32 haftalık hamileyim belim çok ağrıyor, ne yapmalıyım?

0 oy
163 göst.
25 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (33 puan) sordu
Mrb kızlar 32 ,2 günlük oldum ama belim çok agrıyor 3 gündür 2 gebeliğim bu ilki hiç böyle değildi nedeni nedir acaba 
Gebelik haftası 32,2

2 Cevap

0 oy
25 Ağustos 2023 (103 puan) cevapladı
Normal .her hamilelik farklı. Bnmde üçüncü gebeligim hepsinde de bel ağrısı sırt ağrısı çektim şuan da bile var uzun sure ayakta duramıyorum fazla yürüyüş yapamıyorum . Yapacak bişey yok agirlastik artık biz 38 haftalık olcaz 
25 Ağustos 2023 (33 puan) yorumladı
Teşekkür ediyorum bende acaba sancımı vuruyor felan diye düşündüm
-Reklam-
0 oy
25 Ağustos 2023 (67 puan) cevapladı
Valla canım ben 35 haftalık oldum ağrılarım çok fazla oluyor bende sancı sanıyorum ama nst de felan hiç birşey çıkmadı doktor normal diyor 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32 haftalık gebelikte bel ağrısı neden olur?
32. haftada görülen bel ağrısının temel nedeni, büyüyen rahmin ağırlık merkezini değiştirmesi ve bel omurlarına binen yükün artmasıdır. Ayrıca vücudun doğuma hazırlık sürecinde salgıladığı relaksin hormonu, pelvik bölgedeki bağları gevşeterek bel ve sırt bölgesinde ağrılara yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 32. haftasında şiddetli bel ağrısı normal mi?
Gebelikte bel ağrısı yaygın bir durum olsa da, 32. haftada aniden başlayan ve şiddetlenen ağrılar her zaman normal kabul edilmeyebilir. Eğer ağrıya vajinal kanama, su gelmesi, düzenli kasılmalar veya ateş gibi belirtiler eşlik ediyorsa, bu durum erken doğum riski veya idrar yolu enfeksiyonu gibi tıbbi bir duruma işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32 haftalık hamileyim bel ağrısını hafifletmek için ne yapabilirim?
Bel ağrısını hafifletmek için gebelik destek yastıkları kullanarak uyku pozisyonunuzu düzenleyebilir ve belinizi destekleyebilirsiniz. Gün içinde uzun süre ayakta kalmamaya özen gösterin, ağır kaldırmaktan kaçının ve doktorunuza danışarak gebeliğe uygun hafif esneme egzersizleri veya hamile yogası yaparak kaslarınızı rahatlatın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci gebelikte bel ağrısı neden daha çok olur?
İkinci gebelikte bel ağrısının daha sık yaşanmasının nedeni, karın kaslarının ilk gebeliğe göre daha esnek olması ve vücudun ağırlık merkezini korumak için beli daha fazla zorlamasıdır. Ayrıca ilk çocukla ilgilenme süreci, eğilip kalkma gibi fiziksel aktivitelerin artması, annenin bel bölgesine binen stresi doğrudan artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32 haftalık hamilelikte bel ağrısı ne zaman doktora danışılmalı?
Bel ağrısı dinlenmekle geçmiyor, şiddeti giderek artıyor ve bacaklara yayılan bir uyuşma hissi yaratıyorsa mutlaka doktora danışılmalıdır. Özellikle ağrıya eşlik eden idrar yaparken yanma, kasıklarda baskı hissi veya bebek hareketlerinde azalma gibi durumlar acil tıbbi değerlendirme gerektiren uyarıcı belirtilerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 386 göst.
0 oy
7 cevap 694 göst.
0 oy
3 cevap 321 göst.
28 Haziran 2024 Hamilelikte Testler kategorisinde Nursen12 (10 puan) sordu
0 oy
3 cevap 489 göst.

1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...