicks kasılmaları veya erken doğum belirtisi olabilir. Özellikle sancılar belirli bir düzen içerisindeyse ve dinlenmekle geçmiyorsa, bu durum rahim ağzı açılmasına işaret edebileceği için vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken doğum sancısı nasıl anlaşılır ve kaç dakikada bir gelir?
Erken doğum sancıları genellikle düzenli aralıklarla gelen, giderek şiddetlenen ve karnın sertleşmesiyle karakterize edilen ağrılardır. Eğer sancılarınız 5-10 dakika gibi kısa aralıklarla tekrarlıyorsa, dinlenmenize rağmen geçmiyor ve bebek hareketlerinde belirgin bir değişim gözlemliyorsanız bu durum aktif bir doğum süreci belirtisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sık idrara çıkma ve karın ağrısı neden olur?
Gebelikte sık idrara çıkma, bebeğin başının mesaneye baskı yapması nedeniyle normal kabul edilse de, karın ağrısı ve sertleşme ile birleştiğinde enfeksiyon veya erken doğum riski açısından değerlendirilmelidir. İdrar yolu enfeksiyonları da benzer şekilde karın bölgesinde baskı, ağrı ve sık idrara çıkma ihtiyacı doğurabilir; bu nedenle idrar tahlili yaptırarak enfeksiyon olup olmadığı mutlaka kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı başladığında evde ne yapılmalı?
Doğum sancısı olduğundan şüpheleniyorsanız öncelikle sancıların saatini ve aralığını not etmeli, mümkünse yan yatarak dinlenmelisiniz. Eğer sancılar 10 dakikadan daha kısa aralıklarla gelmeye devam ediyorsa, suyunuz gelmişse veya vajinal kanama gibi bir durum varsa evde vakit kaybetmeden doğrudan hastanenin acil servisine gitmeniz gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketlerinde azalma veya aşırı kasılma ne zaman tehlikelidir?
Bebek hareketlerinde ani azalma veya karnın sürekli taş gibi sertleşip gevşememesi, bebeğin strese girdiğinin veya erken doğum sürecinin başladığının bir işareti olabilir. Özellikle sancıların şiddetlendiği, bebeğin kendini kastığı ve bu durumun uzun süre devam ettiği durumlarda, bebeğin kalp atışlarının ve rahim durumunun NST cihazı ile incelenmesi için bir kadın doğum uzmanına görünmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,570 soru

24,670,973 cevap

367,260 kullanıcı

...