4.5 aylık hamileyim, dişim çok ağrıyor dolgu yaptırabilir miyim?

0 oy
988 göst.
26 Ocak 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (737 puan) sordu

Arkadaslar  20 haftalik yani 4.5 aylık hamileyim bundan bi ay önce disim agrimisti bi şekilde dindirdim sirke zeytin vs ama suan çok agriyo dişe müdahale edilir mi dolgu dış çekimi vs zararı var mı ne olur yardimci olun çok zor durumdayim yaptiripta bebeği sağ salim dünya ya gelen var mı çok korkuyorum bebegime birsey olur diye sakıncası yoksa yaptiricam birseyler dayanamiyorum? 

Gebelik haftası 20

6 Cevap

0 oy
26 Ocak 2019 (2,090 puan) cevapladı

Dis doktoruna git canim eger sıkıntılı bisey degilse yapar dolguda uyusturucu kullanılıyor sadece buda sikinti yasatir ki en iyi doktor bilir 

26 Ocak 2019 (737 puan) yorumladı
Teşekkür ederim salı günü gidicem
-Reklam-
0 oy
26 Ocak 2019 (100 puan) cevapladı
Benimde diş ağrım 4. Ayda başlamıştı baya süründürmüştü beni ama geçti diye hitmedim doktora şimdi 7. Aydayım ve yaklaşık 15 gündür geceleri uyuyamıyorum gün içinde toplasam 4 saati geçmez uykum diş ağrısı çok fena. Ama internette okuduğum kadarıyla ilk 3 ay ve son 3 ay  müdahale edemiyorlarmış istersen randevu alıp git doktora belki yapabilirler bişey 
26 Ocak 2019 (737 puan) yorumladı
İşte benden bundan korktugum için birseyler yaptırmak istiyorum son ay hicbirsey yapmiolarmis umarım çok bekltmez doktor hemen yapar kadın doğum izin vermişti tekrar sorucam kendisine
0 oy
26 Ocak 2019 (428 puan) cevapladı

Hem çekiyorlar hem tedavi uyguluyorlar sadece röntgen çekemiyorlar ama kadın doğumdan onay alman lazım 2 hafta önce ben çektirdim canım 17 haftalığım

26 Ocak 2019 (737 puan) yorumladı
Dış mi cektirdiniz. Uyusturma yapiolar değil mi
26 Ocak 2019 (428 puan) yorumladı
Yapıyorlar canım
26 Ocak 2019 (2,241 puan) yorumladı
Yok daha çekmedim benimki 1 tane çekilecekti 1 tanede kanal tedavisi yapılacaktı röntgen çekilecekti narkozda yapılacaktı tabi gitmediğim için kaldı
26 Ocak 2019 (737 puan) yorumladı
Kaç ayliksiniz ya sonra dan agririsa ne yapmayı dusunuosunuz
26 Ocak 2019 (2,241 puan) yorumladı
26+5 oldum 6 bitti artık 7 den gün alıyorum
0 oy
26 Ocak 2019 (1,563 puan) cevapladı

Bende dün geçici dolgu yaotirdim önce dişçiye gittim 3 dışım kırık ağrıyor diye meğerse çürümüş kanal tedavisi yada çekim ama kadın doğumcu izni olması lazım bende gittim acilse yaptirabilirsin diye izin verdi p.trsi gidip cekilecek dışım zaten dış çekiminde ilk 3 ayı geçmesi önemli organ oluşumu tamamlandığı için hem röntgen çekilirken bile çelik yelek giydiriyorlar çok ağrımasa çektirmem diyorsun ama o agri iltihap daha tehlikeli kana karışıp bebeği etkiliyor hem ağrıyı dindirmek için sürekli antibiyotik kullanman gerekecek buda zarar zaten bi süre sonra ilaçta ise yaramıyor 

26 Ocak 2019 (737 puan) yorumladı
Dolgulu disim kiri onun yanındaki dış ağrı yapıyor belkide benim de disim çekilecek hamileyken çok zor oluormus bu bana ders oldu.hamile kalmadan önce muayene olmustum nasıl ne zaman gelecegini bilmiosun 2. Ye bütün hepsini yaptiricam. İnsaAllah birsey olmaz kadın doğum da yaptirabikirsin dedi salı gorunucem tekrar aynı gün yapar umarım
26 Ocak 2019 (1,563 puan) yorumladı
Ilac verir hemen yapmasa bile benim disimin ici boş olduğu için çekerken kırılıp ameliyathaneye gidersin dedi o yüzden geçici dolgu yaptı once
26 Ocak 2019 (737 puan) yorumladı
Antibiyotik kullanmak istemiorum artık 2 kere kullandım inanın artık korkuyorum her muayene gitmem de bebek sağlıklı deniyor ama bu ilaçlarla bebek zarar görüyor .dış ağrısı dindirdim gargara yaparak ama doktora gidicem hap vermeden birsey yapsa ama bu sefer de sinirleri oldururken bebek zarar gorucek diye korkuyorum çevre de hiç hal kullanan olmadı hamilleiginde inanin ne yapacagimi şaşırdım herkes birsey diyor burdaki arkadaşlar yaptir derken çevredekiler birsey yaptırma diyor e bu ağrı sizi nasıl dinicek yaptirmasam Allah bebeklerimizi koru ikilemde kaldim
26 Ocak 2019 (1,563 puan) yorumladı
Henüz çok var canım doğumuna dayanilacak ağrı olsa dayan derim ama dis ağrısı kabir azabı mübarek ben ne uyku uyuyabiliyor ne yeyip içebiliyorum ilaç kullansan zarar çektiren zarar cektirmesende zarar doğunca da yaptıramazsın emecek oylede bebege gececek hem çocukla hastaneye git gelde perisanlik rabbim korusun kuzuları ne deyim gem hamile olduğun için dr önlemi alıyor röntgen çekilirken çelik yelek uyustururken ona göre ilaç kullanıyorlar
0 oy
26 Ocak 2019 (2,241 puan) cevapladı

Canım benimde dişim çok ağrıdı 4 buçuk aylıkken diş doktoru kadın doğum doktorumdan imzalı kağıt istedi doktorumda 3. Aydan sonra dokguda kanal tedaviside yaptırabilirsin hiçbi sorun olmaz dedi diş doktoruna gittim bana antibiyotik ve gargara verdi bir hafta sonra gel detaviye başlamamız gerek dedi ilaçları kullandım çok iyiy geldi 2 buçuk ay geçti üzerinden ara ara halen kullanıyorum ilaçları çok şükür geçti gibi inşaallah doğumdan sonra tedaviye gidecem darısı srnin başına 

26 Ocak 2019 (2,241 puan) yorumladı
Anibiyotiği doktoruma söyledim hiçbi zararı yokkullanabilirsin dedi çevremdekiler aman yağma şöyle olur böyle olur dide diye başımın etini yediler resmen bende korktum yaptırmadım şimdi iyi çok şükür haftada bi tane antibiyotik alıyorum bazen hiç almadığımda oluyo artık nereye kadar devam ederse idare edicem ama çok çektim ya diş ağrısından başımı duvarlara vuracaktım neredeyse
26 Ocak 2019 (737 puan) yorumladı
Geçmiş olsun size de dogumunuz ne zaman
26 Ocak 2019 (2,241 puan) yorumladı
Doğum Nisanın 28 ne denk geliyo 26+5 oldum ya seninki ne zaman
26 Ocak 2019 (737 puan) yorumladı
Haziran 16 ya inşaAllah herkes birsey diyo yapılsa bi dert yapılmasa bi dert
26 Ocak 2019 (2,241 puan) yorumladı
Aynen öyle herkes başımıza doktor kesiliyo
0 oy
26 Ocak 2019 (13 puan) cevapladı

Ben hamileligimi dis agrisiyla ogrendim 6 haftalik hamikeymistim ozmn disime mudahele ettirmedim 20 haftama kadar kirikti bostu ici karanfille idare ettim tahlilleri bekleyene kadar sonra gecici dolgu yapiyorlarmisti gecici dolgu yapildi 20 haftadan sonra gittim doktor onyladi kanal tedavisibj amadis doktoru uzun surer bu dedi kanal tedavjsi gecici dolguyu bastirdi bunla idare et dedi cok cukur sonra agrimadi bende doktorda cesaret edemedi zaten risk almak istemedi doktor 

26 Ocak 2019 (737 puan) yorumladı
Geçici dolgu derken ama sinirleri almıştır öyle bi durum varsa bende yaptirmam ama herkes yapılıyor demiş bi zararı olur mu ki bebeğe
26 Ocak 2019 (1,563 puan) yorumladı
Gececi dolguda sınır alınmıyor ki canım canlıysa dün dr içini temizledi birazda kırıktı yonttu dolguyu yerlestirdi
26 Ocak 2019 (205 puan) yorumladı
Gecici uzerini dolduruyor bi zarari yok alciy gibi seyi basiyor dise korkma yani ben onun sayesinde duruyorum
26 Ocak 2019 (1,563 puan) yorumladı
Ne kadar süredir kullanıyorsun dolgunu
26 Ocak 2019 (205 puan) yorumladı
6 aydir kullaniyorum azaldi ama suan agri ne yapmadigi icin gitmedim doktora zaten 1 ay kaldi dogumumada ondan once 1 ay kadarda karangil yagi surdum hamilelik test sonucladim cikana kadar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken 4.5 aylıkken diş dolgusu yaptırmak bebeğe zarar verir mi?
Hamileliğin ikinci trimester dönemi olan 4.5 aylık süreçte diş dolgusu yaptırmak genellikle güvenli kabul edilir. Diş hekimleri, enfeksiyonun bebeğe geçme riskini önlemek adına ağrılı dişlere müdahale edilmesini, enfeksiyonun ilerlemesinden daha güvenli bulmaktadır. Lokal anestezi altında yapılan dolgu işlemleri, hamilelikte kullanılan özel anestezik maddelerle bebek üzerinde olumsuz bir etki yaratmadan gerçekleştirilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 20 haftalıkken şiddetli diş ağrısı için ne yapılmalı?
20 haftalık hamilelikte şiddetli diş ağrısı çekiyorsanız, vakit kaybetmeden bir diş hekimine başvurmanız en güvenli yoldur. Ağrıyı gidermek için sirke veya zeytin gibi ev yapımı yöntemler uygulamak yerine, hekim kontrolünde hamilelikte güvenli olan ağrı kesiciler kullanılmalıdır. İhmal edilen diş ağrıları ve enfeksiyonlar, ilerleyen dönemlerde daha büyük diş eti sorunlarına veya sistemik enfeksiyonlara yol açarak gebelik sürecini olumsuz etkileyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 2. trimester döneminde diş çekimi yaptırılabilir mi?
Gebeliğin 2. trimester dönemi, diş çekimi gibi acil diş tedavileri için en uygun zaman dilimidir. İlk üç ayda organ gelişimi nedeniyle invaziv işlemlerden kaçınılsa da, 4.5 aylık gebelikte şiddetli ağrı ve enfeksiyon riski taşıyan dişlerin çekimi uzman bir hekim tarafından gerçekleştirilebilir. İşlem öncesinde diş hekiminize hamilelik haftanızı ve varsa kullandığınız ilaçları mutlaka bildirmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş tedavisi sırasında lokal anestezi bebeği etkiler mi?
Hamilelikte diş tedavisi sırasında kullanılan lokal anestezik maddeler, kana çok az miktarda karışır ve plasentadan bebeğe geçme riski son derece düşüktür. Uzman hekimler, hamilelikte güvenli olduğu kanıtlanmış anestezik solüsyonları tercih ederek ağrısız bir tedavi süreci yönetebilirler. Tedaviden kaçınmak, diş ağrısının yarattığı stres ve enfeksiyonun vücuda yayılması sebebiyle bebek için tedaviden daha riskli olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş ağrısı bebeğe nasıl zarar verebilir?
Hamilelikte tedavi edilmeyen diş çürükleri ve diş eti enfeksiyonları, vücutta yaygın bir enflamasyona yol açabilir. Bu durum, diş kökünde biriken bakterilerin kan dolaşımına katılmasına ve nadiren de olsa erken doğum riski gibi komplikasyonlara neden olabilir. Bu nedenle diş ağrısı yaşayan anne adaylarının, enfeksiyonun önüne geçmek ve hem kendi sağlıklarını hem de bebeğin gelişimini korumak için diş hekimine görünmeleri son derece önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 202 göst.
11 Mayıs 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Beyazkus (822 puan) sordu
0 oy
2 cevap 429 göst.
13 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 1453kubra (137 puan) sordu
0 oy
6 cevap 616 göst.

1,512,230 soru

24,666,626 cevap

367,022 kullanıcı

...