Sezaryen için 38. haftada gitmek erken mi?

+1 oy
966 göst.
8 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (183 puan) sordu
Kızlar normalde 3 hafta erken alınıyor bebek biraz daha geç gitsem birsey olur mu acaba mesela bir hafta  kala bebeğin kilosu için zayıf oluyor erken alınca fikirlerinizi merak Ediyorum
Gebelik haftası 34

11 Cevap

+1 oy
9 Ekim 2023 (42 puan) cevapladı
Bende suan 34 haftadayim bu ayin 24 gidecem kontrole gun verecek doktor allah izin verirse inşallah allah hepimizin bebegimizin  saglikli bir sekilde almayi nasip etsin inşaallah benim bebegim kız ve allah kimseniseni kucağını boş bırakmasın insallah 
-Reklam-
0 oy
8 Ekim 2023 (155 puan) cevapladı
Niye 3 hafta erken alınsın ki, 38 39 da olabilir 38+4te alınacak benim bebeğim. Siz de geç gidebilirsiniz eğer risk yoksa 
8 Ekim 2023 (183 puan) yorumladı
Risk yok çok şükür
8 Ekim 2023 (155 puan) yorumladı
O zaman bişey olmaz bence doktorunuza söylersiniz 37den sonra alır :)
8 Ekim 2023 (57 puan) yorumladı
Bende 36+1 oldum sezeryan günü verdi bu ayın 25 inde bakalım
0 oy
8 Ekim 2023 (10 puan) cevapladı
Şuan 35 haftalık hamileyim Dr 40.haftays kadar bekleyelim dedi neden erkenden alıyorlar bi sorun mu var yoksa bebek mi iri anlamadım. 
8 Ekim 2023 (183 puan) yorumladı
Sorun yok çok şükür bir ayim kalmış bebek 2 kilo az geldi bana diyorum geç gideyim belki kilo alır erken alınsın istemiyorum diğerini de 2 hafta erken alındı
8 Ekim 2023 (473 puan) yorumladı
Canım önceki doğumu sezaryen ise o yüzden erkene alınıyor benimde önceki sezaryendi bu yüzden erkene aldılar yoksa benim hamileliğim herşeyi normaldi ağrım sızım dahi yoktu ama şimdiki aklım olsaydı kabul etmezdim
0 oy
8 Ekim 2023 (54 puan) cevapladı
38 i doldurunca git bence benimoglumu 38 +6 da almisti doktor 
8 Ekim 2023 (183 puan) yorumladı
Benim kız  erkek daha geç alınıyor galiba
9 Ekim 2023 (221 puan) yorumladı
Bende 10 gün sonra gel ama 39 beklicez dedi bende 38 haftada gidicem iki hafta sonra
13 Ekim 2023 (54 puan) yorumladı
Kiz diye acele etme eltimi 36 haftada aldi ***** doktor korkutmak istemem ama çocuğun kalbi falan durmus ondan ötürüde hidrosefali oldu cocuk ben doguma girmeden önce 3 defa alt tarafta kramp hissettim hic sanciya vs. Bakmadi bendede doktor aldi direk bilmiyordum ozaman cok detayli ne nedir ama cok şükürki 39 u bitiriyorduk  iste alindiginda 10 günü vardi cocugun daha adetime göre 11 agustostu 1 inde dogdu ondan sende baska doktora falanda görün tekle erkenden girme doguma
0 oy
8 Ekim 2023 (473 puan) cevapladı
Valla canım bende bilmiyordum kontrol için gıdım dedim bir de baktım dogumdayim beni sezaryene aldcaklarini söylediler benim de 3 haftam vardı yani 35+5 haftaliktim doğum yaptım bana kalsaydı böyle olcagini bilseydim bir kaç hafta daha beklerdim hamileligim de de hiç bir sıkıntı yoktu ama aldılar işte ama bana sordular tabiki yatış yapicak misin diye bende gelmisken yapayım dedim bebeğimde 10 gün kuvezde kaldı sonrasında çıktık işte ama kuvezde kalış nedeni erken doğum deyildi solunum sorunu vardı çok şükür iyi artık 
0 oy
9 Ekim 2023 (64 puan) cevapladı
Bende 37 de gittim 38.haftaya gün verdiler ikinci hamileliğim devlette yapacağım bebek zaten bundan sonra hızlı kilo almaya baslicak bende 32 de gittiğimde 1880 di şimdi 37 de 3.100 dedi hamd olsun sağlıklı olsunlar da gerisi önemli değil 37 38 gibi gün veriyorlar yediklerine dikkat et kilo alır Allah'ın izniyle 
0 oy
9 Ekim 2023 (133 puan) cevapladı
Banada 38+3 e gün verdi bu ayın 20.sine bakalim neyi bekleyeceksin onu anlamadim erken yada geç almaz doktor bakar eğer bebekte yada annede sorun yoksa 40 haftaya kadar hatta benim arkadaşım 40+4 e doktoru gün verdi o şekilde dogumu gerçekleşti kilosu tamamsa tüm fonksiyonları tamamlamissa zaten sorun yok genelde 38 haftadan erkene verildiği pek görülmez 
0 oy
9 Ekim 2023 (290 puan) cevapladı
Bende 34 de gittim 2.200 dü kilosu 36 da gel gün ayarlayalım dedi doktor 38 de alıyolarmiş normalde bence git 36 da bi sıkıntı falan olmasın kilo alır belki ozamana kadar hem kilosundan haberin olur ona göre doğumada gün alirsin zaten erken alması için bi sıkıntı olması lazım suyunun bitmesi kordon dolanması veya bebegin hayati riski oluşturcak bişey böyle bişey olurda haberin olmazsa gitmezsen muyaneye pişman olursun hem böyle bi sikintı olursa zaten bebekte gelişmez kilo alsin bekleyim derken riske atma git 36 da muyaneni ol bence bi sıkıntı yoksa zaten bekletir doktor keyfi almaz erken içinde rahat eder bana suyun gayet iyi bi sikintida gozukmuyo gayet yolunda demesine rağmen heran suyu falan azalır bişey olur diye her hafta gidesim geliyo 20 sinde gün alacaz hayırlıca alırız inşallah hepimizde bebeklerimizi
0 oy
9 Ekim 2023 (133 puan) cevapladı
Doktor ne derse o bebeğin durumu önemli genelde normal giden gebelikte 38 de alıyorlar 
9 Ekim 2023 (183 puan) yorumladı
Herkese tşk ederim yorumlarınz için
0 oy
9 Ekim 2023 (123 puan) cevapladı
Ayy bana kalsa doktora 37de al dicem hatta dicemde yeter artık ruhsız gibi yatıp duruyorum akşama kadar akşamda sabaha kadar yatamıyorum çok yoruldum bu durumdan hertarafım uyuşuk
0 oy
9 Ekim 2023 (221 puan) cevapladı
Riskli gebelik benimki o haldeyken bile doktar 39 hafta dedi 24 randevum var büyük ihtimal gün vericek ama en uygun olan 38  39 haftalr 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğum için en ideal hafta hangisidir?
Planlı sezaryen doğumlar için en ideal zaman genellikle 39. haftanın tamamlanmasıdır. Tıbbi bir zorunluluk (bebekte gelişme geriliği, tansiyon veya farklı risk faktörleri) bulunmadığı sürece, bebeğin akciğer gelişimi ve genel sağlığı için 39. haftayı beklemek uzmanlar tarafından önerilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38. haftada sezaryen olmanın bebeğin kilosuna etkisi nedir?
38. haftada yapılan sezaryen, bebeğin anne karnında geçireceği son bir haftalık gelişim sürecini kesintiye uğratabilir. Bebeğin kilo alımı özellikle gebeliğin son haftalarında hızlandığı için 38. haftada doğan bebekler, 39 veya 40. haftada doğan bebeklere göre daha düşük kilolu olabilir. Ancak bebeğin kilo gelişimi ultrason ölçümleriyle takip edilerek doktorunuz en doğru kararı verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen tarihini biraz geciktirmenin riskleri nelerdir?
Sezaryen tarihini 39. haftadan sonraya ertelemek, kendiliğinden doğum sancılarının başlamasına neden olabilir. Eğer planlı bir sezaryeniniz varsa, sancıların başlaması ameliyatın acil şartlarda yapılmasına yol açabilir. Ayrıca 40. haftadan sonra plasentanın yaşlanması veya bebekte su azalması gibi durumlar oluşabileceği için doktor kontrolünde ilerlemek hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin zayıf olması sezaryen zamanını nasıl etkiler?
Bebeğin ultrason ölçümlerinde zayıf görünmesi durumunda doktorunuz fetal gelişim takibi yapar. Eğer bebeğin kilo alımı durmuşsa veya kan akışında bir sorun varsa, doktorunuz 38. haftayı beklemeden daha erken bir tarihte doğumu planlayabilir. Bebeğin zayıf olması tek başına erken doğum sebebi değildir, mutlaka doktorun belirlediği gelişim kriterleri baz alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen günü belirlenirken nelere dikkat edilmelidir?
Sezaryen günü belirlenirken bebeğin tahmini ağırlığı, akciğer gelişimi, annenin sağlık durumu ve gebelik haftası bir bütün olarak değerlendirilir. En güvenli yöntem, 39. haftayı dolduracak şekilde planlama yapmak ve sancıların başlamasını beklemeden operasyonu gerçekleştirmektir. Herhangi bir şüpheniz varsa mutlaka doktorunuzla bebeğin kilosu ve haftası hakkında detaylı bir görüşme yapmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,152 soru

24,665,629 cevap

366,960 kullanıcı

...