Emzirirken 2 ay adet olup sonra olamamak normal mi?

0 oy
196 göst.
20 Eylül 2023 Doğum kategorisinde (70 puan) sordu
5 ay 17 günlük kızım var 3bucuk aylıkken 20trmmuzda adet oldum 5-6 gun sürdü agustosta 18ınde oldum bu ay olmadım hamılelık şüphem yok dıyebılırım olursada şoka gireriz heralde. Böyle olması normal mı test almadım da . Emzırırken dengesızlık olur dımı 
Kapatılma nedeni: Sol üst köşedeki menüden bebek bakımı bölümünden sorunuzu sorabilirsiniz

2 Cevap

0 oy
21 Eylül 2023 (895 puan) cevapladı
Emizdirirkən düzensiz adet olur canım. Ben mesela ilk gebeliyimde 9 ay adet olmadım sonra 3 ay düzənli oldum ve bebeyim 13 aylık olduqda yenidən gebe olduğumu öyrəndim. Süt verirken düzensiz oluyo merak etme
-Reklam-
0 oy
21 Eylül 2023 (2,157 puan) cevapladı

3 buçuk aylık oğlum var 2 ay 3 yada 4 gün anca oldum regl de düzensizlik normalmiş  doğum sonrası ben gitmiştim canım  4 aylik olacağız doğumdan sonra sadece 2 kez regli oldum emzirdigin için normal bu dedi doktorum endişe etme korunmaya dikkat et yeterli eğer düşünmüyor isen doğum sonrası daha dikkatli olmak gerekir 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Emzirirken 5 aylık bebekle adet düzensizliği yaşamak normal mi?
Evet, emzirme döneminde adet düzeninin bozulması oldukça normaldir. Süt hormonu olan prolaktin, yumurtlamayı baskılayabildiği için doğum sonrası ilk aylarda adetler düzensizleşebilir, gecikebilir veya tamamen kesilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirirken iki ay adet olup sonraki ay olmamak neden olur?
Emzirme sürecinde vücudun hormonal dengesi henüz tam oturmadığı için adet döngüleri kararsızlık gösterebilir. Prolaktin seviyesindeki dalgalanmalar, bazen adet görmenize bazen de yumurtlama gerçekleşmediği için adetinizin gecikmesine neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme döneminde adet görmemek hamilelik belirtisi olabilir mi?
Emzirme adet gecikmesinin en yaygın sebebi olsa da, emzirme tam koruma sağlamadığı için gebelik ihtimali her zaman göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer adetiniz beklediğiniz tarihte gelmediyse ve şüphe duyuyorsanız, en kesin sonuç için bir gebelik testi yapmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra adet düzeni ne zaman normale döner?
Adet düzeninin tam olarak normale dönmesi, genellikle emzirme sıklığına ve ek gıdaya geçiş sürecine bağlı olarak değişir. Birçok kadında emzirme azaldıkça veya bittikten sonra hormonal denge sağlanarak adet döngüsü eski düzenine kavuşur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirirken düzensiz adet görme durumunda ne zaman doktora gidilmeli?
Emzirme dönemindeki düzensizlikler genellikle fizyolojik olsa da, şiddetli kasık ağrısı, aşırı kanama veya gebelik şüphesi durumunda bir kadın hastalıkları uzmanına görünmek gerekir. Rutin kontrollerde hormon seviyelerinizin takibi sağlığınız açısından faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 415 göst.
18 Kasım 2018 Doğum kategorisinde Melisaaadyt (7 puan) sordu
0 oy
1 cevap 454 göst.
10 Eylül 2018 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Helın❤berke (713 puan) sordu
0 oy
1 cevap 200 göst.

1,512,183 soru

24,666,019 cevap

366,978 kullanıcı

...