Doğumun başladığını nasıl anlarım, hastaneye gitmeli miyim?

0 oy
393 göst.
15 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (16 puan) sordu
İyi akşamlar hanımlar benim 3 gündür hafif sancılarım vardı ne arttı ne azaldı ishal de var bu gece sırtım çok ağrıyor midem bulanıyor ama kanama akıntı nişan veya su bunların hiç biri yok acaba gideyim mi hastaneye yoksa bekliyeyim mi biraz daha hastane bize 10 dakika mesafede 
Gebelik haftası 39.5

3 Cevap

0 oy
15 Ağustos 2023 (5 puan) cevapladı
Bəzən oylesine olur bu sancılar amma doktora görünün bebek belki gelmek istər amma belirtileriniz farklı olur ya suyunun gelmez beye zarar verirsiniz boğulma falan olur Allah korusun...bende sabah 5 gel ağrısı oldu 8 kadar evde çəkdim sonra hastaneye girdim artıq çox as suyum gəlmişdi 11:26 oğlum oldu ..cokda kolay normal doğum sezaryandansa ..korkutmyain kendinizi belki bebek gelmek istər sizde belirtisi olmazsa iynə yapiyorlarki çabuk doğum.olsun beye zarar gəlməsin içəridə ..
15 Ağustos 2023 (16 puan) yorumladı
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
Bebek hareketlerini hissediyorum o yüzden ben de biraz ağırdan alıyorum.
Bu benim ikinci gebeliğim ilkinde suni sancı ile doğum yaptım 3 gün boyunca doğumhanede sancı çektim ama açılma olmuyordu bende korkuyorum açılma olmazsa diye
-Reklam-
0 oy
15 Ağustos 2023 (307 puan) cevapladı
Hastane 10dk mesafedeymiş bence bekle evde canım duş al hareket et cantanı hazırla hazır değilse sancının gelmesini bekle. Doğuma yakın ishal kusma olabiliyomus bende önce ishal sonra kusma olmustu. Hem bebeğin hareketlerini de hissediyomussun sıkıntı sorun hissedersen o zaman bi gider kontrol ettirirsin hem kendini hem bebeği
0 oy
15 Ağustos 2023 (662 puan) cevapladı
Bence bekle canım zaten hastanede çok yakınmış sancılarını takip et bende 40+6 oldum bugün hıc sancım filan yoktu bugün temizlik filan yaptım şuan sancım var bende bekliyorum takip edecegim assagiya doğruda baskı yapıyor inşallah devam eder 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumun başladığını nasıl anlarım, hangi belirtiler hastaneye gitmeyi gerektirir?
Doğumun başladığını gösteren en temel belirtiler düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan sancılar, suyun gelmesi, nişan (kanlı sümüksü akıntı) ve rahim ağzındaki açıklıktır. Eğer sancılarınız 10 dakikada bir gelmeye başladıysa, suyunuz geldiyse veya bebek hareketlerinde azalma hissediyorsanız vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ishal ve mide bulantısı doğumun yaklaştığının belirtisi olabilir mi?
Evet, hamileliğin son haftalarında vücudun doğuma hazırlanması nedeniyle ishal, mide bulantısı ve kusma gibi sindirim sistemi değişiklikleri görülebilir. Hormonal değişimler bağırsakları hareketlendirebilir; ancak bu belirtiler tek başına doğumun başladığını kanıtlamaz, mutlaka sancı takibiyle birlikte değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ile yalancı doğum sancısı (Braxton Hicks) arasındaki farklar nelerdir?
Gerçek doğum sancıları düzenlidir, pozisyon değiştirmekle geçmez, zamanla şiddetlenir ve aralarındaki süre kısalır. Yalancı sancılar ise genellikle düzensizdir, dinlenince veya pozisyon değiştirince azalır ya da tamamen kesilir. Sancının süresini ve sıklığını bir saat boyunca not alarak gerçek olup olmadığını ayırt edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sırt ağrısı doğumun başlamasına ne kadar süre kala hissedilir?
Sırt ve bel ağrısı, bebeğin doğum kanalına girmesi veya gerçek doğum sancılarının başlangıcıyla tetiklenebilir. Eğer sırt ağrınız düzenli aralıklarla gelen karın sancılarıyla birleşiyorsa, bu doğumun aktif evresine yaklaştığınızın habercisi olabilir. Ağrının şiddeti sabit kalıyorsa sadece yorgunluk olabilir ancak ritmikleşiyorsa hastaneye hazırlıklı olmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığından şüpheleniyorsam ne zaman hastaneye gitmeliyim?
Sancılar yaklaşık 5-10 dakikada bir gelmeye başladığında, suyunuzun geldiğinden emin olduğunuzda veya şiddetli kanamanız olduğunda hemen hastaneye başvurmalısınız. Ayrıca bebeğin hareketlerinde belirgin bir yavaşlama hissederseniz, sancıların sıklığına bakmaksızın bir uzman görüşü almanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 353 göst.
0 oy
1 cevap 424 göst.
0 oy
1 cevap 238 göst.
0 oy
9 cevap 803 göst.

1,512,150 soru

24,665,552 cevap

366,953 kullanıcı

...