Hamilelikte şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım, zararlı mı?

0 oy
655 göst.
29 Eylül 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (369 puan) sordu
Selam hanimlar şeker yuklemesi hakkındaki fikirleriniz nedir acaba bazıları yaptır bazıları yaptırma diyor sizce bir zararı var mı yaptırmanın kafam iyice karıştı bilgisi olan lütfen yardımcı olabilir mi 
Gebelik haftası 20+3

6 Cevap

+2 oy
29 Eylül 2023 (14,030 puan) cevapladı
BAZILARINI  değil doktorunuzu dinleyin. Gebelik şekeri çok tehlikeli bir şeydir bebekler için. Doktorunuz uygun görüyorsa yaptırın 
29 Eylül 2023 (369 puan) yorumladı
Tabikide doktorumu dinleyeceğim o şekilde ilerliyor daha önce 3 kayıp yaşadığım için korkuyorum olumsuz konuşuluyor bende etkileniyorum ister istemez fikir almak istedim
29 Eylül 2023 (14,030 puan) yorumladı
Şeker yüklemesi denilen şey sise şekerli bir içecek içiriliyor hepsi. Normal şeker hastası gibi beslenme şekliniz varsa bu teste gerek kalmaz ama biz toplum olarak pilav, makarna, hamur işi, tatlı yemeyi severiz bu yüzden de şeker bizim için çok tehlikeli. Gebelikte Allah korusun ölü doğumların bile sebebi oluyor. Bu yüzden şeker yüklemesi yapılıyor. Eğer annede gebelik şekeri varsa anne diyet yapsın gerekirse insülin kullansın bu sayede hem anneye hem de bebeğe bir şey olmasın diye
-Reklam-
0 oy
29 Eylül 2023 (1,620 puan) cevapladı
Eğer şeker varmış gibi yediğinize içtiğinize dikkat ederseniz ve arada açlık tokluk baktırabilirseniz yaptırmanıza gerek yok. Fakat şeker varsa ve dikkat edilmezse ölüme kadar yolu var. Bende gebelik şekeri vardı ve bunu bilmeseydim Allah korusun bebeğime zarar verebilirdim çünkü dikkat eden biri değildim. 75 gr. Glikozlu suyu içmemek için ömür boyu pişmanlık yaşamak istemezdim. Benim kendi görüşüm yaptırmanız yönünde.
29 Eylül 2023 (369 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim fikir almak istedim daha önce 3 kayıp yaşadım o yüzden korkuyorum herşeyi daha çok araştırıyorum doktorum da öneride bulundu yaptır diye tabikide doktorumu dinleyeceğim ama olumsuz konuşanlar olunca fikir almak istedim
29 Eylül 2023 (1,620 puan) yorumladı
Rabbim sabır selamet versin canım inşallah sağlıkla kucağına alırsın. Doktorun da tavsiye etmişse yaptır canım. Allah korusun bebeğinin başına bununla alakalı bişey gelse bu kadar olumsuz konuşan insanların evinemi ateş düşecek sanki, yine acısını sen çekeceksin. Sen kendi mantığınla ve doktoruna güvenerek hareket etmelisin
29 Eylül 2023 (369 puan) yorumladı
Amin inşallah canım doktoruma sonsuz güveniyorum doktorumu dinlemek en doğrusu ve haklısın ateş benim evime düşünce kimse doğru düzgün yanında olmuyor insanın o yüzden kimseyi dinlememek daha doğru sanırım
0 oy
29 Eylül 2023 (730 puan) cevapladı
Sekerden 35. Haftada bebegini kaybeden bir anne adayi olarak hala seker yuklemesinin yapilmali mi yapilmamali konusunun olmasini mantikli bulmuyorum ozur dilerim doktorunuz soyluyorsa tabiki yapilacak.
29 Eylül 2023 (369 puan) yorumladı
Başınız sağolsun bende 3 kayıp yaşadım daha önce o yüzden çok hassas davranıyorum tabikide doktorumu dinleyeceğim o şekilde ilerliyorum fikir almak istedim
29 Eylül 2023 (270 puan) yorumladı
Bende 2 kayıp yaşadım arastirdism ve yaptırmayı mantıklı buldum dün yaptırdım gayet iyi geçti sinir 180 mis 190 çıktı doktor biraz dikkatli olmami şekerden uzak durması istedi bence kesinlikle yaptirmlaisin.bu arada çokta şeker tuketmem ama çıktı o yüzden garantiye al
29 Eylül 2023 (369 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim mutlaka doktorumu dinleyeceğim ve yaptıracam kaçıncı haftada yaptırdınız bana 24. Haftada dedi ama
29 Eylül 2023 (270 puan) yorumladı
24 +4de yaptirdim
29 Eylül 2023 (369 puan) yorumladı
O zaman bende 1 ay sonra yaptırırım riske atmaya gerek yok dediğiniz gibi:)
0 oy
29 Eylül 2023 (436 puan) cevapladı
Canim tabikide sen bilirsin ama bn hic yaptirmadim ve yapilan arastirmalardan birinde ise seker yuklemesi yapilan cocuklarda ani sekerden sebepmi oluyor artik bilmm kalp rahatsizligi oluyor diye duymustum bnm yakinlarimdaki cevremde okadar cocuk dogurdular ve yaptirmadilar ben tavsiye etmem ama sn bilirsin
29 Eylül 2023 (369 puan) yorumladı
Daha önce kayıplar yaşadığım için doktor sıkı takipte o 24. Haftada yapalim dedi bende bu şekilde olumsuz söylemleri çok duydum ama karar vermek için sanırım en mantıklısı doktorumu dinlemek
0 oy
29 Eylül 2023 (1 puan) cevapladı
Bende 2 kayıp yaşadım ama canan Karatay hocamı dinledim yapmadım
29 Eylül 2023 (369 puan) yorumladı
Bana da doktorum canan karataya sırf bu yüzden meslekten men edilmeli diye dava açıldığını söyledi ve 10 gün kadar meslekten uzaklaştırılmış o yüzden Canan Karatay biraz saçma geldi bana doktorum 24. Haftada yapalim dedi sanırım diğer kayıplardan sonra riske atmayıp yaptircam
0 oy
29 Eylül 2023 (283 puan) cevapladı
Canım şeker yüklemesi dediğin 75cc lik bir içecek sana bebeğe hiç bir zararı yok emin ol ki bir bardak kola da bile daha fazla şeker var  şeker yüklemesi nin tek sıkıntılı yanı o içecegı aç karna içiyor olmak biraz ağır geliyor o kadar. Ben yaptırdım ikinci kez diğer hamileliğimde önemsemedim şekerim onda da vardı ama devamımda takip etmedim ve kızım hem iri bebek hemde uzayan sarılık olduu. Şuan yine şekerim var diyetle düşmüyor insilün yazıcak doktor haftaya
29 Eylül 2023 (369 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim canım demekki bebek için oldukça önemli mutlaka yaptircam bu kadar net açıklama yaptığın için çok sağol  inşallah en kısa sürede seninde şekerin düşer sağlığına kavuşursun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri testi neden yaptırılmalı ve ne zaman yapılır?
Gebelik şekeri testi, anne adayında gizli şeker olup olmadığını belirlemek ve hem bebeğin hem de annenin sağlığını korumak için genellikle 24 ile 28. haftalar arasında yapılır. Bu test, gebelik döneminde ortaya çıkabilecek gestasyonel diyabetin erken teşhisini sağlar; böylece uygun diyet veya tedavi planı uygulanarak bebeğin aşırı kilo alması, erken doğum veya doğum sonrası şeker düşüklüğü gibi riskler minimize edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testinin anneye veya bebeğe bir zararı var mıdır?
Şeker yükleme testinde içilen glikoz solüsyonu, günlük hayatta tüketilen bir dilim pasta veya bir bardak meyve suyundaki şeker miktarına eşdeğer olduğu için anneye veya bebeğe herhangi bir zararı yoktur. Test sırasında verilen şeker miktarı vücudun tolere edebileceği düzeydedir ve bu işlem uzun yıllardır güvenle uygulanan standart bir tarama yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi yaptırmazsam ne gibi risklerle karşılaşabilirim?
Şeker yükleme testi yaptırmamak, gebelik şekerinin teşhis edilememesine ve bu durumun fark edilmeden ilerlemesine neden olabilir. Kontrol altına alınmayan gebelik şekeri, bebeğin normalden fazla büyümesine, doğumda zorluklara, annede tansiyon yükselmesine ve doğum sonrası bebekte kan şekeri düşüklüğü gibi komplikasyonların görülme riskine yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi nasıl yapılır ve hazırlık süreci nasıldır?
Şeker yükleme testi için genellikle 50 gram glikoz içeren bir sıvı içilir ve bir saatlik sürenin ardından kan örneği alınarak şeker seviyesi ölçülür; bazı durumlarda doktorunuz aç karnına veya daha farklı bir dozajla testin uygulanmasını isteyebilir. Test öncesinde özel bir diyet yapmanıza gerek yoktur ancak doktorunuzun belirttiği açlık veya tokluk süresine uymanız, sonuçların doğruluğu açısından büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi sonucunda yüksek değer çıkarsa ne yapmalıyım?
Şeker yüklemesi sonucunda değerlerin yüksek çıkması, mutlaka diyabet hastası olduğunuz anlamına gelmez ve bu durumda genellikle 100 gramlık daha detaylı bir tanı testi olan şeker yükleme testi istenir. Eğer bu ikinci testte de değerler yüksek çıkarsa, uzman bir doktor gözetiminde beslenme düzeni oluşturulur ve gerekirse tedavi planlanarak gebelik sürecinin sağlıklı bir şekilde tamamlanması sağlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,379 soru

24,668,422 cevap

367,123 kullanıcı

...