Şeker yükleme testi 1. saat 172 çıktı, sonuçlarım normal mi?

0 oy
229 göst.
10 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (33 puan) sordu
Açlık şekerim 71di suyu içtikten 1 saat sonra 172

2 saat sonra 129du sizce nasıl degerlerim normal diye gorunuyo e nabız da daha doktora gostermedım. 

3 Cevap

0 oy
10 Ağustos 2023 (221 puan) cevapladı
1. Saat tokluk sekeri 145 in altinda olmasi gerekiyor dye biliyorm biraz yuksek cikmis sizinki
-Reklam-
0 oy
10 Ağustos 2023 (72 puan) cevapladı
İki hamileliğimde de gebelik şekerim var açlık 95in altı tokluk 140 İn altı olmak zorunda diyet verebilir diye düşünüyorum geçmiş olsun Rabbim kucağımıza sağlıkla almayı nasip etsin 
0 oy
10 Ağustos 2023 (142 puan) cevapladı
75 gram glukoz içtiysenşz 1. Saat sınırda çıkmış.  Bende 75 gram içtim 172 çıktı dikkat et dedi dahiliye. Ama benm açlık şekerim de yüksek çıkmıştı. İçtiğiniz miktara göre değişiyor sınır değerleri.. 75 gramda 180i geçmemesi gerekiyor ilk saatin 
10 Ağustos 2023 (33 puan) yorumladı
E nabız da normal deger diye gosterıyo ama anlamadım
10 Ağustos 2023 (142 puan) yorumladı
Hastanede Sisteme seker yüklemesi olarak girildiyse normal görünür aynen 180i geçmediği için, benim tahlili seker yüklemesi olarak gecmemisler mesela sadece seker olarak geçiyor o nedenle normalin üstünde görünüyor . 172ye dahiliye doktoru dikkat et dedi ama diyet veya ilaca gerek görmedi. Kadın doğumda da diyet vermedi mi dedi. Sinir 180 ama doktora göre tedbirler değişiyor sanırım
10 Ağustos 2023 (33 puan) yorumladı
Daha doktoruma gostermedım sonucu bakalım o ne dıcek

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Şeker yükleme testinde 1. saat 172 değeri yüksek mi?
50 gramlık şeker yükleme testinde 1. saat sonucunun 172 mg/dL çıkması, genellikle sınır değer olan 140 mg/dL'nin üzerinde kabul edildiği için ileri tetkik gerektirebilir. Ancak bu değer tek başına tanı koydurmaz; doktorunuz 100 gramlık yükleme testi gibi daha detaylı bir tarama isteyerek kesin durumu belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şeker yükleme testinde 2. saat 129 değeri normal mi?
Gebelik şeker yükleme testinde 2. saat sonucunun 129 mg/dL olması, genellikle referans aralıkları içerisinde normal bir değer olarak kabul edilir. Yine de test sonuçlarının bir bütün olarak değerlendirilmesi gerektiğinden, 1. saat sonucunuzdaki yükseklik nedeniyle doktorunuzun genel klinik tabloya göre yorum yapması en doğrusu olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testinde açlık şekeri 71 olması ne anlama gelir?
Açlık kan şekerinin 71 mg/dL olması, sağlıklı bir gebelik süreci için beklenen ve normal kabul edilen bir aralıktır. Genellikle 60-95 mg/dL arası açlık şekeri değerleri normal sınırlarda değerlendirilir, ancak yükleme sonrası verilen tepki testin sonucunu belirleyen ana unsurdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi sonuçları nasıl değerlendirilir?
Şeker yükleme testi sonuçları, açlık, 1. saat ve 2. saat değerlerinin toplamına veya ayrı ayrı referans aralıklarına göre değerlendirilir. E-nabız üzerinden görülen değerler standart referans aralıklarına sahip olsa da, bu sonuçların gebelik haftası ve kişisel risk faktörleri ile birlikte bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından yorumlanması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yükleme testinde yüksek çıkan 1. saat şekeri sonrası ne yapılır?
Yükleme testinde 1. saat sonucunun yüksek çıkması durumunda doktorlar genellikle 3 saatlik 100 gramlık şeker yükleme testini planlar. Bu ikinci test, gestasyonel diyabet tanısını kesinleştirmek için altın standarttır ve vücudun glikoz metabolizmasını daha detaylı bir şekilde analiz etmemize olanak tanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,676 soru

24,672,202 cevap

367,324 kullanıcı

...