Sezaryen sonrası oksapar iğneyi bir gün vurulmasam olur mu?

0 oy
192 göst.
31 Ağustos 2023 Doğum kategorisinde (142 puan) sordu
Arkadaşlar bugün taburcu oldum ilaçlarımı ancak aldım oksapar iğne vermiş Dr. Bugünlük vurulmazsam yarın sabah vurulsam bir şey olur mu? Bi gün vurulmayan var mı? 

2 Cevap

0 oy
31 Ağustos 2023 (49 puan) cevapladı
Doğumdan sonra neden kullanıyorsunuz ki anlamadım doktor mu dedi
31 Ağustos 2023 (142 puan) yorumladı
Sezaryen oldum.hastanede de vuruyorlardı. Onu yapınca akıntı daha iyi oluyor sanırım. Rahim temizlensin diye sanırım
31 Ağustos 2023 (14,025 puan) yorumladı
Ben de hastanede oksapar taburcu olunca enox kullandım pıhtı oluşmasın diye veriyorlar. Gebelikte hiç kullanmamışım mesela
-Reklam-
0 oy
31 Ağustos 2023 (1,112 puan) cevapladı
ameliyat sonrası pıhtı atmasın diye canım çok tehlikeli biliyosun sağlığın için ben ameliyat sonrası 10 gün kullandım
7 Eylül 2023 (142 puan) yorumladı
Teşekkür ederim arkadaşlar. Evet pıhtı içinmiş önceden verilmiyordu sanırım. Enjeksiyonu yapan hemşirelerde hep ne kadar çok arttı neden veriyorlr ki falan diyorlar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası oksapar iğne vurulması neden önemlidir?
Sezaryen sonrası oksapar iğne kullanımı, ameliyat sonrası dönemde hareketsizliğe bağlı olarak bacak damarlarında oluşabilecek kan pıhtılaşması riskini (tromboz) önlemek amacıyla doktorlar tarafından reçete edilir. Kan sulandırıcı etkisi sayesinde damar içi pıhtı oluşumunu engelleyerek anne sağlığını korumaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar iğne saatinde vurulmazsa ne olur?
Oksapar iğnenin etkisinin vücutta sabit kalması için her gün mümkünse aynı saatte yapılması önerilir. Bir dozun unutulması veya birkaç saat gecikmesi genellikle hayati bir risk oluşturmasa da, ilacın kan seviyesini korumak adına gecikmeyi en aza indirmek önemlidir. Eğer bir doz tamamen atlandıysa, durumu vakit kaybetmeden takip eden doktorunuza bildirmeniz en doğru yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası kan sulandırıcı iğne kaç gün kullanılır?
Sezaryen sonrası kan sulandırıcı iğne kullanım süresi, hastanın genel sağlık durumuna, pıhtılaşma risk faktörlerine ve doktorun gözlemlerine göre kişiden kişiye değişir. Genellikle taburcu olduktan sonra birkaç gün ile bir hafta arasında değişen sürelerle kullanımı devam ettirilir; tam süre mutlaka doktorunuzun belirlediği plana göre takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar iğne evde nasıl uygulanır?
Oksapar iğne genellikle göbek çevresindeki deri altına (subkutan) uygulanır. İğneyi yapmadan önce ellerinizi yıkayın, uygulama bölgesini alkollü pamukla silin ve deri kıvrımı oluşturarak iğneyi 90 derecelik açıyla batırın. İlacı yavaşça enjekte ettikten sonra bölgeyi ovuşturmadan hafifçe bastırarak işlemi tamamlayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası oksapar kullanırken nelere dikkat edilmelidir?
Oksapar kullanırken en önemli nokta ilacın düzenli saatlerde uygulanması ve doz atlanmamasıdır. Ayrıca uygulama bölgesinde morarma olmaması için her gün farklı bir enjeksiyon noktası seçilmeli ve iğne yapıldıktan sonra bölge kesinlikle ovuşturulmamalıdır. Beklenmedik bir kanama veya alerjik reaksiyon durumunda ise derhal bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,220 soru

24,666,364 cevap

367,002 kullanıcı

...