27 haftalık gebeyim, tetanoz aşısının 2. dozunu yaptırmalı mıyım?

+1 oy
1,243 göst.
17 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (85 puan) sordu
27+4 deyim ilk doz tetenoz aşımı 4 temmuz da oldum çok canım yandı bir hafta boyunca kolumu kullanamadım resmen acidan 4 ağustos da da 2. Doz vardı ama unuttum sonra da gitmek istemedim tekrardan aşıyı devam ettirmesem olmaz mı canım çok yanıyor birde neden ayda bir yapıyorlar onu da anlamadım yaptırdığım Birtane nin etkisi yeterli olurmu 
Gebelik haftası 27+4

10 Cevap

+1 oy
17 Ağustos 2023 (370 puan) cevapladı
Ben hiç vurdurmadım aşı herhangi bir sorun olmadı tetanozun amacı steril olmayan aletlerfen demir olan aletler özellikle sana bir şey geçmesin diye ama artık her şey zaten yeterince steril ben gerek duymadım şahsen
-Reklam-
0 oy
17 Ağustos 2023 (1,730 puan) cevapladı
2 dış olarak yapıyorlar zaten. 1 ay ara koymak zorundalar. Ben iki gebeligimde de yaptırmadım iyiyim :D
17 Ağustos 2023 (85 puan) yorumladı
Bana 2 tane gebelikte 3 tane de doğumdan sonra yapcaz dedi sağlı ocağındaki ebe ama ben olmak istemiyorum eğer bir sorun yoksa aşıya devam etmicem aşıdan sonra çok kötü oluyorum bide şu sıcaklarda daha da ağrı yapar
18 Ağustos 2023 (1,697 puan) yorumladı
Bende ilkte oldum ikinci cocugumda hiçbirini vurmadım aşıdan ödüm kopuyor ilkinde bende sanki sakat olmuştum ya ne var içindeki o kadar kötü ediyor
0 oy
17 Ağustos 2023 (14,020 puan) cevapladı
Tetanoz toplam 5 doz iki doz gebelikten en az 1 ay arayla vurulur. Etkinliğinin artması için 2.dozu vurulmasınız ama bunu bir doktorumuza danışın derim
17 Ağustos 2023 (1,076 puan) yorumladı
Kim verdi ki olay ne ki
17 Ağustos 2023 (85 puan) yorumladı
Bu -1 verince ne olmuş oluyorcherkes burada zaten aklına takılan soruyor hoşuna gider yada gitmez ama bu şekilde sırf hoşlanmadığı için- oy vermek çok saygısızca bence
17 Ağustos 2023 (14,020 puan) yorumladı
Aşı karşıtları uğramış buraya belli:)
Yazık onlar da böyle avutuyorlar kendilerini:)
17 Ağustos 2023 (1,409 puan) yorumladı
Ben kimseye karşı değilim mesela herkes kendi görüşlerini konuşuyor ben doğru bildiğimi kanıtlarıyla konuşurum onlar karşı oldukları şeyin ne olduğunu bile daha bilmiyorlar gerçekten yazik
17 Ağustos 2023 (14,020 puan) yorumladı
Herkes tabii ki aynı fikirde olmak zorunda değil. Kimseye hakaret etmemişim, illa yaptır ya da yaptırma diye diretmemişim. Sırf kendileri karşı diye aşı yaptıran, aşıyı savunan herkese saldırıyorlar. Eksi vererek de kendilerini tatmin ediyorlar kendilerince. Züğürt tesellisi.
0 oy
17 Ağustos 2023 (1,409 puan) cevapladı
Benim ikinci gebeliğim ilkinde hepsini vurdum bu da da ilk dozu vurdum dediğin gibi çok acıyor bı hafta kolum yerden kalkmadı ama sağlık söz konusu olunca mecbur bu hafta ikinci dozu da olucam doktorum ikinci dozu kesinlikle yaptirmami söyledi sende doktorunla görüş bence 
17 Ağustos 2023 (519 puan) yorumladı
Doğru canım bende merak tan sordum bana bir doz yeterli dendi neden acaba die
17 Ağustos 2023 (1,409 puan) yorumladı
Valla bende hemşire ye de sordum doktor hanım ne diyorsa o dedi bende üstlenmedim o yüzden
17 Ağustos 2023 (519 puan) yorumladı
Doğru ben yine sağlık ocağına sorarım onlar aşı vurdukları için bilirler
17 Ağustos 2023 (1,409 puan) yorumladı
İlki arıyorlar mis ikinci doz için sistem bildirim vermiyor dedi onun için biz cagirmiyorz dedi bı kağıtta yazdı geleceğim günü unutmayım diye sen gel biz aramiyorz ikinci için dedi
17 Ağustos 2023 (519 puan) yorumladı
Doğru canım bende 20 haftada çağardı
0 oy
17 Ağustos 2023 (27 puan) cevapladı
Bende geçen hafta ilk dozunu yaptırdım ama sizinki kadar acımadı sadece biriki saat sızladı geçti aynı gece üzerinde bile yattım ağrısı kalmamıştı. Sizde neden o kadar ağrılı olmuşki
17 Ağustos 2023 (85 puan) yorumladı
Bilmiyorum ben bir ara doktora gitmeyi dahi düşündüm çok şiddetli ağrı çektim bir hafta boyunca ağlıyordum bildiğin ilk günlerde
18 Ağustos 2023 (99 puan) yorumladı
Canım bende de öyle oldu 1 hafta kendime gelemedim ters düz  oldum resmen sıtma tuttu ateşlendim kolda ki ağrıyı hiç demiyorum ikinciyi yaptırmıycam
0 oy
17 Ağustos 2023 (519 puan) cevapladı
Bende hiç vurulmak istemiyorum nrmlde 20 haftada vuruluyor lar bende olcam ama korkuyorum ili doz kızımda oldum Bi doz yeterli dedi doktor olursan bu gebelikte 
17 Ağustos 2023 (85 puan) yorumladı
Olmasak olmuyor mu ki ne için yapıyorlar bunu
17 Ağustos 2023 (519 puan) yorumladı
Canım tetanoz virüsü diye bir şey var kesik attıklaro için doğumdan sonra bu virüs oraya çıkabiliyor Allah korusun ölümle sonuç alınabilyor mesela evde elini derin kessen eğer aşı olammaışsan bile tetnoz vuruyorlar hemen aslında bir yandan olmak mantıklı
17 Ağustos 2023 (519 puan) yorumladı
Canım tetanoz virüsü diye bir şey var kesik attıklaro için doğumdan sonra bu virüs ortaya çıkabiliyor Allah korusun ölümle sonuç alınabilyor mesela evde elini derin kessen eğer aşı olammaışsan bile tetnoz vuruyorlar hemen aslında bir yandan olmak mantıklı
0 oy
18 Ağustos 2023 (322 puan) cevapladı
3. Gebeligim ucundede iki doz şeklinde oldum. Zararını görmedim. Doktor dedikten sonra sorgulamanın bir anlamı yok diye düşünüyorum . Lise de ayağıma batan paslı raptiye yüzünden ayağım kangren oluyordu nerdeyse. Tek sebebi ihmal. Battiginda çektim attım. Bir sknti gözükmüyordu sabah kalktığımda mosmor ve davul gibiydi. Üzerine basamiyirdum. Acile gittim tetanoz aşısı vurdular çok Şükür hızlı bir şekilde iyilesmisti. Aşıdan korkmayın. Eksik tedaviden korkun derim. Daha sonradan pişmanlık yaşayacağınıza şimdi biraz canınız yansın daha iyi.
0 oy
18 Ağustos 2023 (18 puan) cevapladı
Ben doktorumla konuştum. Vurmak istemiyorum, vurmak zorunda mıyım diye. Hayır vurmak zorunda değilsin ben de gebeliklerin de vurmadım bağ bahçede dogurmuyoruz dedi. Ben vurmayacagim nedense aşılara da hiç güvenmiyorum.
0 oy
18 Ağustos 2023 (408 puan) cevapladı
Yaptırsan iyi olur canım illa doğum için değil mesela ben aşı olduktan birkaç gün sonra elimi küflü çiviyle kestirdim iyikide yaptirmisim demiştim 
0 oy
18 Ağustos 2023 (121 puan) cevapladı
Ben olmadım 30.haftada aile hekimim doktorunuza sorun demişti bende unuttum sormayı geçti öyle.aşı koruma tedbir amacliymis paslı bir şey elinizi kolunuzu kestiğinizde aşısını olmadığınızda acil hastaneye gidin demişti. Ama aşı olduysanız acile gerek yok demişti. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte tetanoz aşısının ikinci dozu neden mutlaka yapılmalıdır?
Gebelik döneminde yapılan tetanoz aşısı, hem anne adayını hem de yenidoğan bebeği tetanoz enfeksiyonuna karşı korumak için iki doz halinde uygulanır. İlk doz bağışıklık sistemini hazırlar, ikinci doz ise antikor seviyesini yeterli düzeye çıkararak uzun süreli koruma sağlar. Tek doz aşı, beklenen yüksek koruyuculuk düzeyine ulaşmadığı için ikinci dozun zamanında yapılması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
27 haftalık gebelikte tetanoz aşısı yaptırmak güvenli mi?
Evet, tetanoz aşısı gebeliğin her döneminde güvenle uygulanabilen inaktif bir aşıdır. 27 haftalık gebelik döneminde aşı yaptırmanız hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı açısından riskli değildir. Aşı, gebeliğin ikinci veya üçüncü trimesterinde yapılabilir ve bebekte herhangi bir gelişimsel soruna yol açtığına dair bir kanıt bulunmamaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı sonrası kolda oluşan şiddetli ağrı nasıl geçer?
Aşı sonrası kolunuzda oluşan ağrı ve sertlik genellikle 24-48 saat içinde kendiliğinden geçen normal bir yan etkidir. Ağrıyı hafifletmek için aşı yapılan bölgeye soğuk kompres uygulayabilir, doktorunuzun onay verdiği durumlarda parasetamol içerikli ağrı kesiciler kullanabilirsiniz. Kolunuzu hareket ettirmek ve dinlendirmek de bölgedeki kan dolaşımını artırarak ağrının daha hızlı azalmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik tetanoz aşısının dozları arasında neden bir ay süre vardır?
Tetanoz aşısının dozları arasındaki bir aylık süre, vücudun antikor üretimi için ihtiyaç duyduğu biyolojik süreci tamamlaması amacıyla belirlenmiştir. İlk doz vücutta bir bağışıklık tepkisi başlatır, bir ay sonra yapılan ikinci doz ise bu tepkiyi güçlendirerek antikor hafızasının oluşmasını sağlar. Bu süre, bağışıklık sisteminin aşıya en etkili yanıtı vermesi için standart olarak uygulanmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci doz tetanoz aşısını geciktirirsem ne olur?
İkinci doz tetanoz aşısını unuttuysanız veya geciktirdiyseniz, en kısa sürede bir sağlık kuruluşuna başvurarak durumu doktorunuza bildirmeniz gerekir. Aşı dozları arasındaki sürenin uzaması, bağışıklık yanıtının tam olarak oluşmasını geciktirebilir ancak aşıya baştan başlamanız gerekmez. Geciken ikinci dozu yaptırarak aşı takvimini tamamlamak, koruyuculuğun sağlanması için yeterli olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,539 cevap

366,953 kullanıcı

...