37. haftada aşırı uyku ve halsizlik yaşıyorum, normal mi?

0 oy
108 göst.
12 Ekim 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (42 puan) sordu
Merhaba anneler, 37. Haftamiza girdik ama bende aşırı derecede uyku ve halsizlik var resmen hiç uyanmadan uyuyorum bu yüzden düzgün beslenemiyorum halsizlik uyku halinden kurtulamıyorum iki gündür böyleyim sebebi nedir, böyle olan var mı 
Gebelik haftası 37

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37. haftada aşırı uyku hali ve halsizlik yaşanması normal mi?
37. haftada aşırı uyku ve halsizlik, vücudun doğuma hazırlık süreci, artan progesteron hormonu ve bebeğin ağırlığıyla birlikte vücuda binen yük nedeniyle sıkça görülür. Vücut, yaklaşan doğum eylemi için enerji toplamaya çalışırken bu tip bir yorgunluk hissi yaşanması oldukça doğaldır, ancak günlük aktiviteleri engelleyecek düzeyde bir halsizlik varsa mutlaka doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında uyku hali beslenmeyi nasıl etkiler?
Gebeliğin son haftalarında yaşanan yoğun uyku hali, iştah kaybına ve öğün atlanmasına neden olabilir ancak bu dönemde kan şekeri dengesi için azar azar ve sık beslenmek hayati önem taşır. Eğer uyku halinden dolayı beslenemiyorsanız, kolay tüketilebilir protein kaynakları, taze meyveler veya kuruyemiş gibi pratik gıdalarla enerji seviyenizi gün boyu dengede tutmaya çalışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada aşırı halsizlik ve yorgunluk neden olur?
37. haftada hissedilen aşırı yorgunluğun temel nedenleri arasında artan kan hacmi, bebeğin büyümesiyle oluşan fiziksel yük ve vücudun doğuma odaklanması yer alır. Ayrıca demir eksikliği anemisi veya vitamin değerlerindeki değişimler de bu dönemde halsizliği tetikleyebileceği için doktorunuzun yapacağı rutin kan tahlili sonuçlarına göre hareket etmek en doğru yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 37. haftasında enerji seviyesi nasıl artırılır?
Gebeliğin son döneminde enerji seviyenizi artırmak için gün içinde kısa süreli hafif yürüyüşler yapabilir ve bol sıvı tüketimine dikkat ederek vücudunuzun susuz kalmasını engelleyebilirsiniz. Uyku bastırdığı anlarda kendinizi zorlamak yerine kısa şekerlemelerle dinlenmek, ancak beslenme düzeninizi korumak adına uyandığınızda mutlaka küçük ve besleyici öğünler tüketmek toparlanmanıza yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada hangi belirtiler doktora danışılmalıdır?
37. haftada aşırı uyku ve halsizliğe ek olarak şiddetli baş ağrısı, görme bozuklukları, ani ödem artışı veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma yaşıyorsanız vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle halsizlik durumu, beslenmenizi tamamen kısıtlayacak veya baygınlık hissi yaratacak kadar şiddetliyse, gebelik takibinizi yapan uzman hekimin durumu değerlendirmesi oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,149 soru

24,665,531 cevap

366,953 kullanıcı

...