40+1 haftalık hamileyim hiç belirti yok, ne yapmalıyım?

0 oy
214 göst.
8 Eylül 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (124 puan) sordu
40+1 haftalık hamileyim hiç belirtim yok 
Gebelik haftası 40+1 haftalık hamileyim

2 Cevap

0 oy
8 Eylül 2023 (276 puan) cevapladı
Benimde yok 40 hafta bitti bugün Allâh hayırlısını versin Rabbim sağ sağlim alalım kucaklarımıza
-Reklam-
0 oy
8 Eylül 2023 (249 puan) cevapladı
39 haftalık olduk aynı şekilde bekliyoruz hiç belirti yok 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40+1 haftalık hamileyim hiç belirti yok, bu normal mi?
40+1 haftalık hamilelikte herhangi bir doğum belirtisinin olmaması oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Gebeliklerin sadece küçük bir yüzdesi tam 40. haftada sonuçlanır; 41. haftaya kadar beklemek tıbbi açıdan genellikle güvenli kabul edilir. Bebek hareketlerini düzenli takip ettiğiniz sürece endişelenmenize gerek yoktur ancak doktorunuzun belirlediği periyodik kontrolleri aksatmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı geçmeme rağmen doğum sancısı neden başlamaz?
Doğum sancılarının başlamaması genellikle bebeğin henüz doğum kanalına tam yerleşmemesi veya vücudun hormonal olarak doğuma tam hazır olmamasıyla ilgilidir. Doğumun başlaması için gereken oksitosin hormonu salgılanması kişiden kişiye farklılık gösterir. 40. haftadan sonra doktorunuz bebeğin suyunun miktarını ve plasentanın durumunu kontrol ederek gebeliğin ne kadar daha güvenle devam edebileceğine karar verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+1 haftalık hamilelikte hangi durumlarda doktora gitmeliyim?
40+1 haftalık hamilelikte düzenli sancıların başlaması, suyun gelmesi, nişan gelmesi veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma olması durumunda vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz. Özellikle bebek hareketlerinin günde 10'dan az hissedilmesi veya hareketlerin yavaşlaması acil tıbbi değerlendirme gerektiren bir durumdur. Bunun dışındaki süreçlerde doktorunuzun önerdiği NST randevularına düzenli katılım hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı uygulaması kaçıncı haftadan sonra yapılır?
Suni sancı uygulaması genellikle 41. haftanın dolması veya 42. haftaya girilmesiyle birlikte, gebeliğin uzaması durumunda doktorlar tarafından tercih edilir. Eğer bebeğin sağlığı risk altındaysa veya suyunuz azalmışsa, doktorunuz 40+ haftalarda da doğumu başlatmak için tıbbi müdahaleyi gündeme alabilir. Bu karar tamamen yapılan ultrason ve NST testlerinin sonuçlarına göre kişisel olarak verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+1 haftalık hamileyim, doğumu kolaylaştırmak için neler yapabilirim?
Doğumu kolaylaştırmak için doktorunuza danışarak hafif tempolu yürüyüşler yapabilir, pelvik taban kaslarını gevşeten egzersizleri deneyebilir ve gün içinde bol su tüketimine özen gösterebilirsiniz. Doğumun başlaması için en etkili yöntemlerden biri annenin kendini psikolojik olarak rahat hissetmesi ve dinlenmesidir. Ancak hiçbir yöntemi doktorunuza danışmadan veya tıbbi onay almadan uygulamamanız gerektiğini unutmayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 495 göst.
19 Ekim 2021 Doğum kategorisinde Hulyaa07 (23 puan) sordu
0 oy
5 cevap 662 göst.
13 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Meltemeeciyes (27 puan) sordu
0 oy
1 cevap 203 göst.
16 Aralık 2023 Doğum kategorisinde Tulaycan (11 puan) sordu

1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...