Adetim 4 gün gecikti, Beta HCG 5.07 çıktı, hamile miyim?

0 oy
229 göst.
12 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (67 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar benim adetim 4 gün gecikti iki gün önce şüphelenip test yaptım hayalet çizgi çıktı dün gidip sağlık ocağında kan tahlili verdim bugün sonuç çıktı.Hemsirem hamilelik var 5.07 çıkmış dedi.Bende emin olmak için doktora gidiyim mi dedim oda bir hafta sonra gitsen daha iyi olur adet tarihime göre 4 hafta 4 günlük bu sonuç normal mi çok düşük değil mi bu durumu yaşayan varmı rica etsem bilgilendirirmisiniz?

2 Cevap

0 oy
12 Ekim 2023 (3,154 puan) cevapladı
Kesin bir hamilelik denemez 5 -24 arası süphe demektir 2 gün sonra tekrar kan testi verin yükseliş varsa sağlıklı gebelik var demektir şuan sizinki sınırda kadın doğum için de şuan erken betanin 1.500 olmasını bekleyin kese vs zaten gözükmez 2 günde bir kan testi verin sağlık ocağında 1.500 olunca betaniz kadın doğuma sıra alirsiniz  
12 Ekim 2023 (67 puan) yorumladı
Çok tşk ederim
-Reklam-
0 oy
12 Ekim 2023 (49 puan) cevapladı
1-2 hafta sona gitmeniz sonuç açısından daha sağlıklı olr
12 Ekim 2023 (67 puan) yorumladı
Tşk ederim öyle yapicam artık randevu aldım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Beta HCG değerinin 5.07 çıkması hamilelik için ne anlama gelir?
Beta HCG değerinin 5.07 mIU/mL çıkması, tıbbi olarak sınırda bir değer kabul edilir. Genellikle 5 ve üzeri değerler gebelik şüphesi uyandırsa da, kesin bir gebelik tanısı için değerin iki gün arayla tekrarlanan testlerde iki katına çıkması beklenir. Bu aşamada değerin düşük olması, gebeliğin çok erken döneminde olunduğunu veya biyokimyasal bir süreci işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesinden sonra Beta HCG değerinin düşük çıkması normal mi?
Adet gecikmesine rağmen Beta HCG değerinin düşük çıkması, yumurtlamanın beklenen tarihten daha geç gerçekleşmiş olabileceğini gösterir. Geç döllenme durumunda gebelik haftası hesaplamaları ile kandaki hormon seviyesi uyumsuz görünebilir. Bu durumda değerin sağlıklı bir şekilde yükselip yükselmediğini takip etmek için 48 saat sonra testi tekrarlamak en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Beta HCG testi sonrası doktora gitmek için ne kadar beklenmelidir?
Beta HCG test sonucu 5.07 gibi sınırda çıkan kişiler için doktorlar genellikle bir hafta beklenmesini önerir. Bu süre, gebelik kesesinin ultrason ile görülebilir hale gelmesi için gereklidir. Ancak değerin yükselişini takip etmek ve dış gebelik riskini ekarte etmek adına, doktorunuzun önerisiyle 2-3 gün içinde kan tahlilini tekrarlamanız daha sağlıklı bir süreç yönetimi sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken dönem gebelik testlerinde hayalet çizgi neyi ifade eder?
Evde yapılan idrar testlerinde görülen hayalet çizgi, kanda çok düşük miktarda da olsa Beta HCG hormonunun salgılanmaya başladığını gösterir. Bu durum gebeliğin başladığının erken bir belirtisi olabileceği gibi, bazen testin hassasiyetine bağlı olarak yanıltıcı da olabilir. Kesin sonuç almak için her zaman kan tahlili ile Beta HCG seviyesinin net rakamlarla ölçülmesi gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük Beta HCG değeri dış gebelik belirtisi olabilir mi?
Düşük Beta HCG değerleri tek başına dış gebelik belirtisi değildir ancak bu ihtimalin göz ardı edilmemesi gerekir. Eğer değerler beklenen oranda (her 48 saatte bir iki katına çıkacak şekilde) artmıyorsa veya çok yavaş bir yükseliş gösteriyorsa, uzman doktorlar dış gebelik veya sağlıksız bir gebelik şüphesiyle takip sürecini başlatır. Bu nedenle kan tahlillerinin düzenli aralıklarla yapılması kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,211 soru

24,666,310 cevap

366,996 kullanıcı

...