38 haftalık gebeyim, aşırı gaz sancısı doğum belirtisi mi?

0 oy
282 göst.
27 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (78 puan) sordu
Kızlar afedersiniz öncelikle 

Ben 38+2 gebeyim bugün acayip gaz var bende bide istemsizce yürüsem bile çıkıyor bilen var mı acaba niyedir doğum belirtisi midir acaba
Gebelik haftası 38+2

2 Cevap

0 oy
27 Temmuz 2023 (6 puan) cevapladı
Bende 37+3um benimde iki gündür çok gazım var aklımada gelmedi bugün doktora sorsaydim keşke 
28 Temmuz 2023 (78 puan) yorumladı
Doğum belirtisi mi acaba
-Reklam-
0 oy
27 Temmuz 2023 (1,418 puan) cevapladı
Benimde o dün başıma geldi yürürken gaz kaçırdım bence benim düşüncem havalar sıcakya bağırsaklarımız yumuşuyor ondan olabilir diye tahmin ediyorum dün dışında başıma gelmedi bende 29+4 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık gebelikte aşırı gaz sancısı doğum belirtisi mi?
38 haftalık gebelikte görülen aşırı gaz sancısı, vücudun doğuma hazırlık süreci olarak bağırsak hareketlerinin artmasından kaynaklanabilir. Ancak tek başına gaz sancısı kesin bir doğum belirtisi sayılmaz; buna düzenli kasılmalar, nişan gelmesi veya su gelişi gibi diğer doğum göstergelerinin eşlik edip etmediği gözlemlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte gaz çıkarmanın istemsiz olması normal mi?
Gebelikte istemsiz gaz çıkarma, özellikle son haftalarda bebeğin başının pelvise yerleşerek rektum üzerine baskı yapması sonucu sıkça görülen bir durumdur. Karın içi basıncın artması ve pelvik taban kaslarının gevşemesiyle birlikte gaz kontrolü zorlaşabilir, bu durum genellikle fizyolojik bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum yaklaşırken vücutta hangi gaz değişimleri yaşanır?
Doğum yaklaşırken hormonların etkisiyle sindirim sistemi yavaşlayabilir veya tam tersi hızlanabilir, bu da bağırsaklarda gaz birikimine yol açar. Vücut, bebeğin geçişini kolaylaştırmak için sindirim sistemini boşaltmaya yönelik doğal tepkiler verebilir, bu yüzden gaz ve dışkılama ihtiyacında artış olması normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 38. haftasında gaz sancısı nasıl hafifletilir?
38. haftada gaz sancısını hafifletmek için kısa ve hafif yürüyüşler yapmak, gazın vücuttan atılmasına yardımcı olur. Ayrıca, az ve sık porsiyonlarla beslenerek sindirimi kolaylaştırabilir, gaz yapan yiyeceklerden uzak durarak ve vücudu dik tutarak bağırsak üzerindeki baskıyı azaltabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38+2 haftalık gebelikte ne zaman doktora başvurulmalı?
38+2 haftalık gebelikte gaz sancısına ek olarak şiddetli karın ağrısı, vajinal kanama, su gelişi veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma hissederseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Eğer gaz sancısı çok şiddetliyse ve sizi günlük aktivitelerinizi yapamayacak kadar zorluyorsa tıbbi bir değerlendirme almak en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,160 soru

24,665,709 cevap

366,966 kullanıcı

...