Hamilelikte rahimde batma ve baskı hissi normal mi?

0 oy
276 göst.
10 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (15 puan) sordu
Merhaba kızlar daha önce iki hamilelik yaşadım ama sancı ağrı olmadı kontrole gidip bebek doğum pozisyonunu aldığı için sunî sancı ile doğum yaptım bu hamilelikte normalde ağrı yok yatarken sağa sola dönerken ayağa kalkarken rahimde batma gibi ağrı oluyor bide yatarken bel ağrısı oluyor bebekte hep aşagıya baskı yapıyor gibi normal bir durum mu doğum yaklaştığının belirtisi mi doktorum ızınde pazartesi gidecem ama merak ediyorum bu defa kendi sancım tutsun çok istiyorum aynı durumu yaşayan bilgisi olan varmı acaba
Gebelik haftası 36+2
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

2 Cevap

0 oy
11 Ağustos 2023 (1,645 puan) cevapladı
Evet benimde öyle başladı zamanla sancialrim oldu ilk rahim kasılmalarim oldu sonra bel ağrım yavaş yavaş başladı ve doğurdum 
11 Ağustos 2023 (15 puan) yorumladı
Doğurmak istiyor insan sıcak kilo zor oluyor ama en azından 38 haftalık olsun küvezde kalmasın istiyorum ağrıların başladıktan ne zaman sonra doğum yaptın canım
-Reklam-
0 oy
11 Ağustos 2023 (121 puan) cevapladı
Daha önceki iki hamileliğinin cinsiyetleri neydi canım birde kaçıncı haftalarda doğdular?
11 Ağustos 2023 (15 puan) yorumladı
İki oğlum var canım bununla birlikte üç oğlum olacak Allah'ın izniyle ilk 39 haftada 2 oğlum 38+4 dünyaya geldi
11 Ağustos 2023 (89 puan) yorumladı
Bende öyleyim 36 +5hafta hamileyim ölüyorum hep aşağıya baskı yapıyor yürümeye korkar oldum hep idrara çıkmak isteği var
Şimdi yalancı sanci mi yoksa hakiki mi bilmece 2 gündür çekiyorum hep panik atak geçiriyorum
Bende daha önce 2 tane doğurdum hiç böyle olmamıştım
11 Ağustos 2023 (15 puan) yorumladı
Allah yardımcımız olsun hepimizin canım 3 numaralar zorluyor demekki

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte rahimde batma hissi ve bel ağrısı neden olur?
Hamileliğin son dönemlerinde rahimde batma ve bel ağrısı, bebeğin doğum kanalına yerleşmeye başlaması ve büyümesi nedeniyle pelvik taban üzerindeki baskının artmasından kaynaklanır. Vücut, yaklaşan doğuma hazırlık olarak eklemleri gevşeten relaksin hormonu salgılar; bu durum bel ve kasık bölgesinde hissedilen ağrıların temel nedenidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin aşağı baskı yapması doğumun yaklaştığını mı gösterir?
Bebeğin aşağı baskı yapması, tıp literatüründe bebeğin başının pelvise yerleşmesi yani 'angajman' olarak adlandırılır ve genellikle doğumun yaklaştığının önemli bir belirtisidir. Bu durum anne adayında idrara sık çıkma, yürümede zorluk ve kasıklarda baskı hissi gibi semptomlarla kendini gösterir; ancak doğumun ne zaman gerçekleşeceği kişiden kişiye farklılık gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı nasıl başlar ve nasıl ayırt edilir?
Doğum sancısı, düzenli aralıklarla gelen, giderek şiddetlenen ve süresi uzayan kasılmalar şeklinde kendini gösterir. Yalancı sancılardan (Braxton Hicks) farklı olarak, hareket etmekle geçmez, dinlenmekle azalmaz ve genellikle belden başlayıp tüm karına yayılan ritmik bir ağrı karakterine sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında sağa sola dönerken yaşanan ağrılar normal mi?
Gebeliğin son haftalarında yatarken sağa sola dönmekte zorlanmak ve bu sırada kasıklarda batma hissetmek oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Bu ağrılar genellikle yuvarlak bağ ağrısı (round ligament pain) olarak adlandırılır ve rahmi tutan bağların gerilmesinden kaynaklanır; yavaş hareket etmek ve destekleyici yastıklar kullanmak bu ağrıları hafifletebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı almadan kendi sancımın başlaması için ne yapabilirim?
Kendi sancınızın doğal yollarla başlaması için doktorunuzun onayıyla hafif yürüyüşler yapmak ve dik pozisyonda kalmak bebeğin yerleşmesine yardımcı olabilir. Ancak, vücudun doğuma hazır olması biyolojik bir süreçtir; sancıların kendiliğinden başlaması için stres seviyesini düşük tutmak, yeterli dinlenmek ve doktorunuzun belirlediği periyotlarda kontrollerinizi aksatmamak en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,294 soru

24,667,240 cevap

367,056 kullanıcı

...