40. haftadayım bebeğim hareketsiz, acile gitmeli miyim?

0 oy
750 göst.
16 Eylül 2023 Doğum kategorisinde (188 puan) sordu
40. Haftadayım suyum gelmedi sancım yok açılma yok herhangi bir doğum belirtisi yok bebeğim bugün hareketsiz tatlı yedim yemek yedim tık yok acaba acile gitmem gerekir mi internette son haftalar da bebek hareketlerinde azalma normal diyor ama emin olmadım bu kadar uzun hareketsiz kalması normal mi 
Gebelik haftası 40

10 Cevap

0 oy
16 Eylül 2023 (310 puan) cevapladı
Doktorunuz ne deyir? Evet yeri artik daraldigi icin haraketler azaliyor 
-Reklam-
0 oy
16 Eylül 2023 (2,093 puan) cevapladı
5 6 saat hareketsiz kaldiysa gidin bence
0 oy
16 Eylül 2023 (1,418 puan) cevapladı
Hep karnınla oyna hareket edeseye kadar bazen benimde hareket etmiyor hiç derin uyuyor karnımla oynuyom harekete geçiyor 36+6
0 oy
16 Eylül 2023 (436 puan) cevapladı
Ne kadar süredir hareket yok bu önemli. Ben de 40 haftada doğum yaptım ama bebeğim yine de hareketliydi bu kadar hareketsiz olması normal olamaz hiç mi kıpırdamıyor. Yeri daraldığı için olabilir evet ama yeri daraldığı için kordon da dolanabilir mesela rahat hareket edememekten. Korkutmak için söylemiyorum ama yüzmüş yüzmüş kuyruğuna gelmişsiniz bebek doğdu doğacak zaten hastanede oluyo hep ayağımız bu haftalarda. Bence gidin bi bakılsın. Evde neden diye düşünmeyin ya da beklemeyin çeşitli şeyler deneyerek 
0 oy
16 Eylül 2023 (125 puan) cevapladı
Tabikide hemen acile git nolur nolmaz için rahat etsin Allah korusun hersey olur sonra pişman olursun
0 oy
16 Eylül 2023 (216 puan) cevapladı
Eğer hiç hareketi yoksa kımıldama bile yoksa direk acile git bence hiç bekleme hareketi çok önemli benim bebeğim de hareket etmiyor dedim hastaneye gittim ama yeri daralıyor bişeyler ye hareket eder dedi denedim ne yaptıysam hiç kımıldamadı bile dedim beni eve gönderdiler malesef suyunun bittiğini anlayamadılar bende anlamadım sızıntı şeklinde geldi dikkat et bence doğumun gelmiş gerekirse suni sancıyla yap doğumunu sağlıkla kucağına alırsın inşallah 
0 oy
16 Eylül 2023 (1,638 puan) cevapladı
Doktorum uzun süre hissetmezsen gecede olsa nstye gir demişti günde 1 defada olsa hissetmen gerek dedi 
0 oy
16 Eylül 2023 (607 puan) cevapladı
Ben olsam coktan acile kosmustum acile git bence ne olur ne olmaz icin rahatlar en azından
0 oy
16 Eylül 2023 (762 puan) cevapladı
Canım seninle aynıyız doktorum daha dün bana dedi bebek hareketlerinde azalma olursa hastaneye gel dedi son günler artık daha dikkatli olmak gerekiyor acile gidip bi baktırın inşallah bir sorun yoktur ama en azından içiniz rahat eder 
0 oy
16 Eylül 2023 (39 puan) cevapladı
Son haftalarda hatta doğuma yakın hareket azalınca gel diye uyarıyorlar sağlıkçıyım bende hareket azalması varsa riske atmayın hemen gidin lütfen birşey kaybetmezsiniz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40. haftada bebek hareketleri neden azalır ve ne zaman tehlikelidir?
40. haftada bebeğin hareket alanının daralması nedeniyle hareketlerde bir miktar azalma normal karşılanabilir ancak tamamen durması veya hissedilmemesi acil bir durumdur. Bebeğinizin hareketlerinde ciddi bir azalma veya hiç hareket etmeme durumu varsa, zaman kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketlerini takip etmek için evde ne yapmalıyım?
Bebek hareketlerini takip etmek için sol yanınıza uzanıp sessiz bir ortamda en az 2 saat boyunca bebek hareketlerini saymanız önerilir. Eğer tatlı bir şeyler yemenize veya pozisyon değiştirmenize rağmen 2 saat içinde 10 hareketten az hissediyorsanız veya hiç hareket yoksa, bu durum bebeğin streste olduğunun bir işareti olabilir ve hemen tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40. haftada bebek hareketsiz kaldığında acile gitmek gerekir mi?
Evet, 40. haftada bebek hareketlerinin hissedilmemesi veya belirgin şekilde azalması durumunda vakit kaybetmeden acil servise başvurmanız gerekir. Doktorlar bu aşamada NST (Non-Stres Test) ile bebeğin kalp atışlarını ve oksijen düzeyini kontrol ederek herhangi bir risk olup olmadığını hızlıca tespit edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın bebek hareketlerinde azalma ne anlama gelir?
Doğuma çok yakın dönemde bebeğin büyümesi ve rahim içindeki alanın daralması nedeniyle hareketlerin tipi değişebilir; ancak hareketlerin tamamen kesilmesi normal bir süreç değildir. Bebeğin hareketlerinin azalması, bazen plasenta yetmezliği veya bebeğin oksijensiz kalması gibi acil müdahale gerektiren durumların habercisi olabileceği için asla ihmal edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testi bebek hareketleri için neden önemlidir?
NST testi, bebeğin kalp atış hızını ve rahim kasılmalarını eş zamanlı olarak kaydeden, bebeğin sağlık durumunu gösteren en güvenilir yöntemdir. 40. haftada bebek hareketleri hissedilmediğinde yapılan NST, bebeğin kalp atışlarında bir yavaşlama veya stres belirtisi olup olmadığını saniyeler içinde göstererek olası risklere karşı erken müdahale imkanı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
12 cevap 741 göst.
0 oy
7 cevap 1,837 göst.
0 oy
2 cevap 397 göst.

1,512,234 soru

24,666,671 cevap

367,032 kullanıcı

...