Devlet hastanesinde ultrasona eş ve çocuk girebiliyor mu?

0 oy
1,538 göst.
6 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (21 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar pazartesi kalp atışını dinlemeye gidicez eşim ve oğlumda odaya girebiliyormu  oğlum çok merak ediyor başka doktora gittim eş ve çocuğun odaya girmesine izin vermedi çok hoslanmadigim için değiştirdim doktoru bide bu doktoru deneyelim dedik olmazsa şehir Hastanesi'ne oda olmazsa özele gideceğim sanırım  siz devlette sorun yaşadınız mı 

28 Cevap

+1 oy
6 Ağustos 2023 (928 puan) cevapladı
Devlette  normalde size dinletmiyorlar ki  kalmış eşiniz dinlesin :D
6 Ağustos 2023 (928 puan) yorumladı
Şehir hastanesine ben  denemek için 2 -3 defa gittim ama hiç dinleyemedim ve doğru düzgün bi açıklama vs yapılmıyor video çekilmesine bile izin vermedi 15+3 günlük oldum özelde hem kalp atışı hem video ve benimle dahil odaya 5 kişi giriyoruz:D
6 Ağustos 2023 (21 puan) yorumladı
Anladm çok teşekkür ederim
6 Ağustos 2023 (1,045 puan) yorumladı
Ben on gün önce gittim hiç söylemeden doktor dinletti. Haftan ilerlemisse belki dinletmez o da bebeğe zararı var diye . Doktorun iyiyse dinleyebilir onun insiyatfine kalmış
6 Ağustos 2023 (21 puan) yorumladı
9 haftalık oldm 7 haftalıkken de dinletmediler devlet bı şans veriyo ne güzel ama illa özele gidicez doktor milleti işte iki dk zor geliyi neyse bunuda gideyim bundan sonrakileri özele giderm
6 Ağustos 2023 (1,417 puan) yorumladı
Bana dinletiyorlar sürekli size neden dinletmiyorlar ki
-Reklam-
0 oy
6 Ağustos 2023 (645 puan) cevapladı
Devlette musaitlik durumuna göre  kalabalık değil sakince oluyorsa alabiliyor bazıları ben oğluma hamileyken devlete gidiyordum  esim giriyordu arada  benimle simdi kızıma hamileyim ozele gidiyorum orda hep giriyor içeri esim 
0 oy
6 Ağustos 2023 (532 puan) cevapladı
Ben her defasında sorun yaşıyorum. İlk gebeliğim eşimi hiç almadılar. Kurbanlık koyun gibi kadınları bir araya toplayıp öyle muayene ediyor benim doktor. İlçede ituruyorum mecbur ona gidiyorum. Şehir e gittim sejirdeki hastane de öyle. 33 haftalık hamileyim eşim hiç odaya giremedi. Detaylıya girdiğimde doktora sordum sadece beni aldı eşim gelebilir mi dedim hayır dediler. O zaman da renkli ultrasonmus ne bana ne eşime izin verdiler ne de bir tane ultrason resmi verdiler. Sanki tek başıma yapmışım çocuğu gibi davranıyorlar. Halbuki eşim benden daha heyecanlı meraklı. O da sürekli kızıyor. 
6 Ağustos 2023 (532 puan) yorumladı
Eğer maddi açıdan sıkıntınız yoksa özele gidin. Şehirde var bizim ama bir türlü gidemedik.
0 oy
6 Ağustos 2023 (7 puan) cevapladı
Canım ben şehir hastanesine gidiyorum ama orda da eşin ya da bir başkasının içeri girmesine izin verilmiyor ben rica ettim kalp atış sesini kaydedebilir miyim diye hatta videosunu da çektim ultrasonun o şekilde yani yoksa doğana kadar göremicek duyamıcak baba
6 Ağustos 2023 (924 puan) yorumladı
Ben gittiğim yerdede olsa çok iyi olurdu. Kaynanam hep kendini içeri sokuyor benle. Altdan müayine ediyordu bi kere doktor zordan çıkardım odadan. Yüzüne karşıda diyemiyorum girme diye kocamda utandigindan o girince giremiyor
0 oy
6 Ağustos 2023 (742 puan) cevapladı
Devlette kalp atışı dinlemiyorlar sadece gösteriyorlar 
0 oy
6 Ağustos 2023 misafir cevapladı
Devlette diğer hastayla bir alıyorlar ya sen muayene olurken diğer hastada bekliyor malum kalabalık oluyor tek alıyorlar genelde.
0 oy
6 Ağustos 2023 (122 puan) cevapladı
Devlet hastahanesi anneye bile dinletmiyor ki saniyelik açıp kendi duyduktan sonra anında kapatıyor  tamam 1 ay sonra kontrole gel diyo. Ama bazen de doktoruna denk geleceksin hem kalp atışını dinletiyor hem de ultrason  resmi veriyor sadece anneye ama eş gene alınmıyor 
0 oy
6 Ağustos 2023 (2 puan) cevapladı
Devlet hastahanesi izin vermiyor.
0 oy
6 Ağustos 2023 (80 puan) cevapladı
Şöyle düşünüyorum ben devlet çok kalabalık olduğu için teker teker alma şansı yok biri içirde muayene olurken diğer hasta genelde kapının disinda bekler ve o giriş kapısı hariç kapalı olmaz sizin yaşadığınız duruma üzüldüm ben bu yüzden özeli tercih ettim fakat bende istemem ben muayne olurken bir erkek kapainin önünde beklesin ya da özel bir durumun oluyor melela adam ve eşi aciklama bekliyor hemsire ya da sekreter bir şeyler soruyor galiba bu durumdan dolayı almıyorlar ben kız arkadaşımla gittim başka bir şey için kız arkadaşımı dahi içeri almadılar ama geçen özelde eşim su almaya gitmişti eşimi beklemek istiyorum başlamayın dedim tamam deyip beklediler bebeğin sağlığı her şeyden önemli rabbim sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah
0 oy
6 Ağustos 2023 (3,110 puan) cevapladı
Özel de  dinletiriyorlar cnm
0 oy
6 Ağustos 2023 (193 puan) cevapladı
Devlette bence doktordan doktora değişiyor onu iyi araştır bazı doktor alıyor bazı doktor almiyor iceri benim eşim kalp atışını da duydu kaç defa da gördü çok şükür o yönden içim çok rahat 
0 oy
6 Ağustos 2023 (1 puan) cevapladı
Ben hamile olduğumu evde testle öğrendim daha sonra emin olmak için sağlık ocağına kan da verdik kesinleşti neredeyse 2 aylıktı öğrendiğimde Hatay'da yaşıyorum depremden dolayı dörtyol devlet hastanesi çoookk kalabalık içeriye dediğiniz gibi ikili üçlü alıyorlardı ordan randevu alamadık Erzin ilçesine gittik yani Erzin devlet Hastanesi'ne oraya da konteyner kent gibi bir sürü konteynerla hastane kurulmuştu her doktorun kendi konteyner ı vardır hiç sıra olmadığından girdik eşimi de aldılar içeriye doktor gerçekten çok iyi bir beyefendiydi kalp atışlarını dinletti hatta ben güldüm biraz kaybettik atışları 3 4 dakika uğraştı tekrar bulmak için sonra eşimi de çağırdı içerideydi ama uzak duruyordu gel babası sen de bak dedi video çekmesine izin verdi kalp atışlarını ses kaydına almak istedik tekrar dinletti ve gitmeden fotoğraf da verdi çok ilgiliydi şimdi 4 gün sonra dörtyol devlette randevum var nasıl bir muamele görücem bilmiyorum güncelleme yaparım 
0 oy
6 Ağustos 2023 (594 puan) cevapladı
Ben maltepe devlete gittim en önce orada eşimi almadılar ama kalp atışı dinledim ve ultrason fotoğrafı verdi. Kartal eğitim araştırmada yine esimi almadılar ve 2 doktordan biri ultrason fotoğrafı verdi biri vermedi. En son Zeynep Kamil kadın doğum ve çocuk eğitim araştırmada hem eşimi aldılar hem de ultrason fotosu verdiler. Her gittiğim yerde kalp atışını mutlaka dinletiyorlar ama. Her hastane ve her doktor farklı davranıyor bunu gördüm. En iyisi Zeynep kamilde devam etmek benim için 27+3 haftadayim. Sadece detayli ultrason u özelde yaptım sıra bulamadığım için.
0 oy
6 Ağustos 2023 (837 puan) cevapladı
Ben Ankarada 6 farklı hastaneye gittim hiçbirinde de eşi içeri almıyorlar ikisi şehir hastanesi digerleri üniversite hastanesi. Hatta annen filan olsa onlar da giremiyor iceri tek giriyorsun. 

Kalp atışını da 12. Hafta bitene kadar dinlemesen iyi olur canım. Normal ultrasonun zarari yok ama sesi açtıkları zaman az da olsa ısı veriyormus küçük oldugu icin zararlı olabilir. Görmekle yetin bence. Birçok doktor önermez o yüzden. Ayşe Duman youtube videosunda anlatıyordu Prof. Dr Melih Atahan Güven'in de yazısını okumuştum. Kalbinin attığını bil yeter. Ben doktorlara hic dinletir misiniz demedim onlar da açmadı. 14 haftalık oldugunda zararı olmayacaksa dinleyebilir miyim dedim o zaman açtı doktor da.
0 oy
6 Ağustos 2023 (747 puan) cevapladı
Canım doktordan doktora değişebiliyor bazı doktorlar yoğunluk yoksa arada eşin içeri girmesine izin veriyor ama kalp atışını dinlemek bebeğe zarar verebiliyormuş o yüzden devlet hastanelerinde erkenden dinletmiyorlar
0 oy
6 Ağustos 2023 (684 puan) cevapladı
ilk kalp atışını genelde dinletmiyor hiç bir doktr daha küçük diye ama rica edersn bi iki saniyeliğine açabilirler sesini bende devlete gitmiştim eşimle ve kızımla açıp hemen kapattı bebeği yormalylm dedi 
0 oy
6 Ağustos 2023 (2,779 puan) cevapladı
Kucuk şehirdeyim 1 tane devlet hastanesi ve 2 tane doktor var ikisi de izin veriyor seni ln sıran geldiğinde esin de gelebilir diyor eşini gidip çağırıyorsun gösterip hemen cikarttiriyorlar bi kac kerengirdi eşim ultrason kağıdını da eşime verdiler
0 oy
6 Ağustos 2023 (181 puan) cevapladı

Ben devlet hastanesinde ilk eşime dinlettim kalp atışını doktorun ilk cinsiyet tahminini  devletteki devamlı 1.5 senedir  gittiğim doktoruma dedim eşimde gelebilir mi oda baksın dedim tamam dedi hatta doktor dediki eşime eşin istedi diye aldım seni içeri :P Allah razı olsun ondan  <3

0 oy
6 Ağustos 2023 (814 puan) cevapladı
İlk başta eşimi almıyordu doktorumuz mahremiyet dedi ama bu bizim ilk bebeğimiz babası da çok görmek istiyo dedim izin verdi doktoruna göre değişir bence 
0 oy
6 Ağustos 2023 (871 puan) cevapladı
3 cocugumda da eşim devlette her türlü yanıma geldi doğum dışında ama bu kez asla almıyorlar 14 yaşında oğlum var giremedi sadece 6 yaşındaki kızım giriyor yanına başka birini asla almiyorlar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Devlet hastanesinde ultrasona eş ve çocuk alınır mı?
Devlet hastanelerinde ultrason odasına eş veya çocuk alınması tamamen hekimin inisiyatifine ve hastane kurallarına bağlıdır. Bazı doktorlar yoğunluk veya mahremiyet gerekçesiyle refakatçi kabul etmezken, bazıları ise aile bireylerinin sürece dahil olmasına izin vermektedir. Gitmeden önce randevu aldığınız birimin veya hastanenin hasta hakları birimiyle görüşerek genel uygulamayı öğrenebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor ultrason esnasında refakatçi kabul etmiyorsa ne yapabilirim?
Doktorunuz ultrason esnasında eşinizin veya çocuğunuzun odaya girmesine izin vermiyorsa, bu durumu kişisel bir tercih olarak değerlendirmelisiniz. Sağlık personeli, muayenenin verimli ve odaklı geçmesi için bu tür kısıtlamalar getirebilir. Eğer bu durum sizin için çok önemliyse, hastane değiştirmeden önce doktorunuzla nazikçe konuşarak durumu açıklayabilir veya hastane yönetimine genel kuralları sorabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelik muayenesinde odaya yanımda birini götürebilir miyim?
Hamilelik muayenelerinde yanınızda birini götürme hakkınız, hastanenin yoğunluk durumuna ve doktorun çalışma prensiplerine göre değişkenlik gösterir. Genellikle poliklinik ortamında hasta mahremiyetini korumak adına refakatçi sayısı sınırlandırılır. Muayene odasına girmeden önce kapıdaki görevliye veya hemşireye refakatçi kabul edip etmediklerini sormak, süreci daha kolay yönetmenizi sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanelerinde kalp atışı dinletme zorunluluğu var mı?
Devlet hastanelerinde doktorun bebeğin kalp atışını dinletme gibi bir yasal zorunluluğu bulunmamaktadır; öncelik bebeğin sağlık durumunun klinik olarak kontrol edilmesidir. Ancak, rutin kontrollerde doktorlar genellikle kalp atışlarını görsel veya işitsel olarak anneye göstermeyi tercih ederler. Bu talebinizi muayene başında nazikçe dile getirmeniz, doktorun sizi bilgilendirmesine yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuğumu ultrason odasına almayan doktoru değiştirmeli miyim?
Doktor değiştirme kararı tamamen sizin kendinizi nasıl hissettiğinizle ilgilidir ancak tıbbi süreçlerde iletişimin kalitesi, odaya refakatçi alınmasından daha kritik bir öneme sahiptir. Eğer mevcut doktorunuzun tıbbi yaklaşımından ve güvenilirliğinden memnunsanız, sadece refakatçi kuralı için doktor değiştirmek yerine, diğer kontrollerinizde eşinizin dışarıda beklemesi gibi bir çözüm yolu üretebilirsiniz. Sağlık takibinizin sürekliliği için hekiminizle kurduğunuz güven ilişkisi en önemli kriter olmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 332 göst.
0 oy
6 cevap 802 göst.
0 oy
7 cevap 837 göst.
0 oy
0 cevap 146 göst.

1,512,182 soru

24,665,984 cevap

366,978 kullanıcı

...