40. haftayı geçtim, neden suni sancı öneriliyor?

0 oy
186 göst.
10 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (42 puan) sordu
40. Haftaya kadar dogmazsan hastaneye gel dedi doktor suni sancıyla dogarsn 40 . Haftayı gecmeni onermiyorim dedi neden acba kendi sancımı beklemem daha iyi deglmi neden önermedii acaba kızlar 
Gebelik haftası 38

1 cevap

0 oy
10 Ağustos 2023 (662 puan) cevapladı
Canım bazen bebekler günleri geçtikten sonra kaklarini yapıp yutabiliyorlar belki o yüzden demiştir ama sen haraketlerini hissedersen sıkıntı olacağını sanmıyorum ilk gebeligimde 41+3 te kızımı doğurmuştum çok şükür kendi sancım geldi hastaneye gittim suni verdiler doğumum cabuk ilerlesin diye şuan ikinci gebeliğim 40+2 oldum bakalim ne zaman gelecek inşallah bekletmez fazla haraketlerini hissediyorum 
11 Ağustos 2023 (42 puan) yorumladı
Tamam canım teskkur ederim:)
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40. haftadan sonra doğum neden beklenmemeli?
40. haftadan sonra plasentanın yaşlanması ve bebek için gerekli besin ve oksijen desteğinin azalması riski nedeniyle beklenmesi önerilmez. 41. haftadan itibaren bebeğin mekonyum yutması, suyunun azalması veya kordon basısı gibi komplikasyonlar artabilir. Doktorlar bu riskleri minimize etmek için gebeliğin 41. haftasını geçmemesini ve süreci yakından takip etmeyi tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile doğum süreci nasıl işler?
Suni sancı, vücudun doğal doğum sancılarını başlatmak için üretilen oksitosin hormonunun dışarıdan damar yoluyla verilmesi işlemidir. Bu yöntemle rahim kasılmaları düzenli hale getirilir ve doğumun başlaması hedeflenir. Uygulama sırasında bebeğin kalp atışları NST cihazı ile sürekli izlenerek herhangi bir stres durumu olup olmadığı kontrol edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte kendi sancımı beklemek riskli mi?
40. haftadan sonra kendi sancınızın gelmesini beklemek mümkün olsa da, belirli bir süreden sonra bebek ve anne için risk faktörleri oluşabilir. Gebelik 42 haftayı geçtiğinde 'gün aşımı' olarak tanımlanır ve bu durumda ölü doğum riskinde artış gözlemlenebilir. Doktorunuzun önerdiği takip süreci, bebeğin sağlığını korumak adına atılan güvenlik odaklı bir adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41. haftada doğum gerçekleşmezse ne yapılır?
41. haftaya gelindiğinde doğum hala gerçekleşmemişse doktorlar genellikle rahim ağzını olgunlaştıran yöntemler veya suni sancı ile doğumu başlatmayı planlar. Eğer bebekte bir sıkıntı belirtisi yoksa ve takip sonuçları normalse, 41 haftayı birkaç gün geçene kadar kontrollü bir şekilde beklenebilir. Ancak bu süreçte NST ve biyofizik profil testleri ile bebeğin durumu çok daha sık aralıklarla takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun gecikmesi durumunda hangi belirtilere dikkat edilmeli?
40. haftayı geçtiğiniz dönemde bebeğin hareketlerinde azalma, suyunuzun gelmesi, nişan gelmesi veya düzenli kasılmaların başlaması en önemli belirtilerdir. Özellikle bebeğin hareketlerindeki ani yavaşlama veya durma durumunda vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır. Bu aşamada doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerine uymak, bebeğin sağlığı açısından hayati bir öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 454 göst.
0 oy
8 cevap 476 göst.
12 Mart 2023 Doğum kategorisinde Adilaraa (318 puan) sordu
0 oy
4 cevap 696 göst.
13 Ocak 2021 Doğum kategorisinde Jolly (2,546 puan) sordu
0 oy
3 cevap 462 göst.
29 Şubat 2020 Doğum kategorisinde Atilla nin annesi (163 puan) sordu

1,512,175 soru

24,665,940 cevap

366,975 kullanıcı

...