5 aylık hamileyim karnımın alt kısmında ağrı var, normal mi?

0 oy
194 göst.
27 Eylül 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
merhaba 5 aylik hamileyim 2 gündür karnımın alt kisminda agri oluyor bu normalmi
Gebelik haftası 18

2 Cevap

0 oy
27 Eylül 2023 (562 puan) cevapladı
Rahim büyümesinden olur ekstra kanama vs yoksa korkma bana doktor 6 aya kadar normal dedi dediği gibide ara ara ağrım oldu hala oluyor sonuçta kaslar geriliyor genişliyor
-Reklam-
0 oy
27 Eylül 2023 (5,462 puan) cevapladı
Hareketini hissediyo musun kuzum 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 aylık hamileyim karnımın alt kısmında ağrı olması normal mi?
5 aylık hamilelik sürecinde karnın alt kısmında hissedilen hafif ağrılar genellikle rahmin büyümesine ve bağların gerilmesine bağlı olarak normal kabul edilir. Ancak bu ağrıya şiddetli kramp, lekelenme veya kanama eşlik ediyorsa mutlaka doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karnın alt kısmındaki ağrılar neden olur?
Gebelikte karnın alt kısmındaki ağrılar çoğunlukla yuvarlak bağ ağrısı olarak bilinen, rahmi destekleyen dokuların gerilmesinden kaynaklanır. Bunun yanı sıra gaz sancıları, kabızlık veya idrar yolu enfeksiyonları da 5. ayda karın bölgesinde ağrıya yol açabilen yaygın durumlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 5. ayında hangi ağrılar tehlikeli kabul edilir?
Hamileliğin 5. ayında düzenli aralıklarla gelen kasılmalar, şiddetli ve geçmeyen karın ağrısı, vajinal kanama veya sıvı gelişi tehlikeli belirtilerdir. Ayrıca ağrıya ateş, titreme veya idrar yaparken yanma eklenmesi durumunda acil olarak tıbbi yardım alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın ağrısını hafifletmek için ne yapabilirim?
Karın ağrısını hafifletmek için ağır hareketlerden kaçınmalı, pozisyon değiştirirken yavaş hareket etmeli ve yeterli miktarda su tüketmelisiniz. Eğer ağrı yorgunluğa bağlıysa sol tarafa uzanıp dinlenmek ve ılık bir duş almak kasların gevşemesine yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 aylık hamileyim, karın ağrım için ne zaman doktora gitmeliyim?
Karın ağrınız dinlenmenize rağmen geçmiyorsa, ağrının şiddeti giderek artıyorsa veya ağrıyla birlikte vücudunuzda farklı belirtiler hissediyorsanız vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmelisiniz. Özellikle ağrıya eşlik eden kanama veya su gelişi gibi durumlar doğrudan doktora başvurmayı gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 219 göst.
4 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde Leilicimmmm (61 puan) sordu

1,512,417 soru

24,668,806 cevap

367,148 kullanıcı

...