37 haftalık hamileyim, doktorum NTS istedi ne anlama geliyor?

0 oy
293 göst.
14 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (89 puan) sordu

Arkadaşlar bu gün doktora gittim genel nts ye bağladı ve hiç bir şey söylemedi bende sormadım 

Ben russia da yaşıyorum anlıyan var mı bunlar ne ağrı mi ama ben kendimi iyi his ediyorum 

image

Gebelik haftası 37 +1

1 cevap

0 oy
14 Ağustos 2023 (281 puan) cevapladı
Evet alttaki yükselen şeyler sancı ama çok düzensiz 
14 Ağustos 2023 (89 puan) yorumladı
Böyle olunca sonra kaç güne ve ya kaç haftaya bebek geliyor ?
14 Ağustos 2023 (89 puan) yorumladı
Ama ben hiç sancı his etmedim nts zamanı
Başka vakitlerde oluyor
14 Ağustos 2023 (281 puan) yorumladı
Sancı dediğimiz şey de doğumun zamanını kestirmek çok zor çünkü benim gibi 28. Haftadan 38 e kadar sancı çekebilirsin. Nişan gelse su gelse birkaç gün içinde doğuyor ama sancı da zamanını kestirmek zor maalesef
14 Ağustos 2023 (89 puan) yorumladı
Anladim teşekkür ederim
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte NTS testi neden istenir?
NTS yani non-stres test, 37. haftadan itibaren bebeğin kalp atışlarını, hareketlerini ve rahim kasılmalarını izlemek için yapılan rutin bir değerlendirmedir. Bu test, bebeğin oksijen alıp almadığını ve genel sağlık durumunun iyi olup olmadığını anlamak amacıyla uygulanır; böylece olası bir sıkıntı erken fark edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NTS testinde ağrı hissedilir mi?
NTS testi tamamen ağrısız ve sancısız bir işlemdir. Anne adayı rahat bir şekilde uzanır, karnına yerleştirilen iki farklı prob yardımıyla cihaz bebeğin kalp ritmini ve varsa kasılmaları kaydeder. İşlem süresi genellikle 20 ile 40 dakika arasında değişir ve bu süre zarfında herhangi bir tıbbi müdahale yapılmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NTS sonuçları nasıl yorumlanır?
NTS sonuçları, bebeğin kalp atış hızının hareketlerle uyumlu bir şekilde artıp artmadığına bakılarak yorumlanır. Sağlıklı bir sonuçta, bebek hareket ettiğinde kalp atış hızının yükselmesi ve kasılmaların (sancıların) düzenli bir seyir izlememesi beklenir; doktorunuz bu verileri bir grafik çıktısı üzerinden analiz eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kendimi iyi hissetsem bile NTS testine girmeli miyim?
Evet, kendinizi çok iyi hissetseniz dahi 37. haftadan sonra yapılan NTS testleri gebeliğin takibi için kritiktir. Bazı durumlarda bebekteki stres belirtileri veya erken doğum sancıları anne tarafından henüz hissedilmiyor olabilir; bu test olası riskleri gözlemlemek için objektif veriler sunar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte NTS sonucu neyi gösterir?
37. haftada yapılan NTS testi, bebeğin rahim içindeki konforunu ve plasentanın görevini yerine getirip getirmediğini gösterir. Test sonucunda bebeğin kalp hızındaki değişkenlikler, oksijen seviyesinin yeterli olduğunun ve bebeğin stres altında olmadığının en önemli kanıtı olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 699 göst.
24 Eylül 2021 Doğum kategorisinde Emine 123 (185 puan) sordu
0 oy
2 cevap 307 göst.
14 Ekim 2022 Doğum kategorisinde Anne.sevgisi (317 puan) sordu
0 oy
4 cevap 458 göst.
6 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Anne.sevgisi (317 puan) sordu
0 oy
2 cevap 276 göst.
28 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Anne.sevgisi (317 puan) sordu

1,512,151 soru

24,665,595 cevap

366,957 kullanıcı

...